Gå til innhold

Call of duty black ops Fragmvoie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er sony sound forge, og hvorfor stopper det en youtube utgivelse?

Du kan i hvertfall droppe emo-musikken. Musikken før det funket bra, men det emogreiene syns eg folk bruker altfor ofte i spillvideoer og det er sjeldent det funker.

Om du vil ha tekniske tips, så må eg få vite hvor du redigerer o.l. (export instillinger feks)

Du har feks 55MByte/min og det er forbasket mye. Oppløsningen er også mindre enn optimal om du vil prøve deg på youtube.

Lenke til kommentar

Google it my friend.

Bruker fraps til og recorde med, og redigerer med sony vegas (sony vegas er et redigerings program om du ikke viste det). Oppløsningen er jo 1600*900, bare at kvaliteten er møkk pga fraps (fraps er et program man bruker til og recorde bilde fra ingame). Sånn, da har du lært litt i dag gutten min :)

Har du noen "proffesjonelle" tips om hvordan jeg skal få recordet klipp, så jeg kan redigere klippene i etter tid ?

Lenke til kommentar

#1 bruk en oppløsning som du slipper å resize for å få optimal youtube/HD feks 1280x720 eller helst 1920x1080. Siden du bruker blackops så er det ganske greit at du slipper å frapse "live" mens du spiller, så jeg kjører på med full-HD her uten problemer.

#2 bildekvaliteten fraps gir meg er faktisk forbasket bra, så jeg lurer litt på om det er noe annet som er grunnen til at du får dårlig kvalitet.

#3 I sony vegas lager du en template som er lik til videoformatet (fps, res, ol. ) som fraps inputtet ditt, så mister du så lite som mulig av kvalitet gjennom hele kjeden av videobehandling.

#4 For optimal kvalitet på det ferdige produktet så pleier jeg å exportere fra Vegas med et lossless eller tilnærmet lossless format som kan importeret i VirtualDub. Her tar jeg selve tungkomprimeringen. Ved å gjøre det slik kan jeg teste med kvaliteten ved forskjellige bitrates uten å måtte exportere flere ganger i Vegas. Bruker x264 og lame eller aac i som kodere i det ferdige produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...