Gå til innhold

Skal kjøp en server som skal brukes til fildeling, torrents og evt CS 1.6 server

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bygge meg en server som skal brukes til fildeling, torrent nedlasting og som CS 1.6 server evt. Har et budsjett på rundt 2000kr, men kan kanskje strekke meg litt.

Har sett litt på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325623 , men mangler da forsatt kabinett og hdd.

Lurer litt på hvordan jeg skal sette opp fil delingen? Kan jeg kjøre Win Xp Pro med noe tilleggs program. Hvis jeg kjører Win Xp Pro kan jeg jo bare sette opp CS 1.6 server i tillegg til fildeling og uTorrent. Men hvilket program bruker jeg da til fil delingen?

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags fildeling er det du er ute etter? over internett så er vel en FTP server greit. Filezilla ftp server er gratis og fungerer fint.

For deling av filer på lokalnettet så tar jo windows xp seg av den jobben.

Først å fremst tenkte jeg på lokal nette, men kanskje det er greit å sette opp FTP med en gang?

Har du noen forslag til komponenter?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tenker å kanskje kjøre en minecraft server...

Noen forslag til hardware? :innocent:

Du kan bruke nesten hva som helst bare det har en del ram. Kjører en privat server men får en del error pga for lite ram. Er lite last på denne serveren, men bruker ca 60% av rammen konstant.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel her kan det være greit å se på oppgraderingspakken fra komplett med 4GB ram, AMD Athlon II 3.0GHz x2 <-- Dette for kr 1300,-. Samt så kjøper du et billigkabinett m. psu (300kr) og 1 tb hdd 500kr.

Da blir det totalt altså 2100kr? :)

Verdt pengene! ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...