Gå til innhold

XP3000+ (kjøling) -> over til hjelp ang. valg av HK og Ka

Anbefalte innlegg

Hei hei, Jeg lurte på hva jeg burde kjøpe til min XP3000+ for å få mest mulig kjøling (sånn at jeg kan overklokke mest). Vannkjøling utgår, det er derfor jeg henvender meg her. Støy er vel egentlig ikke noe stort problem!

MVH

Steinar2k[/u]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for respons, hvilken av de to overnevnte er best da? sett at jeg kjøper SLK900 -> hvilken vifte skal jeg så ha?? (støy er ikke verdens største issue, har jo headset så ) ;:=) (er skikkelig n00b når det gjelder stuff som dette. Vet jeg trenger "goop" osv også så ska kjøpe det oxo

Lenke til kommentar

Har en pentium4 2,53 ghz stående også men gidder ikke legge meg ut på den i og med at den tilhører jobben til papsen. Ellers har jeg ikke penger til å kjøre i gang ny PC nå. p4 er dyrt ! btw med boxed kjøleren til AMD for XP3000+ ligger temp på 30 grader.

Men for å konkludere med det jeg trenger å ha for å få max kjøling er:

Thermaltake SLK900

80mm Delta vifte (den helveten på 56 dB)

Artic Silver goop stasj

Thats it? Håper bare den derre kjøleribben passer i kabinettet. Ingen som hadde giddet å sjekke det vel? HK ->

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

Lenke til kommentar
Har en pentium4 2,53 ghz stående også men gidder ikke legge meg ut på den i og med at den tilhører jobben til papsen. Ellers har jeg ikke penger til å kjøre i gang ny PC nå. p4 er dyrt ! btw med boxed kjøleren til AMD for XP3000+ ligger temp på 30 grader.

Men for å konkludere med det jeg trenger å ha for å få max kjøling er:

Thermaltake SLK900

80mm Delta vifte (den helveten på 56 dB)

Artic Silver goop stasj

Thats it? Håper bare den derre kjøleribben passer i kabinettet. Ingen som hadde giddet å sjekke det vel? HK ->

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

Hovedkortet står ikke i kompabilitetsmatrisen til Thermalright så nå ble jeg litt usikker. Den er jo en smule diger. Kanskje du skulle gå for en 600 eller 800? Fant en tråd på et engelsk forum hvor en kar hadde samme hovedkort med en slk800 montert. Tempen lå på 31grader.

Lenke til kommentar

Remark 1.

Above listed are socket A motherboards tested to fit SLK-900-U. Motherboards not listed may either be in-compatible or not tested.

Det _kan_ jo også hende at det ikke er testet. tror jeg tar en titt på begge HK's jeg og ser hva jeg kan finne ut :p ****** dette er stress for en fattig n00b. hakke råd til å bestille noe som ikke passer og det er no jævlig vanskelig å finne ut om det passer. uuuurk :p jaja back to work :p

Lenke til kommentar

OK folkens da var det en ny dag på jobb og jeg er klar med nye spørsmål. Dette er to spørsmål i en post faktisk (noe som jeg er sikker på moderatorer er glad for osv :p )

1: Jeg ska ha ny kabinett, mitt Q-Tek kabinett just don't cut it anymore. Det Colorcase kabinettet jeg så på microplex.no, er det å anbefale ?? Bra i forhold til pris altså. Går ut i fra at jeg kan ta min 350 watts strømforsyning fra gamlekabinettet og putte i det kabinettet :p

2: Jeg skal også ha nytt hovedkort, ingen preferanser ang. merke, men skal ikke ha epox. Dere ser at jeg allerede har xp3000+ så dere må ta utgangspunkt i det. Krav til HK: Gode muligheter for overklokking og ekspansjon osv :p når jeg tok vekk epox er det vel egentlig bare MSI, Asus og Abit igjen som er verdt å nevne :>

Igjen takk på forhånd (takk gud det finnes forum som dette for oss som lurer på stuff :p )

/edit: Var ikke lian li men colorcase kabinett :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...