Gå til innhold

Linksys WUSB600N disablet ved win 7 boot

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har et Linksys WUSB600N usb nettverksadapter som brukes på en pc som kjører win 7 home premium 64 bit.

Ofte når jeg slår på PCen så er adapteret disablet og under start/enheter og skrivere står det som ukjent USB enhet.

Tar jeg ut USB pluggen fra stativet sitt og plugger den til igjen blir den registrert automatisk og lagt til som den skal.

Etter dette fungerer det som det skal.

Bruker Linksys sin nyeste windows 7 64-bit driver, og bruker AVG free og comodo firewall.

Windows sin strømstyring av adapteret er slått av.

Har lest i endel forum at brannmurer kan blokkere adapteret, men finner ingen info om slike blokkeringer i comodos hendelseslister.

Noen som har vært borti dette før og vet hvordan det kan fikses?

Er 95% sikker på at det er knyttet til comodo brannmuren men er usikker på hvordan det kan fikses.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Maskinen har vært av en stund nå og på de to siste oppstartene har alt fungert perfekt så avventer hva som skjer fremover.

Never touch a working system :-)

Har vært inne på endel forum og sett at mange sliter med lignende ting knyttet til at brannmuren sperrer nettverksadapteret.

Ligger endel løsninger fra å avinnstallere og innstallere på nytt, via å bruke ralink driverne, til å fjerne avhukingen på at brannmuren skal kontrollere nettverksadapteren før man tar en restart og huker tilbake.

Det grunnleggende problemet, slik jeg skjønner det, er manglende styring på rekkefølgen ting starter opp i og lignende problemer kan oppstå hvis ting starter i feil rekekfølge.

Er vel sånn det skal være :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...