Phelge Skrevet 15. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2012 Ok, se om du finner noe som både kan bæres på egenhånd og festes på toppen av sekken du reiser med. Filsonvesker er laget for å gå til og fra jobb/skole/møter etc. Det er ikke laget for ditt bruk, og det kommer du til å merke konsekvensene av. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 15. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2012 Ja, prøvde å fylle opp med litt stuff i både sekk og bag i går, og det var ikke idèelt. Tror jeg prøver å holde meg til de 40 literene allikevel og ser om jeg finner et stoffnett ellerno som kan brukes for strandturer eller når man skal ha med seg småting rundt omkring. Hadde et kult ett med ibm-reklame fra 80-tallet som jeg må finne igjen Så får jeg heller kjøpe en liten duffle-bag underveis som jeg kan feste i bånn av sekken min (sekken er egentlig laget som en 3-dagers militærsekk med molle og fester i bånn for etmannstelt/bivi/sovepose etc.) Lenke til kommentar
gard. Skrevet 2. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2013 Trenger anbefalinger til portefølje/dokumentmappe/whatever. Ser etter noe enkelt, gjerne i skinn med plass til småting som en penn og pass ol. Er helt blank på dette, så er åpen for alle alt Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2013 Hvor er det du bor? Hvis det er i nærheten av Oslo ville jeg tatt en tur til Steffen Eftf i Akersgaten. Der kommer min dokumentmappe fra. http://www.steffenshop.no/ Lenke til kommentar
gard. Skrevet 3. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2013 Bor langt unna Oslo, men skal dit ganske snart, så får sjekke ut butikken da! Takk for tips Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 8. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2013 Har ennå ikke funnet noe jeg er fornøyd med. Ser etter en tynn og PC'veske i brunt til en 15". Trenger ikke så mye plass, skal brukes til og fra forelesninger og litt jobb i starten. Ser etter noe som ser ut som en business-veske,men litt mindre pen. Skal ha den rundt skulderen. Pris under 2k. Fant en ganske tøff en fra ToS, men det var en håndholdt veske, og jeg har et inntrykk av at ToS er litt små-harry? Lenke til kommentar
Error Skrevet 9. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2013 Hva tenker folk om ryggproblemer som følge av det å bruke vesker/bagger? Går fortsatt på VGS og holder meg til sekk, selv om jeg ikke nødvendigvis føler meg så fantastisk sexy med det. Greia er bare at jeg ikke gidder å dra med meg skolePC+bøker over halve Oslo hver dag og sitte igjen med smerte i skuldrene. Hva gjør dere med det? Ignorer problemet, finner vesker som er ergonomiske (finnes dette?) eller tyr dere til sekk i tilfeller hvor dere skal bære mer enn litt vekt? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Kjører bil For det meste har jeg bare gjort meg ferdig på skolen og lagt igjen bøker der, så har aldri mer enn et par bøker + pc i veska. Men hadde jeg vært deg hadde jeg heller sett etter en helt ok nøytral sekk, det er ikke noe vits i å skade seg. Endret 9. januar 2013 av multisync Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 9. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Jeg går bruker ca 25 minutter hver vei til skolen, og jeg har alle bøkene jeg skal bruke i sekken, pluss pc. Det kan til tider være ganske trangt, men jeg bryr meg ikke noe større om. Synes det å gå over til sekk er et såpass stort nederlag at jeg skal ha klar beskjed fra lege før det blir aktuelt. Mao kan man vel si at jeg velger å ignorere problemet, ja. Endret 9. januar 2013 av JorgenH Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2013 Hvis man får ryggproblemer av å bære en bag bør man ta en seriøs vurdering av livsstilen. Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2013 Det er jeg veldig uenig i. Trener fast tre ganger i uken og har stålkontroll på kosthold, driver med sport på sidelinjen og sitter relativt lite inne. Får likevel vondt i skulderen av å bære en bag med tunge bøker i. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 10. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2013 Er man en gutt på 1,50 og 50 kilo vil jo samme vesken føles langt tyngre enn om man er 1,85 og 95 kilo. Lenke til kommentar
jendoriluka Skrevet 10. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg kjenner flere atletisk bygde gutter med en vekt på omtrent 80-90 kg som har fått skulder- /ryggproblemer av vesker. Disse trente hver dag og var ellers helt skadefri. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2013 Har aldri hatt problemet selv. Nå fortiden tar jeg med pcen hjem ca en gang i uken for å ha hjemmekontor, siden det er så sjelden så tenker jeg ikke noe særlig på det. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 29. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2013 Reimen på baggen min røk på vei til skolen i dag, er det noe jeg kan gjøre for å reparere den? Og er det eventuelt Cranes som er det beste stedet å bestille Filson-bagger? Nesten så jeg håper at baggen er permanent ødelagt, så jeg kan kjøpe meg en Filson i stedet Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2013 Høres litt ut som en reklamasjonssak, hvor lenge har du hatt den? Ikke lett å se om du kan reparere selv uten å se skaden. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 29. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2013 Fikk den vel til jul for to år siden. Den har blitt brukt ganske tøft, og har båret mye tunge bøker frem og tilbake. Tviler veldig på at det er noe særlig vits i å reklamere på den, både fordi den er så pass gammel og fordi det ikke er noen bag av utpreget høy kvalitet i utgangspunktet. Bilde: Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2013 Skjønner. Vil ikke tro det er så vanskelig å fikse dette selv med en ordentlig tråd og symaskin. Men nå har du en unnskyldning til å handle en Filson da Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 29. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2013 Spørsmålet er bare om lommeboken blir så blid. Har forøvrig en følelse av at å lappe den sammen med symaskin blir litt halvveis, og at det da bare blir et tidsspørsmål før den ryker igjen. Får tenke litt på det. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 29. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2013 Reimen på baggen min røk på vei til skolen i dag, er det noe jeg kan gjøre for å reparere den? Og er det eventuelt Cranes som er det beste stedet å bestille Filson-bagger? Nesten så jeg håper at baggen er permanent ødelagt, så jeg kan kjøpe meg en Filson i stedet Cranes anbefales. Er også en fyr som heter filsonguy eller noe i den duren på SF som selger filson bagger. Har ingen erfaring med han tho. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå