Gå til innhold

Hva betyr dette? (pakkesporing)

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en del deler fra komplett.no, på søndagen som var nå. Hva betyr dette:

Sted Status Tidspunkt Kollo ID Lokasjon Evt. årsak

OSLO Inn på terminal. 2010-12-21 20:31 CS 02

OSLO Inn på terminal. 2010-12-21 20:31 CS 02

OSLO Sortert til port på terminal 2010-12-21 20:32 SONE 179

OSLO Sortert til port på terminal 2010-12-21 20:32 SONE 179

OSLO Inn på terminal 2010-12-21 21:28 CS 08

OSLO Inn på terminal. 2010-12-21 21:29 CS 01

OSLO Sortert til port på terminal 2010-12-21 21:30 SONE 245

OSLO Sortert til port på terminal 2010-12-21 21:31 SONE 179

OSLO Ikke levert mottaker. 2010-12-22 10:05

Privatgods

Privatgods

Privatgods

Var igjennom tollpost.

Endret av Veltins
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som skjer med hw.no forumet disse dager? Hvor kom alle disse trollene fra? Er det noen som faktisk synes dette er morsomt? Hvis du ikke har noe seriøst å komme med så gå til 3chan og lek der...

on-topic:

OP Jeg ville tolket dette som at tollpost har prøvd å levere varene til deg men ikke kunne av en eler annen grunn (oftest pga. ingen var hjemme ved leveringsforsøket).

Da kommer det vel normalt hentelapp i posten om en dag eller to (dog litt usikkert sidne jeg ikke bruker tollpost ofte) men jeg ville bare ringe tollpost med sporingsnummer og gitt dem sporingsnummret så kan de fortelle deg hvor du kan avhente pakken(e) - så får du forhåpentgivis hentet dem før julen kommer.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hmm..? Jeg har vært hjemme hele dagen, vi skulle også få en melding før de kom..

Vel, det kan sikkert være andre grunner også enn bare levering, og noen ganger så tar jo folk en spansk en eller gir opp alt for fort på å levere om de ikke finner frem (har en del slike opplevelser selv).

Men gitt at du bor i osloområdet så tolker jeg det dithen at pakken ihvertfall er fremme og ble prøvd levert (eller av en eller annen grunn ikke ble levert normalt). Kanskje samme meldingen kommer opp om de går rom for plass i utkjøringsbilene og må utsette leveringen til nesten dagen f.eks. (kun spekulasjon).

Det er derfor jeg sier jeg ville ring for å høre med dem hvor pakken nå ligger dersom det haster. Ved mindre du er heldig nok til at en som jobber i firmaet svarer på denne tråden så vil du neppe få så mye mer informasjon å gå på enn dette tror jeg.

-Stigma

Lenke til kommentar

jeg bor ikke i Oslo, jeg bor i ås. Forandrer dette noe? Jeg har sendt dem en mail, fant ikke nummeret..

Vel pakken var jo sist i OSLO området i morges som du ser fra den listen - men i og med at ÅS er såpass nært (som jeg ser etter å ha sjekket finn kart) så er det konsistent med at de har prøvd utlevering til kunde derfra - så det forandrer med andre ord ikke noe av det jeg sa tidligere. Jeg vil fremdeles tolke det som at de har forsøkt utlevering (eller av en eller annen grunn ikke har klart å utføre utleveringen som normalt evt.). Pakken vil jeg i uansett tilfelle tro er "klar" og enten kan avhentes på et sted i nærheten om du har hastverk eller kan avventes av de kommende dagene. Jeg vet ikke om tollpost evt. dropper av pakken hos postens avhentingssteder dersom de ikke får levert den direkte - disse detaljene kjenner jeg ikke til.

Kontaktnummer på telefon var enkelt nok å finne:

http://www.tollpost.no/contact

men de har visstnok kun åpent frem til 16.30 så da må du ringe i morgen i så fall.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...