Fixit Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Hei! Har en mediapc med et Asus M4A785TD-M Evo hovedkort montert i et antec fusion kabinett. Har fungert knirkefritt i over ett år, men idag ville den ikke slå seg på. Lyser grønt på hovedkortet og det er lys i displayet på kabinettet, men ingen reaksjon på powerknappen. Har også forsøkt å skru på med fjernkontroll, noe som har fungert tidligere, men det hjelper heller ikke. Har nullstilt cmos, men ingen endring. Hva bør være neste steg? Skifte strømforsyning? Endret 21. desember 2010 av Fixit Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 prøv å bytt plass på RAM brikkene, og en og en. kan være dårlig kontakt! eller bare ta ut og inn cmos batteriet! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Strømforsyning ville vært øverst på min sjekkliste. Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 billigst først Hårek Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Klart det. Det var ikke meningen å motsi dine forslag, jeg ville bare si meg enig i TS sin antagelse. Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Har forsøkt å ta ut cmos, men null effekt. Skal teste rambrikkene i morgen tidlig. Håper jo uten tvil på å slippe å bytte psu. Er det ikke merkelig at vfd displayet til kabinettet og lys på hovedkortet er på om psu'en er gåen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Nei, det er ganske vanlig, vil jeg si. Standby-delen av PSU fungerer selv om en annen del er defekt. Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 prøv å bytt plass på RAM brikkene, og en og en. kan være dårlig kontakt! eller bare ta ut og inn cmos batteriet! Rambrikker byttet en og en, men null effekt. Tenker du dårlig kontakt i en av koblingene eller i forhold til ram. Har gått over ledningene og det ser ikke ut som om det skal være problemet heller. Da blir det vel ny psu Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 demonter hele dritten og sett det sammen igjen! kan vær no småtteri som har skjeedd et sted! men kan jo også vær strømforsyning! Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Har helt glemt å oppdatere, skiftet strømforsyning lille julaften og alt var i den skjønneste orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå