Terminat0r Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 ..vente i flere år for å få den. Har tenkt å bli ingeniør (er ikke helt sikker innen hva, kanskje bygg), men har flere bekjente som har ventet i mer enn et år og som fortsatt er arbeidsledige. Så mitt spm. er: Har du noe tips for hva jeg burde bli der det er lett å skaffe seg jobb? (Er glad i matte, sosial osv. hvis det skulle være noe) Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Om du har lyst til å bli ingeniør så bør du satse på det! Men går ann å få seg en lite jobb på butikk eller noe slikt til muligheten som ingeniør kommer. Endret 22. desember 2010 av Resell4 Lenke til kommentar
Terminat0r Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Ja, men problemet er det at det er dårlig med å skaffe seg jobb innen ingeniør. Må jo vente i flere år.. Kan også hende at jeg ikke får meg jobb der! Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Et søk på finn.no gir nær 1300 treff på annonser i stillingsmarkedet. Ser ikke akkurat ut til å være dårlige tider. Men man må somregel slite litt for å få den utdanningen og kompetansen som bedriften ser etter. Les annonsene. Se hvilke firma som har stillinger du kunne tenke deg. Og så ringer du å spør hva slags utdannelse du skal ta for å bli en attraktiv kandidat til en slik jobb. Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Du kan også ta hurtigkurs innen noe som har med ingeniør, fordi det hjelper å styrke CV'en din, som vil sette deg sterkere framfor andre søkere på jobben du har lyst på. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hvordan situasjonen er nå gjelder ikke om 3-5 år når du er ferdigutdannet. Situasjonen endret seg fra skrikende mangel på elektroingeniører i 1999 (da jeg startet), til at markedet hadde stoppet opp i 2002/3 da jeg skulle ut i jobb. Men så snudde det igjen i 2005/6. Ikke velg ut fra hva du får jobb som i dag, men etter hva du har interesse i, mye lettere å bli flink til noe man synes er interessant. Og dermed lettere å få jobb, Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Det er ikke vanskelig å få jobb som ingeniør, det er vel en av de utdanningene som i størst grad selger seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå