Kosemose Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hei. Det er vel kanskje ikke så mange leger å treffe her inne, men håper det er noen snille sjeler som kanskje har litt peiling og kan gi meg svar. Jeg fjernet mandlene mine desember i fjor, og angrer kraftig. Etter dette har jeg hatt tre episoder med bronkitt, og to kraftige influensaer. Den ene gangen ble jeg lagt inn på sykehus for jeg var så dårlig at de trodde det var meningitt(hjernehinnebetennelse), noe det ikke var. "Bare" en kraftig influensa. Nå har jeg problem igjen. Det begynte som en kraftig influensa tirsdag 8.desember, på torsdagen måtte jeg til legen, hadde en veldig høy CRP på 200, og påvirkede leververdier. De mistenkte da med en gang monoukleose, kyssesyken, men det var det altså ikke. Så trodde de det var hjernehinnebetennelse igjen, noe det heller ikke var. Jeg fikk en pencilinkur, og den ble gjennomført lørdag 18 desember. Hadde feber og vondt i kroppen, men dette ga seg etter en uke. Måtte til legen på ny da jeg såvidt fikk puste for halsen var så tett den 14, men de sa jeg skulle bare fullføre kuren og at det da skulle være over. Jeg sitter nå her, får såvidt til og svelge. Legene jeg var hos reagerte på at jeg hadde så store smerter, og så høy CRP til tross for at mandlene var fjernet, men gjorde ingenting med det. Det ser ikke ut til at jeg blir frisk, jeg kan ikke gå ut i ti minutter uten at jeg blir liggende med store smerter i halsen, ører og kroppen neste morgen. Er utrolig sløv og sover mye, har lagt på sofaen siden 8.desember nå, brukt alle mulige kjerringråd. Har jeg bare en kraftig influensa som ikke vil gå over, eller kan det være noe annet? Jeg kler meg godt, ligger med skjerf om natten, er varm på beina, tar det rolig, tar tabletter for smertene.... Hva mer kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
-MISTER- Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Ligger med SKJERF om natten OG er varm på bena?! -Høres ikke bra ut. SIKKERT bare influensa. GRATULERER! Du er bland de første! G O O D L U C K med livet. Heldiggris!!! :-) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 ...Hva mer kan jeg gjøre? Det eneste fornuftige er å ta kontakt med en lege. Alle andre råd du får her vil være synsing og kanskje direkte feil. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Når man fjerner mandlene så øker risikoen for infeksjon i hjernen, men det er enda bra at det sannsynligvis ikke er det som plager deg. Min erfaring er at melk og hvetemel ofte er årsaken til at mandlene blir fjernet, så du kan forsøke å eliminere dette fra kostholdet ditt. CRP på 200 tyder på en kraftig bakterieinfeksjon. Kostholdsmessig anbefales av enkelte leger lavt fettinnhold, nøtter (om du ikke er allergisk) og plantesteroler for å redusere CRP. Du kan bli testet med laboratorieprøve via blodprøve for EBV som forårsaker kyssesyken. Endret CRP-verdien din seg etter antibiotikakuren ? Immunsystemet ditt er med all sannsynlighet stresset, så den belastningen du får av å nedkjølt luft gjør det værre. Pass på å drikke nok vann for å holde væskebalasen i orden og spis litt næringsrik lettfordøyelig mat siden man sjelden er spesielt sulten når man er såpass syk. Hvis feberen din begynner å gå noe særlig over 40 så ta kontakt med lege umiddelbart, ellers er den med på å helbrede deg og bør ikke nedjusteres om det ikke er faretruende høy feber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå