Gimlisonofgloin Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har nylig gått til en innkjøp av en maxtor 250GB, ekstern hardisk som har funket greit til nå. Når jeg nå skal kopiere over en film til maxtoren, kommer det opp følgende feilmelding: "Cannot copy ...... the path is too deep" Hva i helge mener de med dette da. Jeg aldri hatt tidligere hatt problemer med å kopiere, men nå har jeg tydeligvis steppet over grensene til windows og det har blitt fornærmet. Any ideas.... Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har nylig gått til en innkjøp av en maxtor 250GB, ekstern hardisk som har funket greit til nå. Når jeg nå skal kopiere over en film til maxtoren, kommer det opp følgende feilmelding: "Cannot copy ...... the path is too deep" Hva i helge mener de med dette da. Jeg aldri hatt tidligere hatt problemer med å kopiere, men nå har jeg tydeligvis steppet over grensene til windows og det har blitt fornærmet. Any ideas.... OS? - Har egentlig ingen aning, da jeg ikke har hørt om dette "fenomenet" før. It must be an XP thing. Sitat fra :http://www.bootdisk.com/bootlist/067.htm#1 ... 1) "Path Too Deep" XP Error Message Adriaan asks - Trying to copy some media files (Smallish 1-4Mb) and XP Pro keeps coming up with Cannot Copy file XXXX, [with the error message] "Path Too Deep" Crusty says: "Too deep" means that the combined file path is more than 256 characters! ... Lenke til kommentar
xpert Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Er det ikke en grense på 256 tegn i sti og filnavn tilsammen ? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Er det ikke en grense på 256 tegn i sti og filnavn tilsammen ? Yupp ut fra det jeg fant på det nettstedet kan det vel stemme det. Men har som sagt egentlig ikke peiling selv, siden jeg aldri har sett det før. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Gjelder denne begrensingen for eksterne disker? vet at det er slik for diskett og cd, men var rart at den så slik på eksterne disker også... Hva filsystem kjører du på disken, og hvilket os? Hadde en disk i eksternt kabinett her for noen dager siden(skulle ta backup for en kunde), og uten og si det sikkert så tror jeg at jeg kopierte over filbaner som var langt over 256 tegn, men "path to deep" bety vandligvis(etter min erfaring) at det er mer enn 8 nivåer i hirarkiet, men har ikke opplevd noe problemer med det heller ved kopiering til ekstern disk... Kansje man må installer en driver?(skulle ikke vere nødvendig sålenge det er usb eller firewire, men vet aldri) Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 256 tegn til sammen er jo vanvittig mye da - skjønner ikke at folk klarer å lage så vanvittig dype katalogstrukturer, men det kan vel tenkes at noen av de aktuelle subdir'ene er laaaange beskrivelser på 80-90 tegn eller noe. Til info så er dette ca. 256 tegn: F:/subdirpå25bokstaverxxxxxx/subdirpå25bokstaverxxxxxx/ subdirpå25bokstaverxxxxxx/subdirpå25bokstaverxxxxxx/ subdirpå25bokstaverxxxxxx/subdirpå25bokstaverxxxxxx/ subdirpå25bokstaverxxxxxx/subdirpå25bokstaverxxxxxx/ subdirpå25bokstaverxxxxxx/herkommerfilen.fil Burde holde til det meste det Edit: Delte opp så det ikke ble kjempebred tabell på siden. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Er det ikke bare å kopiere til rot på maxtoren først for så å flytte til riktig mappe? Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Rar problem, men Windows XP er litt rar i seg selv. Prøvde lage en tom mappe med dette filnavnet som ble maks jeg kunne skrive: Fsubdirpå25bokstaverxxxxxxsubdirpå25bokstaverxxxxxx Fsubdirpå25bokstaverxxxxxxsubdirpå25bokstaverxxxxxxFsubdirpå25bokstaverxxxxxxsubdirpå25bokstaverxxxxxx Fsubdirpå25bokstaverxxxxxxsubdirpå25bokstaverxxxxxxFsubdirpå25bokstaverxxxxxxsubdirpå25b Telle får må du gjøre selv! Gabriel_X, det blir litt etterhvert. her er et eksempel: Howard Shore - The Lord of the Rings - The Two Towers - 19 -Howard Shore-Gollum's Song (Performed By Emiliana Torrini) Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Du har sikkert fått en del Windowsfeil, men sjekk denne.....----> Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Howard Shore - The Lord of the Rings... - The Two Towers - 19 -Howard Shore-Gollum's Song (Performed By Emiliana Hehe - har noen sånne jeg og - liker å ha artist, album, låtnr. og låt-tittel som filnavn for å ha oversikten uten å måtte kjøre et tungt mp3-playlist-program. Da blir resultatet f.eks: Frankie Goes To Hollywood - Reload! The Whole 12 Inches - 07 - Welcome to the Pleasuredome (Brothers In Rhythm Rollercoaster Mix).mp3 Skal dog litt til å runde 256 tegn selv med et par subdirectoryer. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Frankie Goes To Hollywood - Reload! The Whole 12 Inches - 07 - Welcome to the Pleasuredome (Brothers In Rhythm Rollercoaster Mix).mp3 Skal dog litt til å runde 256 tegn selv med et par subdirectoryer. Den sangen der hadde 133 tegn(ifølge ordtellinga i word), hvis du legger den i 'Min Musikk' mappa blir det 66 tegn til. da er det ~50 igjenn... dvs ca akkurat nok til et mappenavn som er: 'Frankie Goes To Hollywood - Reload! The Whole 12 Inches' er ikke så vanskelig ser du Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det er godt mulig, men så er det også den 'lengste' (filnavn) fila jeg har av hele 9.937 MP3'er på disken hvor jeg snart har rippa ferdig mine egne album Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Det er godt mulig, men så er det også den 'lengste' (filnavn) fila jeg har av hele 9.937 MP3'er på disken hvor jeg snart har rippa ferdig mine egne album jeg kverrulerer bare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå