mikkels Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Heisann. Jeg har vurdert å skaffe meg et kredittkort. Det er bra å ha i nødstilfeller, og det er gode fordeler med et slikt kort. Jeg er en 22 år gammel student, med god ro på privatøkonomien. Har aldri hatt annet enn studiegjeld, og aldri hatt problemer med å betale en regning. Har ikke mer enn studielånet som inntekt, og det begrenser valget kraftig. Jeg har b.la reiseforsikring hos IF, kjører lite bil. Så: Hvilke fordeler er det med å anskaffe seg et kredittkort, hvilke fordeler er det som passer for meg, og hvilket kredittkort bør jeg evt skaffe meg? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg synnes 365 ser bra ut, alt du bruker det på / bruker får 3% av tilbake til konto en spesiell dato i mnd. Betaler man tilbake etter den datoen har vært så tjener du litt gryn + at det hele er rentefritt i x dager. Har du planer om å bruke det for å så betale ned over tid, da stiller de fleste ganske likt. Jeg vil anbefale deg å skaffe kort i den banken du har konto nå. Evt kontokreditt på din brukskonto og ikke eget -MC. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Uten noe reel inntekt bør du ikke skaffe deg kredittkort. Lett tilgang på penger kan for føre deg i "ulykka", og du har ikke en inntekt som gjør at du kan komme deg ut av det før rentene tar deg. Disse folka VET hva de driver med. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Nå er det bare idioter som bruker over evne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg synnes 365 ser bra ut, alt du bruker det på / bruker får 3% av tilbake til konto en spesiell dato i mnd. 365Privat gir kun rabatt på klær, møbler og drivstoff. Jeg bruker TwoCards for fly (4 %) og elektronikk (3 %), CrescoCar for drivstoff (4 %) (som sammen med vanlig trumf-kort gir 30 øre/liter i tillegg til 4 %, dvs ca 75 øre/liter i rabatt) og trumf VISA eller COOP MasterCard for 1 % på alt annet. Se www.kredittkortet.com for info om flere kort. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Da har jeg en bug, får "cash-back" for alt i hele verden. Da skal jeg ikke si ifra iallefall. Lenke til kommentar
mikkels Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg kommer ikke, jeg gjentar *ikke* til å bruke kortet ufornuftig. Jeg er fullt klar over hva som kan skje når en ikke betaler regningene sine, spesielt kredittkort. Nå, tilbake til saken: 365 må en vel ha en viss inntekt, sist jeg sjekket? Jeg har bank hos Nordea, men syntes ikke det virket som om de hadde så bra kredittkort tilbud. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Uten inntekt er det vanskelig å få et godt kredittkort, jeg ville bare tatt til takke med et MasterCard fra Nordea og hatt det i reserve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå