Gå til innhold

Ny rambrikke, nå er det kun blå skjermer :(

Anbefalte innlegg

Installerte en ny 512 MB TwinMOS 2700 DDR-DIMM RAM brikke i maskinen min og det stod en 512 MB Apacer 2700 DDR-DIMM RAM brikke i den fra før og nå er ALT ustabilt og det hagler med blå skjermer. Hva kan være galt? Må jeg installere Win XP på nytt? Hovedkortet er det standard som står i Shuttle SS51G. Hva annet kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å teste brikkene sammen eller hver for seg med og på forskjellige innstillinger med Memtest, så finner du i alle fall ut om det er noe feil med brikkene. Riktignok tar det tid. Tips: Test 5 i Memtest er den som oftest framviser feil, så denne kan med fordel loopes noen ganger.

Lenke til kommentar

TwinMos brikker har vanskelig for å arbeide sammen med andre merker, og dette skal du ha blitt informert om av de du kjøpte brikken hos...

Hos komplett står det... "Bør ikke settes sammen med tilsvarende brikke med annen hastighet."

så du også sjekke dette med det samme...

Lenke til kommentar

Har funnet ut at muligens TwinMOS'en ikke er så samarbeidsvillig. Begge brikkene skal fungere 100% ihht. Memtest86. Trodde kanskje at Apacer 2700 og TwinMOS 2700 skulle fungere sammen men :( Butikken jeg kjøpte brikkene hos sa at jeg muligens burde sette hastighet o.l. i Bios manuelt, men det har jeg nok ikke kunnskap til. Kjører på "safe" modus nå.. Noen som vet hvordan jeg skal konfigurere en TwinMos 2700 brikke manuelt? Hvilke settings det skal være på en Shuttle SS51G kanskje? :)

Har kun 2 slots på min Shuttle, så jeg kan ikke teste slot 1 og 3.

Lenke til kommentar

Har også erfart at Twinmos 2700 brikke skaper krøll på maskinen. Fikk også en masse blåskjermer med "Pagefault in non paged area". Kjørte flere minnetester, men fant ingen feil på brikken. Problemene rettet seg imidlertid når jeg skiftet til en Apacer 2100 brikke.

Mr T

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

5 måneder side forrige svar: :p jaja...

Jeg har hatt de 2 Twinmos'ene mine siden slutten av juni og de fungerer etter en bios oppdatering, nå perfekt :D

så d er nok d som skal til... kjøpte jo rambrikkene med WinBond chipper når de var nesten splitter nye og den biosen på Abit NF7-S v2.0 hovedkortet mitt var ikke akkurat ny heller :p

håper noen har nytte av dette..... jaja samma d :D

GOD JUL FOLKENS! ;):xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...