ZoRaC Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 For å bekjempe SPAM har jeg vurdert å skaffe meg et domene, hvor jeg har nesten ubegrenset med mail-adresser. Da kan jeg bruke en adresse for hver side jeg registrerer meg på (f.eks [email protected], [email protected]) for hvis jeg da mottar spam er det bare å sjekke hvilken adresse det er sendt til og blokkere den adressen. (da ser jeg også hvilken nettside det er som har "lånt ut" adressen min...) Noen som vet hvor jeg kan skaffe meg noe slikt? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Du kan jo gå til www.dot.tk Der får du 5 epostadresser (redirect) pr domene Alt gratis og uten pop-ups Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Du kan jo gå til www.dot.tkDer får du 5 epostadresser (redirect) pr domene Alt gratis og uten pop-ups 5 var litt i minste laget... skulle hatt ca 25-50 stk... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det må da holde å ha 2-3... En privat som du kun gir til folk du stoler på, og en semi-privat, type nettbutikker og registreringer og en siste trash e-post hvor du legger i igjen på suspekte siter og annen dritt. Det er ihvertfall det jeg har og er ikke nevneverdig plaget av spam på de to førstnevnte adressene... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Det må da holde å ha 2-3... En privat som du kun gir til folk du stoler på, og en semi-privat, type nettbutikker og registreringer og en siste trash e-post hvor du legger i igjen på suspekte siter og annen dritt. Det er ihvertfall det jeg har og er ikke nevneverdig plaget av spam på de to førstnevnte adressene... Det er det jeg har nå... Den "private" er den som det kommer mest spam på! HotMail-kontoen er den beste! Men, jeg vil fortsatt ha mange... Tror det er det beste... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Og hvordan skulle det hjelpe deg å bekjempe SPAM? Det meste av spam blir sendt fra land som ikke har lover mot å sende ut spam. Du får ikke gjort noe med det likevel, annet enn å ødelegge 25 mail kontoer. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Og hvordan skulle det hjelpe deg å bekjempe SPAM? Det meste av spam blir sendt fra land som ikke har lover mot å sende ut spam. Du får ikke gjort noe med det likevel, annet enn å ødelegge 25 mail kontoer. Hvis jeg f.eks skulle begynne å motta spam til [email protected] vet jeg at det er fra qxl.no spam'en kommer og jeg kan konfrontere de med saken. Jeg kan også logge inn på qxl.no og endre adressen til f.eks [email protected] og deretter blokkere alt som sendes til [email protected]. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Ja, det er jo greit, men jeg kan ikke se hvordan det skal hjelpe deg å bekjempe spam. La oss si at du mottar spam fra qxl, ok. Hva får du gjort med det? La oss si at du begyner å få spam på qxl adressen din fra Telenor... Hvis du har fulgt med litt i mediene i det siste så viser det seg at veldig mange steder som lover å ikke selge e-post adressen din til third-parties, rett og slett leier ut DB'en sin i stedet, noe det vistnok ikke finnes lover imot. SPAM er en uting og noe dritt, men sorry Mr. Jeg tror det er fåfengt å starte et korstog mot det. En tapt sak. Bekjempelse av SPAM hviler på Stortinget, EU og USA er jeg redd. Men uansett, jeg synes det er veldig rart at du er plaget av spam på en privat adresse. Har du vært slepphendt med den? Noe av det værste du kan gjøre er å legge den igjen som en vanlig mailto: link på hjemmesiden din eller andre hjemmesider, siden spiders dag og natt tråler nettet etter slike. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Her har du jo lagt igjen adressen din helt ukryptert: [email protected] Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Her har du jo lagt igjen adressen din helt ukryptert:[email protected] Ja? og poenget ditt er? Hvis jeg nå hadde hatt et slikt "mail-domene" kunne jeg lagt igjen adressen "[email protected]"... Hadde jeg begynt å motta spam hadde jeg bare endret det... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hehe! Ja, seff... Men er det ikke enklere og ikke legge igjen e-post adressen din overalt da? Men, en ting jeg ikke forstår er hva problemet ditt med spam er... For de fleste er det en uting fordi de mottar uønsket e-post og at de manuelt må slette det. Ditt opplegg gir deg bare masse jobb. Det er vel nesten bedre å motta litt spam innemellom enn og måtte opprette nye epost adresser hver dag? EDIT: Og poenget mitt er at du er plaget av spam fordi du legger igjen e-post adressen din ukritisk. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Hvorfor tror du jeg må gjøre det hver dag? Siden jeg registrerte meg på forumet her har jeg ikke mottatt mer enn ca 1 spam-mail om dag til den adressen og mest trolig kommer ikke den pga at adressen min ligger her, men på andre nettsider. På min '"privat-konto" mottar jeg ca 20 mail om dag, hvor 95% er spam! Det tar tid! Hvis jeg berger i 2 uker uten spam, har jeg spart masse tid! (å endre adresse tar ca 5min) Men, det var ikke det som var diskusjonen. Men, hvor kan jeg skaffe noe slikt? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hvis du betaler for det så er det null problem, men hvis du ser etter et sted som gir deg ubegrenset e-post adresser gratis så blir det værre. Lenke til kommentar
KnutM Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Prøv http://www.servetheworld.net/. De tilbyr uendelig mange e-mail adresser, og 1 GB plass for en billig penge. Et tips er å se på qxl om de har tilbud der. Da kan du få priser ned mot 39kr mnd. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Hvis du betaler for det så er det null problem, men hvis du ser etter et sted som gir deg ubegrenset e-post adresser gratis så blir det værre. Klart jeg vil betale! Finner ikke noe slikt gratis! KnutM: Det der så jo bra ut... må vurdere det... Takk! Bare kom med flere forslag! Lenke til kommentar
KnutM Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 For å gjøre det ennå enklere så fant jeg en link til deg. Qxl Jeg har brukt de siden Januar, og har 115 e-mailadresser aktive pr i dag. Bruker også domenet som en lagringsplass for filer jeg bruker mye. [/url] Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 De her bruker jeg... Er veldig fornøyd med dem. (Supporten er til og med real-time via Messenger). http://www.dr2.net/?src=hosting Billigste "plan" koster 12kr i måneden. Ubegrenset med e-post adresser. Støtter aliaser og mail-filter og alt annet du kan sette opp med cpanel. Det som eventuelt kommer i tillegg er $35 for domene registrering via Network Solutions (.com) eller litt mer (eller mindre) via NOR-ID (.no). Hvis du skal ha NOR-ID så er de ganske strenge på NS, så det kan hende du må ha en registrar i tillegg. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hvis du har bredbånd, eller en annen fast internett tilknytning, så er kanskje det enkleste å registrere et eget domene, sette opp en smtp server hos deg (evt. om du har en server et annet sted du kan bruke), og la MX record'ene for domenet peke til smtp serveren. Da kan du opprette de mail adressene på domene ditt som du måtte ønske... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Uansett hva du bestemmer deg for så vil jeg anbefale deg og heller sette opp mail aliaser enn native mail kontoer. Da bruker du bare en mail konto og setter opp aliasenen til og enkelt videresende til mail kontoen din. Blir et alias infisert er det bare å slette aliaset og du mottar ikke epost fra de som sender til aliaset. (Med mindre du har catch-all enablet. Da blir ukjent adresat videre-sendt til postmaster@your_domain.com) Eks. [email protected] -> [email protected] [email protected] -> [email protected] [email protected] -> [email protected] osv... Sletter du [email protected] så poffer den. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Masse gode tips her! KnutM: Snakket med servetheworld nå, og jeg trengte ikke vente til auksjonen var ferdig engang! oblivian: dr2.net var jo også rimelig, men foretrekker norske domeneshopper.. Det var akkurat slik jeg tenkte å gjøre det! (mail-forwarding) HawP: Har dessverre ikke fast nett-tilkobling. Hadde jeg hatt det, hadde det ikek vært noe problem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå