RoSoka Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 heey! jeg har et Tv-tuner kort ( Media forte pv 951). synes kvaliteten er ganske bra, og en dag bestemmte jeg meg for å ta opp en snutt. 30 sekunder med opptaking ble på 100 mb!! kan jeg gjøre noe for å minske output størrelsen på snuttene? takk på forhånd! :wink: Lenke til kommentar
ols Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 i de fleste opptaksprogrammer kan du velge graden av kompresjon. har du sett nøye i alle menyer? det står gjerne under "quality", eller noe slikt. ofte kan du også velge størrelser på vinduet. tar du opp i full størrelse og uten kompresjon, vil du kunne fylle en hvilken som helst hd på null komma niks... har du fått en fil som er for stor, kan du bruke f.eks VirtualDub til å komprimere ytterligere (eller beskjære opptaket, forandre filformat (codec) for opptaket o.l). Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Kompresjon er et flott dyr. DivX/Xvid er ofte å foretrekke, men det krever mye CPU kraft. En moderne maskin greier ca å komprimere realtime. (30-50 FPS) Virtualdub er absolutt å foretrekke. Og TMPGenc for å lage mpeg2 av det dersom du vil spille det av i DVD spilleren under TV'en. Lenke til kommentar
RoSoka Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 takk for raske svar!..skal prøve å laste det ned å se hvordan det går! jeg bruker mediaforte sinn "tv-tuner" til å se på tv å ta opp filmer. Går det ant å latse ned et annet tv program å bruke det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå