grey Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det er kanskje jeg som ikke har satt meg ordentlig inn i spec'en på TRV33e på forhånd .... men jeg trodde det var slik at med "USB streaming" så kunne man sette opp TRV33e til å streame (f.eks 320x240) video fra kameraet til PC'en med USB-kabel for å bruke som webcam. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Evt om det kan gjøres når jeg er koblet opp med firewire? Hvis dette ikke er tilfelle hva innebærer det at kameraet har såkalt "USB streaming"? Lenke til kommentar
mystix Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Selv så har jeg TRV12e, lillebroren til TRV33e, dette har også "USB streaming". Kan bekrefte at det virker som webcam, men bildekvaliteten opplevde jeg som dårligere enn hva jeg får ved vanlig filming, ble litt skuffet over det egentlig, men men. Koblingen på kameraet er mini-USB plugg forøvrig, vanlig USB plugg i enden som skal i PCen. Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Ikke så rart siden usb ikke er i nærheten av firewire når det gjelder overføringshastighet (Antar at det ikke usb2 på kameraet?) Lenke til kommentar
grey Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Hvordan satte du opp din trv12 for å få det til å fungere som webcam? Hvilken innstilling hadde du på kameraet (memory stick eller camera)? Hvilket program bruker du for å se videoen på pc'en? Det er klart det blir dårlig kvalitet med usb men det skal jo litt til å få overført høyoppløselig video på nettet for vanlige dødelige.... Fungerer webcam-løsningen med firewire så er det kanskje mulig å få bedre oppløslighet. Lenke til kommentar
mystix Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 På kameraet i camera modus gikk jeg inn i menyen og satte på usb streaming, så installerte jeg drivere og programvaren som fulgte med kameraet(ImageMixer tror jeg det het), men fikk det også til å virke i Netmeeting så du kan nok bruke de fleste webcam programmer. Prøvde ikke med firewire, hadde vært konge hvis det virket, men tviler litt på at USB streaming virker så bra da... Har uansett et USB 2.0 webcam selv nå så det spiller ingen rolle for meg lenger :wink: Lenke til kommentar
hopless Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Du trenger ikke raskere overføring en usb1.0/1.1 for å streame 320x240 film. Du må sette kameraet i kamera modus, ikke filme modus, og i mitt tilfelle så måtte jeg oppdatere usb driveren min. driveren finner du på sony sine sider, men i midt itlfelle så gjorde det så premiere ikke fungerte lengre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå