Gå til innhold

Slutten på filmen "Inception" ?

pikamikaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det på flyet og selve greia om at han skal gjøre Inception er i virkeligheten. Og det man ser på slutten med at han møter barna sine er også i virkeligheten, det er 2 ting som avslører/beviser dette:

In the opening moments you get a glimpse of Leo's hand. Specifically, he's wearing his wedding ring. Now, if you follow the rest of the movie keeping an eye out for this you will notice that he only has the ring on when he's in the dream world. At the end of the movie he isn't wearing the ring. If the ring only appears when he's in a dream and he's not wearing at the end of the film, that could be confirmation that in fact, the top does stop spinning after the credits and Cobb is at last in the real world.

Even though Cobb's kids appear to be wearing the same clothes at the end of the film, according to Inception's costume designer they are indeed wearing different clothes.

Håper det går greit på engelsk, mange teorier der ute, men dette er jo mer eller mindre fysiske og skikkelige "bevis" :)

Lenke til kommentar

Enda en ting som er "bevis" på at det er virkelighet er at barna på slutten er andre skuespillere enn det som er i drømmen hans. Dette kan du se på IMDB, og de som er på slutten er eldre.

Dette er typisk Christopher Nolan. En åpen slutt, men det finnes små hint som peker i en rettning hele veien.

Lenke til kommentar

la meg bare si det at hele filmen var et mindfuck :p

Er ikke det å ta i litt hardt?

Det var ikke noe jeg lurte på når den var ferdig. Synes den var ganske grei med en avslutning som ikke levnet noen tvil.

Selv synes jeg feks Mullholland Drive, Revolver, Twelve Monkeys og Funny Games var mye værre.

Når det gjelder Revolver har jeg fortsatt ikke fått plassert alle bitene. Jeg har sett den 10-15 ganger, men det er fortsatt ting som ikke henger på greip.

Henrik B:

At han ikke lenger bryr seg tror jeg ikke noe på. Flere ganger i løpet av filmen gir han uttrykk for hvor viktig det er å komme hjem til barna sine. Det kommer også tydelig frem at han ikke engang ønsker å se dem i drømmeverden, derfor snur han seg bort når de dukker opp i drømmene.

Han sier også til Mal at hun må tenke på barna, og at han er forbannet fordi hun forlot han og barna.

Slik jeg oppfatter det, betyr det så absolutt mye for han at han blir gjenforent med barna i den virkelige verden.

At han ikke ventet for å se om snurrebassen stoppet eller ikke, tror jeg er fordi han han ikke var i tvil. Han gikk straka vegen bort til barna fordi han viste. Han var aldri i tvil om hva som var virkelig og ikke. Ved å ikke sjekke beviser han at han hele tiden hadde full kontroll.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...