ThePascal Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Jeg har nettopp kjøpt en stor PC pakke fra netshop til 23 tusen. Og som kabinett har jeg Lancool PC-K62 som har innebygget 4 vifter. Og for viftestyring har jeg Zalman MFC1-Plus. Jeg har montert alle kablene som det sto at man skulle gjøre. Men problemet er at pc-viftene kjører på full speed hele tiden. Vrir jeg på kontrolleren går ikke viftene saktere, eneste som har en effekt er styrken på LED lampene i viftene. Disse dimmes, men det er viftene jeg vil dimme. Noen tips? Endret 22. desember 2010 av ThePascal Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hei! Det går ikke an og ordne det på noe vis, da både strømmen til vifta og LED går på samme leder. Veldig få vifter so tillater det du snakker om her. Et alternativ er å fikse dette ved å lodde litt selv Lenke til kommentar
ThePascal Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Men hvis jeg bruker en vifte som kan det som f.eks. Mist klarplast vifte.. da hadde det vel gått? Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Tror jeg missforsto den første posten din. Har du koblet alle 3-pins til viftestyringen? Veit det er lenge siden du laget denne tråden nå, har du fått fiksa alt? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hvis jeg har forstått problemet: Du skrur på kontrollen --> Viftehastighet ikke redusert, men lyset dimmes (?) Dersom du har koblet til 3pinkontakten til viftestyringen (og ingen andre kontakter), skal viftene regulere hastighet når du vrir på knottene. Det som skjer er at spenningen til viftene reduseres, og lysene dimmes også fordi de får strøm fra samme kilde. Eneste jeg kan tenke på som skulle regulere lys men ikke vifter er om du har koblet til molex i tillegg til 3pin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå