Gå til innhold

Tråden om bagger/vesker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i all verden snakker du om? Det tar maks ti minutter å påføre, og kan brukes på alt tilbehør av skinn slik at det varer vesentlig lenger. Det er vel investert, Rankiz, tror det er rimelig likt som Obenhauf's HDLP som jeg bruker, skinnet på min Filson er mykt som smør etter påføring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du seriøst for lite å gjøre.

Det er greit å pusse sko, men hvis man er så pertentlig at man kjøper en egen krem for å pusse reima til veska si, er det på tide med en hobby nummer to snart.

Eh? Kjøpte meg et belte fra Equus Leather og tok med en slik boks. Kan jo brukes til både belter, reimer og skinnvesker. Reimer kan bli tørre og sprekke, og veska mi trenger ihvertfall litt lærbalsam.

Lenke til kommentar

Hele navnet på produktet?

I Norge selges det som Lærsmørning. Slik ser boksen ut:

*bilde*

Koster rundt en hundrelapp. og alle skomakere i Bergen jeg har vært hos har det. Boksen er stor, og den er ganske drøy i bruk.

Farger det læret? Har motatt en boks nå, og prøvde en liten flekk på en eldre sekk hvor det ikke gjorde noe. Fargen på det læret er veldig likt fargen som er på den sekken jeg faktisk ønsker å bruke smøringen på.

Det som skjedde var at læret ble veldig mørkt. Det har gått tre timer nå, og læret er fortsatt like mørkt, og har ikke gått tilbake til den originale fargen.

Glad jeg ikke prøvde det på Makr sekken min. (Kan nå hende jeg har dårlig tolmodighet).

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Hele navnet på produktet?

I Norge selges det som Lærsmørning. Slik ser boksen ut:

*bilde*

Koster rundt en hundrelapp. og alle skomakere i Bergen jeg har vært hos har det. Boksen er stor, og den er ganske drøy i bruk.

Farger det læret? Har motatt en boks nå, og prøvde en liten flekk på en eldre sekk hvor det ikke gjorde noe. Fargen på det læret er veldig likt fargen som er på den sekken jeg faktisk ønsker å bruke smøringen på.

Det som skjedde var at læret ble veldig mørkt. Det har gått tre timer nå, og læret er fortsatt like mørkt, og har ikke gått tilbake til den originale fargen.

Glad jeg ikke prøvde det på Makr sekken min. (Kan nå hende jeg har dårlig tolmodighet).

Det er jo veldig mørkt lær på Filson sine reimer, og jeg er i tillegg fargeblind, så jeg har ikke merket noe på vesken min. Men på lysere sko og belter jeg har brukt det på har jeg heller ikke merket noen forskjell i farge. Jeg skal likevel ikke garantere at det ikke kan farge visse lærstykker noe.

Lenke til kommentar

Jeg begynner på vgs til høsten, og tenkte å oppgradere den gamle ryggsekken fra 5.klasse. Så jeg trenger en pcbag/veske. Noen som har forslag? Pcen vi får er en mba 13" hvis det har noe å si :)

Saddleback og Filson har mye fint, og er value for money.

Jeg har en thin briefcase fra Saddleback. Kjempefornøyd. Tåler masse juling, og ser bra ut. Den er dog grisedyr. Kanskje ikke helt tingen for en 16-åring Phelge?

Prøv ASOS, de har noe greit til en rimelig penge.

Lenke til kommentar

Joda, den er dyr, men så er det jaggu god kvalitet også. Filson er jo et litt billigere alternativ dersom det blir for dyrt.

Og 16-åringer har da vesker fra Mulberry, så hvorfor ikke? Saddleback holder i all evighet og er alltid like klassisk.

Lenke til kommentar

Hvor mange månedslønner det blir kommer jo an på hvor mye man får av foreldre og hvor ofte man jobber, men ser poenget ditt.

Likevel, når man ikke har så mye å rutte med, og man endelig får seg noe man har spart til lenge er jo følelsen desto bedre. Og en måneds arbeid for et stk solid og elegant veske er jo egentlig ikke så gale, spør du meg. Ungdom i dag har bare godt av å se verdien av arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...