Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ved oppstart av laptop ERROR 0211: Keyboard error

Anbefalte innlegg

Vår HP Pavilion dv5000 (dv5054EA) laptop fant plutselig ut at den skulle slå seg vrang i fjor rett før jul.

Ingen internett og USB kontaktene sluttet og fungere.

Jeg har reddet ut alt som var inne på maskinen og klar til og repparere Windows XP Home som var på maskinen men fant ikke igjen CD'en som kom med maskinen.

I fortvilelse prøvde jeg or gå tilbake til ett gjennoprettingspunkt på maskinen som var ca. før den slo seg vrang.

Dette resulterte i at jeg ikke fikk logget inn på maskinen.

Den starter opp, laster Windows og jeg kommer til login skjermen. Jeg kan så velge bruker som jeg så skal logge inn på.

Det kommer opp noe lignende: "Laster brukerinnstillinger" med ikonet for brukeren

Etter noe sekunder kommer det opp noe lignende "Avslutter" og ikonet for brukeren.

Man kommer så ut igjen til login skjermen hvor man velger bruker.

Altså nå umulig og komme inn i Windows.

Jeg bestilte ny RecoveryKit fra HP (Best2Serve)

Når jeg satte inn den norske CD'en i RecoveryKitet så får jeg nå plutselig følgende skjerm:

784299.jpeg

ERROR

0211: Keyboard error

Har googlet litt og finner følgende:

Man har en workaround som beskrevet her:

Kilde: Keyboard Error 0211 on StartUp

1. Turn off computer and unplug power cord.

2. Disconnect all external devices

3. remove battery

4. press power button and hold for 10-15 seconds

5. plug power cord back into computer and press power button.

6. Check LED's and listen for power supply fan.

7. If LED's are on or power supply fan starts spinning, watch for boot screen

8. If computer begins to turn on, turn it off.

9. Reconnect battery and external devices.

10. Press power button and make sure computer starts.

Dette fungerer delvis.

Noen ganger når jeg starter opp maskinen etter dette så kommer jeg til login skjermen hvor jeg kan velge brukere. Tastatur og styreplaten fungerer men kun i ca. 20 sekunder før det ikke gir noen respons lenger.

Andre ganger kommer jeg til skjermen som sier at MASKINEN BLE SLÅTT AV PÅ EN UGUNSTIG MÅTE og jeg får spørsmål om jeg vil starte Windows normalt, i sikkerhetsmodus eller fra forige oppsett som virket. (Samme end-result uansett hvilke av disse alternativet jeg velger)

En annen ting som jeg finner når jeg googler er at man skal gå inn i BIOS og skifte fra HALT ON ALL ERRORS og til HALT ON ALL ERRORS EXCEPT KEYBOARD

Problemet er at når jeg kommer inn i PhoenixBIOS Setup Utility så er det ingen valgmulighet i menyene der hvor jeg kan si hvilke errorer den skal stoppe med eller overse.

Ser også noen som kommer med en løsning der man skal laste ned ett reperasjons-kit, noe som er uteluket hos meg ettersom man ikke kommer inn på maskinen.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...