Gå til innhold

Splinter Cell collection (HD) 22. Mars - er det noe bra?

KongRudi

Anbefalte innlegg

i.flg. Google, så betyr dette at det kommer Splinter Cell HD collection - 22. mars.

Har disse 3 spillene noe bra single-player, og historie?

Husker det var mange som sa at Splinter Cell-serien var kjempebra når MGS4 kom ut.

Og jeg elsket det spillet, så jeg lurte på om jeg kanskje skulle prøve ut disse når det kommer ut? :)

--8<-- http://psnow.es/noticias/articulo/3102/ --8<--

Ubisoft ha confirmado hoy, dos días después de que Crystal Dinamics anunciará que la saga Tomb Raider iba a tener una remasterización en alta definición para PlayStation 3, que la compañía se encuentra trabajando en una colección Splinter Cell en HD para PlayStation 3. Ubisoft has confirmed today, two days after he announced that Crystal Dynamics Tomb Raider would have a remastered in high definition for PlayStation 3 that the company is working on a collection Splinter Cell in HD for PlayStation 3.

Así mismo, ha confirmado que los títulos incluidos en la remasterización son: It has also confirmed that the titles included in the remastering are:

■Splinter Cell

■Splinter Cell: Chaos Theory

■Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Además, Ubisoft ha anunciado que Splinter Cell Collection llegará el 22 de marzo del próximo año. In addition, Ubisoft has announced that Splinter Cell Collection will arrive on March 22 next year.

--8<-- http://psnow.es/noticias/articulo/3102/ --8<--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare forsøkt eneren litt, og synes det var ganske brukbart. Dog ikke like bra som MGS, da historien er mindre interessant, og gameplayet er litt mer actionbasert. Men det ligner ganske mye, og det er kule spill, så jeg ville skaffet den om jeg ikke hadde samme collection til ps2 allerede.

Lenke til kommentar

Det er greit nok med eksklusiver, men liker dårlig at det har blitt en kamp om å kjøpe mest mulig eksklusive spill fra tredjepartsutviklerne mellom Sony og MS. Det er ikke en fornuftig forretningsmodell på sikt, og som du sikkert vet, bidrar den sterkt til at begge to taper penger på spill.

Lenke til kommentar

i.flg. Google, så betyr dette at det kommer Splinter Cell HD collection - 22. mars.

Husker det var mange som sa at Splinter Cell-serien var kjempebra når MGS4 kom ut.

Og jeg elsket det spillet, så jeg lurte på om jeg kanskje skulle prøve ut disse når det kommer ut? :)

Så absolutt. Og, Splinter Cells gameplay er mye bedre enn MGSs gameplay, syns hvertfall jeg.

3 glimrende spill du ikke kan gå glipp av.

Lenke til kommentar

Virker som om Sony har fått kjøpt seg eksklusivitet dessverre :( Kan jo hende de dukker opp på 360 etterhvert?

Tviler på at Sony gidder å betale for eksklusivitet på såpass gamle spill. Tror det er rett å slett bare det at Sony har aktivt oppfordret til restaurering av gamle klassikere gjennom HD Classics serien, mens jeg mener Microsofts svar var at de ikke helt så poenget og ville heller fokusere på nye spill. Er vel også lettere å få plass til flere spill på en BluRay.

Lenke til kommentar

Siden det er små ukjente selskap som Sanzaru Games som gjorde Sucker Punch's Sly collection HD, og Blupoint games som gjorde God of War collection, og holder på med Team Ico Collection nå, istedenfor Santa Monica studio og Team Ico. Så tror jeg Sony har gjort ettellerannet dilldall for å konvertere fra PS2 til PS3 ganske enkelt og uten noen forandringer, bortsett fra å oppgradere grafikken, og pjåte på med diverse grafiske filter o.l.

Så tviler på at dette er snakk om noen supersvære kostnader, så om de har delt samme teknologi med tredjeparti-publishere - så tviler jeg på at de måtte betale noe særlig for dette. :)

Lenke til kommentar

De er nokså forskjellige bortsett fra at de begge er i stealth-sjangeren. Synes Splinter Cell har mer akrobatikk i gameplayet, og mer seriøs setting og historie enn MGS-serien. Begge seriene er verdt å spille igjennom om du er fan av å snike rundt.

Virker som om Sony har fått kjøpt seg eksklusivitet dessverre :( Kan jo hende de dukker opp på 360 etterhvert?

Selv om jeg tror dette i en viss grad både fra Sony og MS sin side (og svært lite fra Nintendo sin side), blir det feil å trekke så sterke konklusjoner uten at noe mer håndfast har kommet frem.

Kun egen synsing: Fra første spillet, som var låst til Xbox i en viss tid, har jeg sett på serien som hovedsaklig tilhørende til Xbox, og synes Xbox fortjener en slik eksklusive serie som svar på MGS PS har. Skal ikke se bort ifra at det var penger som lå bak at det første spillet var eksklusivt til Xbox i en gitt periode, men som følge av dette vil også gjeldende selskaper være med på å støtte utviklingen til et gitt spill, som også selvfølgelig vil gi dem flere fordeler. Sony har derimot sagt at de ønsker å satse på HD remakes av spill fremfor å gjøre konsollen kompatibel med PS2-spill, eller gjøre disse nedlastbare i original form. Skal ikke se bort ifra at Sony har tatt initiativet til en slik remake og eventuelt skaffet seg visse rettigheter om de har stilt opp med andre ressurser. Eneste jeg synes er litt synd her er at det virker som om det er liten åpenhet fra Sony og MS om hva som er det virkelige tilfellet.

Litt OT angående eksklusive titler da det ser ut til å være mange som ikke er fan av dette fra tredjepartsutviklere: Eksklusive spill er i større grad kapable til å pushe og utnytte en konsoll sin maskinvare mer optimalt og tror nok utviklere får ytterligere hjelp under utviklingen for å nå gitte mål, og føler at dette er en viktig del for at konsoller får tilhengere. Slik konsollmarkedet er bygd opp i motsetning til spill for Windows (der man programvaren er hovedkriteriet og ikke maskinvaren sett bort ifra ytelsen), tror jeg eksklusive titler (eller annet konsollen kan tilby "eksklusivt") er kritisk for at konsoller i dag skal overleve. Utviklere av spill derimot vil nok se større gevinst i å utvikle for flere konsoller, se på to tidligere eksklusive titler til PS og Xbox; DoA og Tekken, nå blir disse utviklet på begge konsoller. Allikevel vil nok mange spill være bedre på en gitt konsoll, se på Black Ops for eksempel (mange PS3-brukere ser ut til å oppleve problemer enn 360-brukere). Om spillet hadde vært eksklusivt til 360 kunne de også brukt enda mer ressurser på å finpusse det maskinvaren til MS, i tillegg ville MS fått et eksklusivt FPS i tillegg til Halo, noe jeg tror kan være positivt for Xbox.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg er enig med det at eksklusivitet er positivt for plattformholderne (Sony, MS og Nintendo), men det interessante spørsmålet er jo om det er bra for forbrukerne. Selv synes jeg eksklusivitet er en uting, fordi det begrenser spillets marked slik at ikke alle kan spille det, og fordi det i disse tider svært ofte følger som resultat av at en av de tre store har betalt for denne eksklusiviteten. Uansett, angående SP-serien, så kan det godt hende at Sony ikke har vært inne i bildet i det hele tatt, og det er vel som noen sier, sikkert ikke veldig sannsynlig at de har betalt for eksklusivitet, men jeg finner det rimelig å tro at de har betalt for oppgraderingen både her og med de andre HD-samlingene som er kommet ut/kommer ut. Og siden 360 er (delvis) bakoverkompatibel, så ser MS kanskje ikke vitsen med å betale tilsvarende for det?

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg er enig med det at eksklusivitet er positivt for plattformholderne (Sony, MS og Nintendo), men det interessante spørsmålet er jo om det er bra for forbrukerne. Selv synes jeg eksklusivitet er en uting, fordi det begrenser spillets marked slik at ikke alle kan spille det, og fordi det i disse tider svært ofte følger som resultat av at en av de tre store har betalt for denne eksklusiviteten.

Det kan nok gå begge veier, men for at konsollene skal overleve så tror jeg de er kritisk avhengige av eksklusive titler, så på sikt så vil nok moderate mengder med eksklusive spill være til fordel for forbrukerne for å holde konkurransen oppe blant konsollene. Selv skulle jeg ønske konsollmarkedet var bygget opp litt mer likt slik PC-markedet er bygget opp (der alle har produsenter har mulighet til å tilpasse deres egne løsninger maskinvare og programvaremessig for å appellere til forbrukerne), da ville vi hatt større konkurranse på konsollene, og eksklusive spill ville ikke vært noe tema. Det er selvsagt en rekke ulemper og problemstillinger her også.

Det er jo også forskjell på eksklusive titler. Noen spill blir produsert in-house, eller IP eiet av en av konsoll-produsentene som gir oppdrag til andre utviklere, dette er spill som f.eks Mario (som stort sett er in-house tror jeg) og Donkey Kong Country-serien (som har vært laget av Rare og Retro, men er allikevel eiet av Nintendo), ser ingen grunn til at disse skal havne på noen andre konsoller. Det samme går for Killzone der IP-en er eiet av Sony, eller Halo der IP-en er eiet av MS. Gears of War derimot er eiet av Epic, og de kan når som helst lage dette spillet til andre konsoller om de selv ønsker, men om de ønsker å utvikle spillet eksklusivt til Xbox av forskjellige grunner så ser jeg ikke på dette som noe negativt, det samme går for Metal Gear Solid som hovedsaklig blir utgitt på PS. Det er tross alt i stor grad de eksklusive titlene som definerer konsollene.

En annen ting jeg irriterer meg over, som sikkert kan ha noen tekniske årsaker ... også ... , er at man ikke kan spille samme spill på to nokså like konsoller mot hverandre. Så om jeg kjenner ti stykker som har Black Ops, 5 til PS og 5 til Xbox, må jeg allikevel kjøpe to kopier av spillet om jeg ønsker å spille med alle. På en litt absurd måte så blir problemet eliminert på eksklusive spill, men er dette noe (hovedsaklig kompatibilitet mellom Xbox og PS) som ikke kan la seg gjøre med litt velvilje mellom disse selskapene og utviklerne av spillene?

Et annet problem som kan være tilfellet med noen multiplattformspill er at de får mye mer omtanke på lead-console, og vil i mange tilfeller fungere mer optimalt på en konsoll enn den andre både grafikk og kontroll. I noen tilfeller så kan man også gå klipp av enkelte nøkkelfunksjoner som begge konsollene er kompetente til å bruke. Det er vel også enkelte spill som er utgitt til flere konsoller som får nedlastbart materialet eksklusivt til en konsoll.

Uansett, angående SP-serien, så kan det godt hende at Sony ikke har vært inne i bildet i det hele tatt, og det er vel som noen sier, sikkert ikke veldig sannsynlig at de har betalt for eksklusivitet, men jeg finner det rimelig å tro at de har betalt for oppgraderingen både her og med de andre HD-samlingene som er kommet ut/kommer ut. Og siden 360 er (delvis) bakoverkompatibel, så ser MS kanskje ikke vitsen med å betale tilsvarende for det?

Tror nok de har påvirket på en eller annen måte, om det enten er engasjementet rundt HD remakes som Sony har vist, direkte oppfordring fra Sony, at Sony har tilbudt hjelp, eller at Sony har betalt for eksklusivitet. Kan også hende at Ubisoft ser på PS sin manglende PS2-støtte til en mulighet til å tjene ekstra ved å relansere dem. En annen ting jeg synes virker litt suspekt akkurat i dette tilfellet, er at MS har fått SpC:C eksklusivt, og kan nok tenkes at Sony ønsker å komme med et svar på dette.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...