Gå til innhold

Oppsetssjekk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt opp et oppsett for å eksperimentere litt også lurte jeg på om noen som kan dette skikkelig kunne ha tatt en titt å sjekket om dette er noe som faktisk ville passet sammen og fungert.

Jeg tror jeg har vært nøye og fått med meg alt, men jeg er relativt ny så det er lett å overse ting! evt. ting jeg har glømt/ ikke visste om :)

På forhånd takk!

- Thorbjørn

Ps. Har det ikke som bildefil, så lagt ved som wordfil.

Prøve oppsett.docx

Endret av torbis93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som et fornuftig oppsett uten å vite mer om spesifikt bruksområde (anntar fokus på gaming utifra maskinvaren). Alt skal passe så lang jeg ser og jeg ser ingen åpenbare viktige ting som mangler. De komponentene jeg ville valg anderledes selv er egentlig mest smak og behag.

Jeg vil oppsettet er godkjennt :thumbup:

-Stigma

Lenke til kommentar

kan ikke si meg enig med Stigma, eller oppsettet er bra utenom gpu. Ville helt klart byttet ut ati 5870 kortet med nvidia 570, som faktisk i et tilfelle jeg så i hw.no´s test av 570 gjorde det bedre enn 6870 i crossfire. 5870 er ikke noe dårlig kort, men kortet er i en utskiftningsfasen nå, og erstatteren 6970 har ankommet. 570 yter generelt en del bedre enn 5870 og gir mere for pengene enn 6970, som er ati sin konkurent i prisklassen rundt 3000. Dessuten 500kr billigere enn det 5870 du har valgt også. Så hvis du bytter til 570 så ser det veldig bra ut :thumbup: Kommer til å få deg en god gaming maskin der. Kan forøvrig sjekke ut hw.no sin test av 570 herLink

edit: skriveleif(trøtt)

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

det er fullt mulig å få en ryddig pc uten modulær psu, jeg klarte det helt fint i et fractal design R3. ps: det var ikke mye jobb heller.

men naturligvis: det er mye kjekkere å ha modulær :thumbup:

Selvfølgelig er det mulig.

Men selv om du trekker kablene bak hovedkortet blir det jo et kabelrot på baksiden:

44326971259573024907.jpg

Ingen kan akkurat kalle det ryddig, blir mye unødvendige kabler på baksiden, som i de fleste tilfeller gjør det litt vanskelig å få døren på plass osv.

Dessuten tar det tid å stripse alt slik at det virkelig skal bli pent.

Lenke til kommentar

Nei skal ikke være nødvendig, eneste jeg selv ville gjort er å bytte til en modulær strømforsyning, så slipper du et sinnssykt kabel rot: http://www.dustinhome.no/pd_5010330697.aspx

Ja har drevet å sett på det.

Men den jeg har valgt ut står det spessifikt at kablene er ekstra lange for å passe inn i full tower kabinett som jeg har valgt. Siden dette ikke har stått på de modulære jeg har sett på har jeg vært litt i tvil der... Selv om jeg regner med at det ikke er noe problem å få kjøpt ekstra kabler så hadde det vært fint om det kom ferdig med PSU'en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...