Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Reboot and Select proper Boot device"

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte et nytt hovedkort, nytt minne og prosessor nylig og satte det inn i pcen min uten problemer. Men, når jeg slo på pcen støtte jeg på et problem. Det kom en svart skjerm der det stod "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device". Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, så vidt jeg vet må jeg ikke reinnstallere OS eller noe slikt når jeg kjøper nytt minne. Hovedkort har jeg byttet ut ved flere anledninger og aldri støtt på dette problemet. Ettersom det er en stund siden jeg har byttet ut noe hardware kan jeg ikke finne feilkilden med hjelp av eliminasjonsmetoden siden de nye komponentene ikke matcher de gamle, men jeg satte inn de gamle komponentene og da virket alt knirkefritt.

Er det noen som har opplevd det samme eller vet om en løsning på problemet?

Specs:

Strømforsyning: Chieftec Smart Series 550W PSU (ATX 12V V2.0, Standard, 2x 6pin PCIe, 4x SATA, 120mm Vifte)

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 260 896MB PhysX (PCI-Express 2.0)

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 SATA2

Nytt Hovedkort: ASUS M4N75TD, Socket-AM3 (ATX, nForce750a, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, GbLAN)

Ny Prosessor: AMD Athlon II X4 640 (Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 95W, Boxed)

Nytt Minne: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB (Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL7-8-7-20, for Core i3/i5/i7, 1.65V, with Connector)

Endret av Fidd3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du sjekket boot rekkefølgen? at det ikke står som USB og du har plugget inn en harddisk, minnepinne e.l?

generelt sett vil jeg si at når man bytter HK er reinstallasjon på sin plass, det betyr ikke at det ikke kan fungere uten, men tror det er en god ide

Jeg sjekket harddisken og fant en liten koblingsfeil. Fikset feilen og startet pcen på nytt. Nå fikk jeg ikke den meldingen lengre og kom meg videre til at operativsystemet loadet. Men så kom det en lynkjapp bluescreen og pcen restaret seg selv automatisk. Prøvde igjen og det samme skjedde. Eneste måten jeg kommer meg inn på pcen er i safemode. Holder på å innstallere alle drivere nå, forhåpentligvis er det løst.

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Det hjalp ikke å installere driverene.

Når jeg slår på pc-en kommer jeg meg til OS oppstart (loadingen), den loader i underkant av 10 sekund før den rebooter seg automatisk. Dersom jeg ikke trykker på noe går den bare i en uendelig sirkel der den rebooter på akkurat samme sted hver gang. Jeg har prøvd å slette CMOS info ved hjelp av jumperen på hovedkortet uten at det hjalp.

Trenger noen innspill, eller enda bedre, en løsning på problemet.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

har du sjekket HK's støtte/kompatiblitet med ram og prosessor? hadde engang et lignende problem (så ut til å fungere men hang seg (den gangen i løpet av installasjon av OS) da måtte BIOS oppdateres for å støtte prosessor

er det helt uaktuelt å prøve nyinstallasjon av OS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...