galrion Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har nylig kjøpt med ny pc (i deler) hos komplett. Har montert alt etter beste evne. (Er første gang, men er overbevist om at jeg har montert riktig.) Når jeg skal skru på pcen er den helt død. Testa strømforsyninga på et annet hovedkort og det funka. Ringte komplett og de foreslo at jeg skulle prøve å kortslutte på knapp kretsen for å se om på knappen var defekt. Det skjedde ingen ting. Så det jeg lurer på er om hovedkortet er defekt, eller kan det være cpu'en? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hvis du har fått muligheten til å teste PSU på en annen hovedkort kan du jo kanskje teste CPU et annet sted også. Men lyser det ingen lys på hovedkortet? Det skader jo ikke å fortelle hva slags hovedkort og CPU du har. Men det beste er bare å sende inn hovedkortet sammen med CPU til komplett og få dem til å teste det. Det gjorde jeg med min PC men det var ikke til komplett. Lenke til kommentar
galrion Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg får ikke testet cpu'en på et annet kort fordi det er foskjellig socket. Hovedkortet er nf7-s og cpun er en AMD Athlon XP2600+. Det lyser ingen lys på hovedkortet. Kanskje jeg like gjerne skal sende tilbake både cpu og hovedkort, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå