Gå til innhold

Riello med ny UPS-løsning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tilgjengelig i ulike modeller: 3300 - 4000 VA.

Hva menes egentlig med disse tallene? Det er jo bare VA og ikke VAh!

VA kan jo sammenlignes med Watt, mens VAh kan sammenlignes med Watt-timer.

Altså hvis man har en PC som bruker 200W og en 4000 VAh UPS så vil den kunne levere strøm i 20 timer (4000Wh/200W=20h).

Men nå skriver de bare VA, og hva betyr det da? at den kan levere 4000W i uendelig lang tid? neppe! Et døgn? En time? Et minutt? Hvem vet?

Lenke til kommentar

Du kan få så lang batteritid du bare vil.... Derfor !!

Gidder ikke utdype det noe mer enn det, for akkurat nå jeg er så lei av folks negativitet ovefor nye produkter. Hvorfor skal dere på DØD OG LIV finne noe negativt ??? Er det fordi dere tenker at "jeg skal ha det som er bedre enn det noen andre har, så nå skal jeg prøve å unngå at noen kjøper noe som er bedere enn mitt" ?? Eller ???

Prøv noe nytt.... FORTELL FOLK HVA SOM ER BRA MED ET PRODUKT !! Hvis flere og flere gjorde det, så ville kanskje hele bransjen bli mere positiv, som igjen kan føre til oppgang.

Når det er sagt, så vil jeg oppfordre de som lurer på noe rundt VA/WATT eller andre UPS relaterte saker, til å legge turen innom på Makker AS sine sider. Der er det mye nyttig info.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg fant faktisk ut av det på makker. (takk for linken)

4000VA er maxbelastningen og de fleste batteripakker kan levere maxbelastningen i ca 5-8 minutter. Som en tommelfingerregel vil halv belastning gi 3 ganger lengre batteritid.

F.eks en 4000VA UPS vil vare i 5 minutter dersom man trekker 4kW aktiv effekt fra den. Den vil vare i 10 minutter dersom an trekker 2000W fra den, 20 min ved 1kW, 40 min ved 500W og 80 minutter ved 250W.

Da lærte jeg noe i dag også!

Lenke til kommentar

Det var ikke meningen å virke grinete og vrang, men av og til så kan det berømte begeret bli fullt uten at det renner over. Da skal det kun en LITEN bevegelse til, og så er resultatet Niagarafossen !

Hyggelig at det var til hjelp ! :smile:

Mvh Fredster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...