minimum payne Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg var i sverige idag, og tittet tilfeldigvis innom tv avdelinga på en elbutikk, og da fikk jeg se e 3d tv for første gang, og tilfeldigvis viste den world of warcraft i det øyeblikket, og jeg ble frelst, jeg må ha meg en pc og tv til å spille på. er det noen som vet av billige 3d tver? og holder det med ett skjermkort. eller må jeg ha to? og er det nvidi eller amd som gjelder på 3d fronten? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Du må ha Nvidia og en 120Hz skjerm + briller. Komplett har 3D alternativ til noen av sine komplett pc bygge alternativer. Trenger vel bare ett skjermkort som støtter dette + egnet skjerm med tilbehør. For øvrig kalles vel teknologien NVIDIA 3D Vision. Komplett selger også 3D vison som egen pakke så hvis du allerede har pc med nvidia kort som støtter dette fra før så er det bare å kjøpe den i stedet for en hel pc. Endret 22. desember 2010 av Phyltre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Det er Nvidia som er tingen på 3D-fronten. WoW sliter voldsomt med 2 eller flere kort i SLI, og kjører faktisk bedre på kun 1 kort. Er litt usikker på hva som må til for å spille i 3D på en 3D-TV da jeg ikke er oppdatert på 3D-TV fronten, eneste jeg vett er at Nvidia 3D krever over 120hz bildefrekvens, noe jeg ser de fleste 3D-TVer har. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Men høyere frekvens er bedre? har sett 3d tver med 600 hrz, er det litt tidlig å kjøpe? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 3D kan du få til på så og si alle 3D apps via drivere, alt du egentlig trenger er et sterkt skjermkort (den må jo rendre dobbelt så mange frames) og en skjerm som har 120Hz eller bedre. Du kan tekniske sett bruke en 60Hz skjerm også - men effekten blir dårlig så 120hz er annbefalt. TVer som har slike vanvitte Hz specs skal du være litt skeptisk til. Jeg vtiler litt på at de faktisk kan vise 600 individuelle bilder (FPS) i et sekund. Jeg vet ikke hva de sikter til men jeg mistenker litt "trikse-specs" i noen av disse tilfelle - men å finne en skjerm som har skikkelig 120FPS mulighet bør ikek være så vanskelig nå. Det er lurt å bruke en skjerm som har minimum mulig etterslep dog da dette vil påvirke 3D effekten mye. Ikke alle paneler er like gode der. TV eller monitor bør være mulig begge deler - dog monitorer som regel har et overtak på responstid/etterslep og dermed sikkert er hakket bedre om man er kresen (gitt riktig paneltype). Jeg er enig i at 3D er best på Nvidia for tiden - det er bare bedre støttet der for tiden. -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Men høyere frekvens er bedre? har sett 3d tver med 600 hrz, er det litt tidlig å kjøpe? Hvis frekvensen er ekte i den forstand at den ike bare gjenntar samme bildene men kan vise ekte individuelle bilder ås er det bedre - men det vil kun være en faktor så lenge maskinen klarer å produsere mang nok bilder ellers så vil jo samme bildene gå igjen uansett nødvendigvis. Så, det er lite poeng i å ha en skjerm med flere Hz enn du kan få FPS fra maskinen - og dermed er det som regel lite poeng med mer enn 120Hz. Men sånn helt teoretisk under absolutt optimale forhold så ville det være bedre ja. Brillene du bruker må også kunne holde følge med frekvensen - det er en ting å tenke på om man går over 120Hz. -Stigma Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Litt nysgjerrig på dette, har en Panasonic Viera TV som skal støttes på nvidia 3DTV Play - Men finner ingen options i driverne annet enn å sette opp Stereografisk 3D - Spill som støtter dette har ingen options for 3D Osv... Hører at man må ha en ekstra software sak, noen som vet noe om dette? Evt. Hvordan man kan se 3D Film fra en PC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå