TheNarsissist Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hei, har lurt litt på dette. Ofte på filmer jeg og serier jeg har sett hvor selvmord er med i handlingen, er det ofte sovepiller og alkohol som har skylden. Er dette en metode som er vanelig for suicidale folk å bruke? Hva skjer egentlig med kroppen hvis du tar en stor dose med sovepiller og alkohol? Sovner du uten å våkne igjen? Dør du, eller havner du i en koma du aldri våkener opp igjen fra? Lenke til kommentar
majiiis Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Hei, har lurt litt på dette. Ofte på filmer jeg og serier jeg har sett hvor selvmord er med i handlingen, er det ofte sovepiller og alkohol som har skylden. Er dette en metode som er vanelig for suicidale folk å bruke? Hva skjer egentlig med kroppen hvis du tar en stor dose med sovepiller og alkohol? Sovner du uten å våkne igjen? Dør du, eller havner du i en koma du aldri våkener opp igjen fra? Kommer veldig ann på hva slags sovemedisin som brukes. Så vidt jeg forstår vil overdosen bedøve kroppen til den stopper. Slike medisiner virker ovenifra og ned, altså at bevisstheten forsvinner, deretter faller blodtrykket fordi hjertemuskelen bedøves og mindre blod pumpes rundt, pusterefleksen overkjøres av bedøvelsen og til slutt hjertestans og pustestans. Det er f. eks slike barbituater (sovemedisiner/angstmedisiner) som brukes til avlivning av dyr. Andre igjen fører til leversvikt og inn i koma, senere multiorgansvikt og død. Ofte vil en slik komatøs tilstand preges av oksygendeprivasjon over lang tid (tar som oftest litt tid før noen finner deg), noe som hjernen tar skade av i form av at den enten slutter å fungere fullstendig (død), eller at en blir grønnsak. Endret 22. desember 2010 av indiska Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Oki, takk for svar. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 "Gutt (16) selvmord etter tips fra forum" Kunne ikke la være 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 morsom du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå