Kjeksmestern Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Dizzee Rascal - Boy In Da Corner Dette navnet begynner vel å bli kjent for enhver. Dette er hans detubskive fra 2003, knallsterk og teknisk rap med grime- og DnB-rytmer. Strippet for mainstreamnykker. Deathspell Omega - Si Monumentum Requries, Circumspice Som nevnt tidligere, intelligent, sofistikert og kompleks black metal. Dette er et album man "skjønner" mer hvor hver gang man hører igjennom det. Deathspell Omega - Paracletus DsO's siste skive. Kvalitet som alltid, enda mer eksperimentell enn SMRC (ja jeg vet FAS kom ut mellom disse, den er jo et kapittel i seg selv hva kompleksitet og kaos angår ) dette albumet kan jeg garantere er som en god vin for meg, jo mer den eldes jo bedre liker jeg den (klisjé!) Opeth - Watershed Mikael Åkerfeldt & co utfører her det jeg vil si er målestokken innen progressiv metall. Og da mener jeg progressiv med stor P, her går det fra det roligste, koseligste og pusete til det ondeste og fæleste, før du rekker å høre "dette var da fin musikk!" av noen delvis ufrivillig lyttere. Venetian Snares - Rossz Csillag Alatt Született Har du hørt om sjangeren drill 'n bass? Ikke jeg heller, jeg skjønner ingenting. Men kult er det! 1 Lenke til kommentar
Illuminant Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) The Verve - A storm in Heaven Konge album. Fullspekket med gitarer, flotte melodier og god driv. The Verve som senere gikk mer i britpopens rekker (Og klarte det satans bra)er her mer shoegaze orientert og gir ut en skive som henger som en milepæl i den sjangeren, etter min mening.En av mine favoritter gjnnom tidene. Soundgarden - Superunknown Favorittskiva. Ingen tvil, kan høre på den igjen og igjen uten å bli lei. Den passer uansett humør jeg er i. 15 (+1 bonustrack) drivende gode låter som høres enda bedre ut sammenhengende. Hard pur rock, noen roligere melodiøse låter. Tekstene er dritbra, og albumcloseren kanskje den beste closeren jeg har hørt, alt henger perfekt sammen. Anthrax - Persistence of Time Gullskive fra thrash favoritten min. Denne skiva viser Anthrax i det litt mer seriøse hjørnet, men uten å miste noe av det de har klart tidligere. Drivende bra metal album med masse aggresjon. Skammbra gitarer og dundrende trommer, samt Belladonnas fantastiske stemme. En klar favoritt! The Stooges - Raw Power Raw power sier vel egentlig det meste, for det er akkuratt det denne skiva er. Hvis man er glad i rock så er denne skiva obligatorisk. Forut for sin tid vil jeg egentlig si, denne skiva legger til grunne for punken vi senere får, og ikke uten grunn. Energien er one of a kind og selv om mixene av albumet kan få det til å sprake i overkant mye i anlegget så er det jo raw power det handler om. Rett og slett et satans bra album. Devin Townsend - Ocean Machine Liker man moderne prog så er dette albumet et musthave. Selv om røttene ligger i metal så hører man mye mer på denne skiva. Pop inflytelsene er der på noen låter, og skaper noen helt sinnsykt drivende melodier man blir hektet på i lang tid etterpå. Etter min mening Devins beste plate, selv om katalogen hans er episk og unik. Endret 27. januar 2011 av Sjef. Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness Elsker albumet - og kan høre gjennom hele på tross av lengden. Albumet er bra fra første stund med flere fantastiske sanger blant de 5-6 første sporene, men 1979 er det absolutte høydepunktet. Inneholder en finfin blanding av ballader og skikkelig rocka sanger med skikkelig trøkk og tøff gitar-sound. Tok en del år for meg å like dette bandet, spesielt med tanke på Billy Corgan sin nesten enerverende stemme, men gud hvor bra bandet faktisk er! Alice In Chains - Black Gives Way To Blue Kanskje ikke like bra som det AIC leverte under Layne Staley, men en fantastisk skive uansett. Samspillet mellom vokalistene er perfekt synes jeg, spesielt i "Check My Brain". Mange mener at stemmene til Cantrell og DuVall drukner i hverandre, noe jeg ikke helt kan forstå. Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Har smått begynt å pløye igjennom dette albumet, og det vokser på meg Jeg skal definitivt låne et øre til dette. Har lenge hatt store planer om å sette meg skikkelig inn i musikken til Tom Waits, men det har vært så mye annet å ta tak i òg. Herlige album. Kjenner meg så igjen i det du skriver om den nostalgiske følelsen man får til steder man aldri selv har vært. 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Sargeist - Let the Devil In Nyste til Sargeist. Fantastisk fet plate. Stappet med fete riff og god klassisk finsk Black Metal sound. Clandestine Blaze - Falling Monuments Finsk Black Metal her og. Endret 9. februar 2011 av Skogslik Lenke til kommentar
_pace_ Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Blade Runner Sountracket Jeg har havnet i psykose og dette roer meg ned og er skikkelig deilig. Jeg har på det konstant på soverommet. Endret 13. februar 2011 av _pace_ 2 Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Panopticon - Panopticon Kanskje det mest komplette Black Metal albumet jeg har hørt, dette har alt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 King Crimson - In The Court Of The Crimson King Har ikkje høyrt på King Crimson før nyleg, det er ikkje eit band eg tilfeldigvis har ramla over tidlegare gjennom bekjente. Bestemte meg for å prøve det ut på grunnlag av gode omtaler blant progrockgjengen her på forumet. Dette albumet er fabelaktig og vil nok bli værande med meg i lang tid. Det er variert og svært solid, med høgdepunktet i Epitaph som står som eit av bandets mest populære låter. Steven Wilson - Insurgentes Første soloalbumet til Steven Wilson, mest kjent som vokalist og primusmotor bak progrockbandet Porcupine Tree. Steven har produsert og vore med på mange forskjellige album innanfor forskjellige sjangere, men har likevel klart å levere noko unikt og eige med dette albumet. Han likar å gje folk eit trygg og kontrollert utgangspunkt i ei låt eller eit album for så å ta det frå kvarandre med eit kaos av lyd. Dette er noko ein finn igjen på Insurgentes som er fullt av knallgode låter, inkludert den første, Harmony Korine og tittellåten Insurgentes. The Pineapple Thief - Little Man Bandet spelar progressiv/indie/alternative rock og har eit variert og solid repertoar. Little Man er eit gjennomført album med mange sterke låter. Det byrjar med dei raskaste og mest intensive låtene og avsluttar albumet med ein rekke fabelaktige, rolege låter. Favoritten min på albumet er nok Boxing Day, med November og Snowdrops i same liga. 1 Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Peter Gabriel: US (art pop/rock) Genesis: Selling England By The Pound ZZ Top: Tejas Zeph, sjekk ut Red av King Crimson. Brilliant plate. Endret 14. februar 2011 av Bender Rodriguez 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå