Gå til innhold

ps3 nat type strict! Black ops

hiims1998

Anbefalte innlegg

hei jeg kjøpte ny ruter (d-link 652) for litt siden og da jeg hadde satt den opp kom problemme.. på PS3 har jeg nat nype strict som fører til at jeg ikke kan joine enkelte venner og att jeg stadig detterut av games og får lost connection to host osv. har prøvd og prøvd og fikse det men får det ikke til noen som kan hjelpe? blir gal av dette!

når jeg kjører en forbinelses test på PS3en så kommer det opp at UPNP ikke er tilgjengelig selv om jeg har trykket på aktiver på ps3en og aktivert den på ruteren.

har prøvd og tatt ip adressen til PS3en og lagt den i DMZ men det hjalp ikke.

har prøvd porforwarding med og legge ps3en ip adresse der og satt disse portene

TCP: 80,443,5223

UPD: 3478, 3479, 3658

men det hjalp heller ikke så hva skal jeg gjøre bør jeg prøve pppoe løsningen?og hva er engentlig pppoe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slet med NAT selv på min ps3. gjort ALT med routeren som sagt i youtube guidene. ikkno fungerte. det jeg gjorde var å sette inn en switch mellom modemet og routeren:) da løste ALT seg:) fikk da open nat:) siste utvei men da slipper du det problemet igjen

å switch er nok løsningen da :) må prøve og få tak i en switch men hva er en Switch hvor kan jeg få kjøpt den?
Lenke til kommentar

Jeg slet med NAT selv på min ps3. gjort ALT med routeren som sagt i youtube guidene. ikkno fungerte. det jeg gjorde var å sette inn en switch mellom modemet og routeren:) da løste ALT seg:) fikk da open nat:) siste utvei men da slipper du det problemet igjen

å switch er nok løsningen da :) må prøve og få tak i en switch men hva er en Switch hvor kan jeg få kjøpt den?

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjaaaaaaaaa fant det ut tusen takk! du mener og ha en splitt fra modem så jeg kan ha en kabel direkte til ps3en og en til ruteren? fikk nat type open når jeg tok kabel fra modem og til ps3en
Lenke til kommentar

jeg har tre internett utganger på modeme vårt som er lyse altiboks. 2 av utgangene går til de to tvene våres og den tredje går til ruteren. så går det ikke og ta en gigabit-switch eller en vanlig internett kabel splitt i et av utgangene på modemet og så koble opp de to tvene på den switchen? så da har jeg jo en ledig plass og den kan jeg bruke på ps3en?

Lenke til kommentar

klarte og åpne portene på broadband gateway-35 fra ICE nett med porforwarding slik at nat typen på black ops gikk fra moderate til strict og det fugerer fint sitter her på hytta og på ims og spiller black ops fint noen små lagg av og til men det fungere fett :)

så har laget en guide her dette skal fungere på alle rutere

på PS3 gå til

nettverksinnstilinger->instillinger for internettforbindelse

->brukerdefinert - velg kabel eller tråløst(har prøvd begg og begge fungerte)-auto søk- ip adressinnstilling manuell så gjør d slik

ip-adresse 102.168.0.50 det siste talle 50 kan du velge det er smart og ta det høyt slik at ingen andre maskiner stjeller ip-adreesen

subnetmaske lar du stå den skal være 255.255.255.0

standard-ruter er den ip adressen du bruker for og komme inn på nettsiden til ruteren din min er 192.168.0.1 du finner din ved og gå til start linjen og søke etter cmd i cmd skriver du ipconfig og så letter du etter standard gateaway.

vis du ikke vet hvor din primær DNS så bare skriv inn det samme så du skrev på Standard-Router.

Sekundær DNS vis du ikke vet den bare la det stå 0.0.0.0

så videre

MTU automatisk

proxy server bruk ikke

Upnp aktiver

bekreft

forbindelses test nå gå til din router og finn port forwarding og gjør slik så dette post-217118-0-90808600-1293555574_thumb.png( husk på server ip adresse eller ip skriv inn den open du valgte på ps3en din)

når du har gjort det klikk Apply og restart/reboot ruteren vis du må og gå til PS3en din og da skal nat typen din vær open vis den ikke er det kan en brand mur eller modeme ditt blokkere det håper det hjelper. vis det den ikke er open så dobbel skjekk at ip adressen din du skrev inn på portforwarding er den samme som på ps3en din det sjekker du ved og gå på nettverksinnstilling og så liste for innstilling- og forbindelsestatus der finner du ipen din håper det hjelper :)

Endret av hiims1998
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...