Gå til innhold

Tråden om bagger/vesker


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fy fader, Saddleback Briefcase Thin er en stykk pen veske! :w00t:

 

Hva endte den på totalt for å få den sendt til Norge? I følge importkalkulatoren til Tollvesenet (med ekspressfrakt) ser det ut til at det blir 3617 kr. Hvor mye tar så UPS i tillegg? Regner med de, i likhet med DHL, tar noen kroner ekstra for dette.

 

Tenker medium da det blir en 13" laptop og noen bøker som er med til vanlig. Det burde vel holde? (Ja, jeg skal sammenligne mål på nettet med en annen skulderveske jeg har)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min med 10% rabatt fra Dave's Deals, så fikk den for 380 dollar. Oppå det kom det frakt på ~60 dollar, men virket ikke som frakten ble regnet inn i mvabeløpet, da jeg kun betalte 601 kroner i mva (inkludert behandlingsgebyr). Totalt havnet jeg altså rundt 3300 kroner.

 

Kan bare si at det er vel verdt det. Den ser fantastisk ut, drar komplimenter som en magnet og pirrer både syn, hørsel (lyden av knirkende lær er herlig), lukt og følelse som lite annet. Nesten verdt å smake på den også...

 

Det skal sies at den var større enn det jeg forventet. Den passer fint med min kroppsbygning, men man bør ha en viss høyde og skulderbredde for at den ikke skal virke overdimensjonert. Så, avhengig av bruksområde og kroppsbygning bør du se godt på bilder for å finne ut hvilken størrelse du skal ha. Skal se om ikke jeg kan få lagt ut noen bilder jeg også.

 

Den er også satans følsom hva gjelder riper, skal lite til å lage risper i læret. Jeg synes det er kult at den er litt værbitt, men det skal heller ikke være noe problem å polere over ripene med passende lærbehandling.

 

For øvrig har jeg til gode å skjønne hvor feilen som sendte den til Dave's Deals er...

Lenke til kommentar

Og forreste, at den er større enn forventet likte jeg godt. Brukte den som daybag på en jobbtur til Belgia med én overnatting, og merket at jeg hadde mer enn nok plass til å være borte en helg, uten at den ville sett skjemmende klumpete ut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg begynner på vgs til høsten, og tenkte å oppgradere den gamle ryggsekken fra 5.klasse. Så jeg trenger en pcbag/veske. Noen som har forslag? Pcen vi får er en mba 13" hvis det har noe å si :)

 

Hvilken vgs begynner du på?

 

Og. Min bror anbefalt meg ikke å skaffe meg en veske/bag. Pga at du kommer til å drasse med deg (en 13/15 tommer) og 4-5 bøker som blir en for stor belastning for skulderen.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

En 13" MBA veier nesten ingenting, og 4-5 bøker er ikke så ille når man kun skal gå med vesken til skolen og hjem igjen. I såfall burde man kanskje begynne å tenke på litt trening. Men såklart, med en 15" PC blir det en annen sak.. Jeg hadde i allefall aldri noe problem med det når jeg gikk på VGS, og jeg er ikke særlig godt trent. Blir vel nokså individuelt.

Lenke til kommentar

Hvorfor ta PCen med seg til og fra skolen? Jeg lot min skole-PC ligge i skapet og lagret alt arbeid i Dropbox, så jeg kunne jobbe med det samme både hjemmefra og på skolen. PCene vi fikk var noen beist på 15", som jeg forøvrig tror vi var de siste i Hordaland til å få. Nå virker det som slimme 13-tommere er greien.

 

MBA er det vel ingen skoler som gir?

Lenke til kommentar

Hvorfor ta PCen med seg til og fra skolen? Jeg lot min skole-PC ligge i skapet og lagret alt arbeid i Dropbox, så jeg kunne jobbe med det samme både hjemmefra og på skolen. PCene vi fikk var noen beist på 15", som jeg forøvrig tror vi var de siste i Hordaland til å få. Nå virker det som slimme 13-tommere er greien.

 

MBA er det vel ingen skoler som gir?

Gjorde det samme, hadde studentbruker på Dropbox og vervet folk så jeg fikk 20 GB gratis. I tillegg fikk jeg 50GB gratis lagring med på kjøpet av S III, så har 70 GB. Kommer aldri til å trenge mer I think.

Lenke til kommentar

Selv så brukte jeg min skole-PC både på skolen og hjemme, og vet mange gjør det samme. Men nå har jeg gått til innkjøp av en relativt kraftig stasjonær PC, så skole-PC'en blir værende på skolen fremover.

 

Selv så sverger jeg til sekk uansett. Jeg kan ta med meg mer, det er mer behagelig, og det er mye greiere med sekk når man må sykle et stykke til bussholdeplassen.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg to nye bager til skolestart. En til hverdags som må bære en 13" PC og div skolesaker, og en bag til treningstøy. Ettersom jeg bor hvor det regner hele året bør den tåle litt vann.

 

Har funnet to rimelige alternativer:

Messenger

Duffel

 

Vad tycks? Andre forslag i samme prisklasse?

 

Endret:

 

Etter å ha gått gjennom store deler av tråden fant jeg Filson Original Briefcase 256. Må vel være det optimale mtp. på bruksområdet og utseende. Tror jeg går for denne :)

Brown-12.jpg

 

Sprenger fullstendig budsjettet, ca 2000 kr med toll og frakt,men satser på den varer en stund?

 

Er Dungarees.net bra greier btw? Var noe billigere enn Cranes.

Endret av oholles
Lenke til kommentar

Fy fader, Saddleback Briefcase Thin er en stykk pen veske! :w00t:

 

Hva endte den på totalt for å få den sendt til Norge? I følge importkalkulatoren til Tollvesenet (med ekspressfrakt) ser det ut til at det blir 3617 kr. Hvor mye tar så UPS i tillegg? Regner med de, i likhet med DHL, tar noen kroner ekstra for dette.

 

Tenker medium da det blir en 13" laptop og noen bøker som er med til vanlig. Det burde vel holde? (Ja, jeg skal sammenligne mål på nettet med en annen skulderveske jeg har)

 

Disse to viser ganske greit hva man får plass til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...