hiims1998 Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 hei jeg kjøpte ny ruter (d-link 652) for litt siden og da jeg hadde satt den opp kom problemme.. på PS3 har jeg nat nype strict som fører til at jeg ikke kan joine enkelte venner og att jeg stadig detterut av games og får lost connection to host osv. har prøvd og prøvd og fikse det men får det ikke til noen som kan hjelpe? blir gal av dette! når jeg kjører en forbinelses test på PS3en så kommer det opp at UPNP ikke er tilgjengelig selv om jeg har trykket på aktiver på ps3en og aktivert den på ruteren. har prøvd og tatt ip adressen til PS3en og lagt den i DMZ men det hjalp ikke. har prøvd porforwarding med og legge ps3en ip adresse der og satt disse portene TCP: 80,443,5223 UPD: 3478, 3479, 3658 men det hjalp heller ikke så hva skal jeg gjøre bør jeg prøve pppoe løsningen?og hva er engentlig pppoe? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg slet med NAT selv på min ps3. gjort ALT med routeren som sagt i youtube guidene. ikkno fungerte. det jeg gjorde var å sette inn en switch mellom modemet og routeren:) da løste ALT seg:) fikk da open nat:) siste utvei men da slipper du det problemet igjen Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hei. Dette hørtes interessant ut. Hva en en switch, er den vanskelig å montere og hva koster en slik? Faller ut av BO hele tiden jeg også, utrolig irriterende! Lenke til kommentar
hiims1998 Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg slet med NAT selv på min ps3. gjort ALT med routeren som sagt i youtube guidene. ikkno fungerte. det jeg gjorde var å sette inn en switch mellom modemet og routeren:) da løste ALT seg:) fikk da open nat:) siste utvei men da slipper du det problemet igjen å switch er nok løsningen da må prøve og få tak i en switch men hva er en Switch hvor kan jeg få kjøpt den? Lenke til kommentar
hiims1998 Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg slet med NAT selv på min ps3. gjort ALT med routeren som sagt i youtube guidene. ikkno fungerte. det jeg gjorde var å sette inn en switch mellom modemet og routeren:) da løste ALT seg:) fikk da open nat:) siste utvei men da slipper du det problemet igjen å switch er nok løsningen da må prøve og få tak i en switch men hva er en Switch hvor kan jeg få kjøpt den? jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjaaaaaaaaa fant det ut tusen takk! du mener og ha en splitt fra modem så jeg kan ha en kabel direkte til ps3en og en til ruteren? fikk nat type open når jeg tok kabel fra modem og til ps3en Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Husk du ikke får det trådløst da;) http://www.netonnet.no/art/data/nettverk/fast-nettverk/switch/belkin-f5d5141ea5/129182.4076/ ut fra denne tar du kabl til ps3 og en til routeren Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) og om man skulle trekke kabel mellom punktene, hva slags kabel må jeg da kjøpe, trenger vel ca 6-7 meter vil jeg tro (fra router til PS3). Endret 23. desember 2010 av Rambol Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Vanlig bredbåndskabel men å kjøre kabel fra router til ps3 vil ikke løse nat problemene. du må ha en switch imellom Lenke til kommentar
hiims1998 Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 jeg har tre internett utganger på modeme vårt som er lyse altiboks. 2 av utgangene går til de to tvene våres og den tredje går til ruteren. så går det ikke og ta en gigabit-switch eller en vanlig internett kabel splitt i et av utgangene på modemet og så koble opp de to tvene på den switchen? så da har jeg jo en ledig plass og den kan jeg bruke på ps3en? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 tror switch er bedre en split. men ikke sikker. Lenke til kommentar
hiims1998 Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 tror switch er bedre en split. men ikke sikker. ok tusen takk for alle svarene tror jeg skal kjøpe den switchen du viste Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 du kan jo i grunnen bare sette alt i bridge da, måtte jeg gjøre og gjorde virkelig susen. Litt mere jobb kanskje med da slipper du kjøpe inn noe mere ^^ Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) man kan bruke en gammel router til switch om man slår av den dchpgreia først,sant? Endret 27. desember 2010 av theGunner76 Lenke til kommentar
hiims1998 Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) klarte og åpne portene på broadband gateway-35 fra ICE nett med porforwarding slik at nat typen på black ops gikk fra moderate til strict og det fugerer fint sitter her på hytta og på ims og spiller black ops fint noen små lagg av og til men det fungere fett så har laget en guide her dette skal fungere på alle rutere på PS3 gå til nettverksinnstilinger->instillinger for internettforbindelse ->brukerdefinert - velg kabel eller tråløst(har prøvd begg og begge fungerte)-auto søk- ip adressinnstilling manuell så gjør d slik ip-adresse 102.168.0.50 det siste talle 50 kan du velge det er smart og ta det høyt slik at ingen andre maskiner stjeller ip-adreesen subnetmaske lar du stå den skal være 255.255.255.0 standard-ruter er den ip adressen du bruker for og komme inn på nettsiden til ruteren din min er 192.168.0.1 du finner din ved og gå til start linjen og søke etter cmd i cmd skriver du ipconfig og så letter du etter standard gateaway. vis du ikke vet hvor din primær DNS så bare skriv inn det samme så du skrev på Standard-Router. Sekundær DNS vis du ikke vet den bare la det stå 0.0.0.0 så videre MTU automatisk proxy server bruk ikke Upnp aktiver bekreft forbindelses test nå gå til din router og finn port forwarding og gjør slik så dette ( husk på server ip adresse eller ip skriv inn den open du valgte på ps3en din) når du har gjort det klikk Apply og restart/reboot ruteren vis du må og gå til PS3en din og da skal nat typen din vær open vis den ikke er det kan en brand mur eller modeme ditt blokkere det håper det hjelper. vis det den ikke er open så dobbel skjekk at ip adressen din du skrev inn på portforwarding er den samme som på ps3en din det sjekker du ved og gå på nettverksinnstilling og så liste for innstilling- og forbindelsestatus der finner du ipen din håper det hjelper Endret 28. desember 2010 av hiims1998 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå