Gå til innhold

Kreatin Monohydrate eller Kreatin tabletter?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er en gutt på 16 som har trent styrketrening en stund nå.

Bestilte Kreatin Monohydrate og Anabolic ZMA kreatin kapsler.

Jeg bare lurte på hva som funker best av dette? eventuelt hvilket av de to produktene jeg burde bruke.

Grunnen til at jeg lurer er at det ikke er noe oppladningsfase med kapsler, noe det er med pulver om jeg svarer korrekt nå.

Hva syns dere? :hmm:

Og hiver et kjapt spørsmål til, drikker Whey-80 gainer før og etter trening (120g hver flaske) er dette bra for å gå opp i vekt eller altfor mye? Og kan jeg hive på Proteinpulveret(90g) i samme flaske som Gaineren?

Takker så hjertelig mye for innspill :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kreatin og ZMA er 2 forskjellige ting.

Kreatin lagrer mer potensiell energi i muskelmassen og lar deg trene hardere.

ZMA er en blanding av zink, magnesium og b-vitaminer. Når man trener svetter man ut mye av dette og man bruker ZMA for å fylle opp igjen. Disse er også kjent for å gi BEDRE søvnkvalitet, jeg har selv den erfaringen. De skal også kunne øke selvproduksjon av testosteron med opptil 35%...

Det er oppladningsfase med både pulver og ampuller...

Angående gaineren din, bare å regne på totalt inntatt kalorier i løpet av dagen for å se hvor du skal ligge på inntak av kalorier.

Man skal etter sigende ha 2-2,5 gram proteiner pr kg muskelmasse når man skal bygge muskler...

Jeg har tatt dette etter hukommelsen så mitt svar er "veiledende" :)

Lenke til kommentar

Masse takk, Doofenschmitz!

Vil dette bety at jeg kan bruke både Kreatin og ZMA samtidig?

Akkurat nå så tar jeg protein i egen shake, gainer i egen shake, og 3 ZMA hver kveld. Er det mulig å bruke Kreatin og ZMA samtidig, og protein/gainer i samme shake? Beklager om de to spørsmålene var forvirrende.

Lenke til kommentar

Gaineren inneholder proteiner fra før av så det kan du fint selv om det blir litt overkill :p

Jada, ZMA og kreatin kan helt fint brukes samtidig.

Jeg holder selv på å lade opp med kreatin nå etter en treningsfri periode.

Jeg tar 10g 2 ganger om dagen nå i en uke fremover.

Etter det blir jeg å ta 5g sammen med proteiner og karbo en halvtime før trening og 5g sammen med proteiner og karbo rett etter trening.

Det er egentlig 5g for mye, men jeg vil være sikker på å få det i meg.

Pass på å ta kreatin sammen med karbohydrater, kreatin monohydrat må binde seg til noe for å kunne tas opp i kroppen.

Hvilket merke ZMA bruker du? Er bare nysjerrig her ;)

Lenke til kommentar

Ja, sant det at Gaineren inneholder en god del proteiner. Så jeg trenger egentlig bare bittelitt proteinpulver.

På bruksanvisningen så står det at man skal bruke ca 25g kreatin i oppladningsfase (5 dager). Så tror jeg gjør dette. Og skal jeg blande Gaineren med Kreatinet slik at Kreatinet binder seg?

Altså, blir litt mange spørsmål fra meg her. Er det mulig å ta kreatinet, gaineren og proteinpulveret i samme shakeflaske?

Og det er denne ZMA jeg bruker. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...