Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermen!

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke spesielt god på PC og har fått ett problem!

Re-installerte Windows 7 her for noen dager siden. Som vanlig var det den samme regla med å installere drivere til alt mulig etterpå: Hovedkort, skjermkort, tastatur, lydkort +++

Har gjort dette flere ganger med samme pc'en før, uten problemer.

Etter en restart av pc'en, så ble skjermen svart og det stod bare:

"Cannot display this video mode, change computer display input to 1920 x 1080 60hz".

Jeg kjørte da windows i "safe mode" og oppdaget ett par ting som ikke har vært noe problem før:

* Skjermen min står som "Default Monitor" under skjerminnstillinger. Det er ikke mulig å endre dette. Har prøvd!

*Det går ikke ann å sette oppløsningen på langt nær av hva skjermen egentlig klarer.

* Jeg har brukt MSI's "Live Update" for å finne drivere til hovedkortet mitt før, det gjorde jeg nå også. Eneste jeg la merke til denne gangen var at den ikke fant "VGA Driver". Veit ikke om dette har noe som helst med saken å gjøre?

* Har avinstallert skjermdriveren og da fungerer skjermen igjen. Dvs så lenge skjermkortet ikke er installert så fungerer skjermen, riktig nok med ekstremt dårlig oppløsning selvfølglig! Og jeg er 110 % sikker på at det er riktig driver jeg har prøvd å installere.

Har prøvd en annen skjerm til pc'en og da fungerer alt som det skal!? :dontgetit:

Dette er hva som er av aktuelle deler i PC'en:

Hovedkort: MSI P35 Neo

Skjermkort: GeForce 8600 GT

Skjerm: Phillips 220E 22"

Noen som kan hjelpe? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å evt. trykke på "auto"-knappen på skjermen, eller skru den av og på mens den beskjeden står?

At det står "default monitor" er vel rett og slett for at Windows laster minimalt med drivere når man er i safe mode.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...