Gå til innhold

Hvordan WLAN PCI kort??

Anbefalte innlegg

Må få opp maskinen min i det trådløse nettverket mitt hjemme.

Har nå et Jensen USB adapter, men dette er umulig å få till å fungere i Linux....jeg har ihvertfall ikke klart det. :(

Derfor har jeg tenkt til å kjøpe meg et WLAN PCI kort.

Men hvilket kort bør jeg kjøpe? Hva fungerer?

Har også lyst til at det skal takle både 802.11b og 802.11g standarene.

Nå kjører jeg Red Hat 9, men hvis en annen distro er bedre å bruke med WLAN så kan jeg godt bytte.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende du får det til å funke.. Du må finne ut hvordan kort det opprinnelig er.. Etter hva jeg er inforstått med.. Lager ikke Jensen produktene sine selv.. De kjøper inn fra større firmaer.. og putter sin logo på det og tar en høyre pris for det. For eksempel: Jeg har en "Jensen" usb lan adapter.. Mens det egentlig er D-Link som har laget den, og derfor funker like bra med D-Link drivere..

Så derfor vil jeg fåreslå at du finner ut hvordan kort det egentlig er.. Står sikkert på google.. I værste fall kan du skru opp pcen din å se på chipen som sitter der, og finne ut om den har god støtte i linux...

Lykke til

Lenke til kommentar

Men det er jo et eksternt USB WLAN adapter jeg har fra Jensen nå.

Hvis jeg skal se hvordan brikke som sitter i den, så må jeg jo brekke av all plasten som sitter på den.

Dette er jo en liten boks som er limt sammen. Har den liggende på bordet, og det virker ikke som det er mulig å åpne den opp på noen måte...

For det hjelper meg vel ingenting å se i pcen min, siden jeg ikke har et internt kort...

Noen som vet...?

Lenke til kommentar

egentlig så skal det være veldig enkelt å få et trådløst nettverk til å kjøre i Linux, jeg kjørte selv Linux Red Hat 8.0 med et Compaq wireless trådløst nettverkskort. det jeg gjorde iallefall var å sette inn kortet, gå inn i kontrollpanelet å trykke på nettverk, da kommer det opp en rute, hvis det ikke ligger noen koblinger der fra før så trykker du på legg til, da kan du velge hva du vil legge til av kort, eller adsl osv, i ditt tilfelle så skal du trykke på trådløst nettverkskort eller lan er hva det no står. når du trykker på neste da, så skal du velge det kortet du har, kortet som jeg brukte var ikke der så jeg valgte et annet kort, Dlink III eller noe sånt, så trykket jeg på neste, da jeg var ferdig der så satt jeg opp Opera til å kjøre i Proxy, la inn noen adresser der å fikk automatisk ip, så restarta jeg maskina også var det bare å gå på nett. regner med at det er samme måten å gjøre det på i Red Hat 9 også.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Må få opp maskinen min i det trådløse nettverket mitt hjemme.  

Har nå et Jensen USB adapter, men dette er umulig å få till å fungere i Linux....jeg har ihvertfall ikke klart det.  :(  

Derfor har jeg tenkt til å kjøpe meg et WLAN PCI kort.

Men hvilket kort bør jeg kjøpe? Hva fungerer?

Har også lyst til at det skal takle både 802.11b og 802.11g standarene.

Nå kjører jeg Red Hat 9, men hvis en annen distro er bedre å bruke med WLAN så kan jeg godt bytte.

Kan noen hjelpe meg?

Det beste er aa sjekke opp de forskellige produsentene og sjekket om det er Linux stoette..

D-Link er veldig treige med aa faa ut drivere for linux saa dem hadde jeg holdt meg langt unna.

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen.

Skal prøve dette. Så sier jeg ifra hvis det ikke fungerer.....:)

Men da tror jeg også at jeg skal prøve med RedHat 9 først. Det blir jo sagt at den har god hardware støtte.

Har litt lyst til å prøve Gentoo linux også, men aner ikke hvordan den er på hardware siden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...