Gå til innhold

Den lille Harmony tråden

Anbefalte innlegg

Hvilken erfaring har dere med logitech harmony fjernkontroller ?

Meningen med denne posten er å kunne gi tips ,å hjelpe hverandre med problemer eller dele erfaringen med hverandre.

Jeg har et vis behov for å foretelle om min erfaring derfor har jeg oppsprettet denne posten

Her er min erfaring så langt:

Jeg skaffet meg logitch harmony dels fordi jeg fikk et gavekort på elkjøp for noen år siden og dels fordi det vill være enklere å bruke en fjernkontroll,- trodde jeg .

Nå er jeg ikke så sikker lenger .

Det var greit så lenge man bare hadde et tv og en dekoder å holde styr på.

Enten var tven og dekoderen på eller så var begge av.

Tekst tv kunne jeg også se gjennom tv.

Bildet ble for dårlig med teks tv generert av dekoderen.

Ellers hadde man de knappefunksjonen man trengte på de rette plassene .

De knappene som ikke var direkte beregnet til samme funksjon måtte men enten bruke til en annen funksjon eller la være å bruke. Trengte man noen ekstra funksjoner så kunne man legge in i ekstra funksjoner ( de som kommer på skjermen ).

I slike tilfeller er det lit dumt at Harmony 600 ikke har skjerm. Jeg har 555.

etter at jeg skaffet meg en DVD/Harddisk opptaker ble saken straks lit mere komplisert

forsatt ønsker jeg å ha aktivitetene : «se på tv» og «se tekst tv».

Denne gangen måtte jeg bruke dekoderen for å generere tekst siden signalet ikke kom gjennom opptakeren. Jeg spekulerte en stund hvordann jeg skulle koble det for å få fram tekstv , men kom frem til at den enkleste løsningen tross alt var den beste.

Denne gangen ble også bildet langt bedre

så ved aktiviteten «vis teks tv» er både dekoder og tv på

ved aktiviteten «se på tv» blir det lit verre.

Tven må være på.

Dekoderen skal være på men jeg er litt i tvil om jeg også skal la opptakeren være på eller av her.

Grunne til det er at fra den originale fjernkontrollen er det enkelte funksjoner som virker selv om opptakeren er slått av ( stan by). Harmonyen godtar bare at enheter enten er på eller av.

Er det av så får man ikke tilgang til noen funksjoner , er den på så slår den seg av etter en stund som kan gjøre at at harmony ikke virker som den skal.

dette medfører at jeg må ha veldig mange aktiviteter , noe som jeg ikke ønsker :

En aktivitet for teks tv.

En aktivitet for se et tv program.

En aktivitet for å se på tv med multihett for pause av programmet, programmere opptak o.l.

En aktivitet for å spille av DVD/Cder.

En aktivitet for spille av opptak.

En aktivitet for å programmere for opakt

En egen aktivitet for å slå av tv men ikke dekoder og opptaker hvis man skal gjøre et opptak uten at man er til stede. Grunnen til det er at tv min krever forskjellig tid på av/på knappen når tv skal slåes av og på.

Da må jeg ha ca 7 aktiviteter for at det skal fungere.

Foreløpig så har jeg ikke lagget alle aktivitetene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en 600, og er meget fornøyd. Har riktignok kun 3 fjernstyrte ting å holde kontroll på, TV,Xbox og receiver. Enkel i bruk, enkel å sette opp og enkelt utseende. Det eneste jeg riktignok sliter med er å få denne til å prate med X-box`n, da det virker som disse ikke snakker sammen. Får ikke startet eller slått den av via fjernkontrollen, ei heller funker styringen, ikke noe stort problem da jeg alltids har x-box kontrolleren vedsiden av meg.

Lenke til kommentar

Har selv en 600, og er meget fornøyd. Har riktignok kun 3 fjernstyrte ting å holde kontroll på, TV,Xbox og receiver. Enkel i bruk, enkel å sette opp og enkelt utseende. Det eneste jeg riktignok sliter med er å få denne til å prate med X-box`n, da det virker som disse ikke snakker sammen. Får ikke startet eller slått den av via fjernkontrollen, ei heller funker styringen, ikke noe stort problem da jeg alltids har x-box kontrolleren vedsiden av meg.

Det er jo meningen at den skal erstatte alle de andre kontrollene ( inkludert x-box sin), men ikke spille kontrollene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...