Gå til innhold

Høgskolen Telemark Y-veien

SondreG

Anbefalte innlegg

Hallois!

Har tidligere blitt tipset om Y-veien på høgskolen i telemark.

Jeg er i det siste blitt svært nyskjerrig på denne retningen innen utdanning, da jeg har fagbrev som tømrer og kan tenke meg å bli ingeniør.

Jeg lurer på om noen her inne har noen erfaringer fra denne utdanningen? Hadde vært flott å fått hørt litt hvordan andre har oppfattet denne utdanningen.

Jeg går for øyeblikket på Bybroen VGS i Trondheim og tar opp fag for studiekompetanse.

Er vell heller ikke noe matte-geni så om noenn veit åssn matte det er på den ingeniør utdanninga er det e + :)

Takk!

mvh, Sondre Berg Amdal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg lurer litt på hvorfor du tar studiekompetanse om du ser på Y-veien utdannelse ? Tar man Y-veien så får man realfag på bekostning av mindre "faglige" fag, som man som regel allerede har forståelse for.Eksempel på dette kan du se på studie og fagplan til Allmenn bygg, Y-veien HIT. Som du ser så starter du med Y1 og Y2 matte, som er en salig blanding av R1 og R2 matte.

Tar du generell studiekompetanse før bachelor (som jeg ikke ser noe grunn til), så må du ta matte R1 og R2 utenom.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

grunnen til at jeg tar studiekompetansen er rett og slett for å friske opp minnet og for å få studiekompetanse. Da jeg er usikker på mine mattekunnskaper og hva jeg egentlig er i stand til å klare.

Det er vell ikke slik at og jeg har studiekompetanse at jeg da ikke får lov å gå y-veien?

Mattekurset på sommeren var nyttig info. Det viste jeg overhodet ingenting om og dette skal jeg absolutt se nærmere på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...