syuk Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Bare lurte på om det fantes svar på slike spm: Hvem er medlem nr. 1 her? Hvem har høyest rykte? Hva/hvordan genererer og akkumulerer rykte? Hvem har skrevet flest innlegg osv.? Hvem eller hva "eier" diskusjon.no? Når meldte 1. medlem seg inn her? Osv osv.... feks. hvor mange medl etc. Endret 21. desember 2010 av syuk Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Du finner en del fun-facts i statistikksentralen. Men den begynner å bli litt gammel. Endret 21. desember 2010 av DevilFish Lenke til kommentar
syuk Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Takk, får prøve det :-) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Bare lurte på om det fantes svar på slike spm: Hvem er medlem nr. 1 her? Medlem nummer 1 er Amund. Men det er ikke den aller første brukeren som ble opprettet, den opprinnelige nummereringen ble endret når man endret forumsoftware (tror jeg). Hvem har høyest rykte? Høyest rykte har et par guttepjokker som systematisk har gitt hverandre plusser i telletråder. Det er ikke forbudt. Men heller ikke noe jeg vil reklamere for. Hva/hvordan genererer og akkumulerer rykte? At folk stemmer på (plusser) innlegg du har skrevet. Hvem har skrevet flest innlegg osv.? Simen1. Over 51000 innlegg i skrivende stund, og 5-6000 nye hvert år. Hvem eller hva "eier" diskusjon.no? I skrivende stund Edda Media. Men en fusjon er på gang med A-pressens Digitale Medier, og etter det vil de eie 50% hver av det nye Mediehuset Tek som vi sil tilhøre. Når meldte 1. medlem seg inn her? En eller annen gang i august 2000 tror jeg. Men det vet kanskje andre bedre enn meg. Geir 2 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Hvem har skrevet flest innlegg osv.? Simen1. Over 51000 innlegg i skrivende stund, og 5-6000 nye hvert år. Om ein tel med OT har faktisk L4r5 fleire innlegg enn Simen1. Endret 21. desember 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
syuk Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Bare lurte på om det fantes svar på slike spm: Hvem er medlem nr. 1 her? Medlem nummer 1 er Amund. Men det er ikke den aller første brukeren som ble opprettet, den opprinnelige nummereringen ble endret når man endret forumsoftware (tror jeg). Hvem har høyest rykte? Høyest rykte har et par guttepjokker som systematisk har gitt hverandre plusser i telletråder. Det er ikke forbudt. Men heller ikke noe jeg vil reklamere for. Hva/hvordan genererer og akkumulerer rykte? At folk stemmer på (plusser) innlegg du har skrevet. Hvem har skrevet flest innlegg osv.? Simen1. Over 51000 innlegg i skrivende stund, og 5-6000 nye hvert år. Hvem eller hva "eier" diskusjon.no? I skrivende stund Edda Media. Men en fusjon er på gang med A-pressens Digitale Medier, og etter det vil de eie 50% hver av det nye Mediehuset Tek som vi sil tilhøre. Når meldte 1. medlem seg inn her? En eller annen gang i august 2000 tror jeg. Men det vet kanskje andre bedre enn meg. Geir Takk for utfyllende svar Mr. Geir Tom Waits Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor innlegg fra OT baren ikke telles? Jeg vet at det ofte er korte og useriøse innlegg her, men det er da ikke noe spesielt kult å ha mange innlegg? Føler det bare hemmer statistikken til brukeren litt. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Synes ikke det er så nøye jeg. Hvem teller liksom. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Nei, nei er ikke så big deal liksom, men greit å han liten oversikt over hvor aktiv man er, eller andre er for den saks skyld. Er ikke verdens undergang liksom ser bare ikke helt poenget i at innlegg fra Ot-baren ikke skal telles. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Dette var opprinnelig et bransjeforum for hardware, spill mobil etc. Det ble regnet som on topic. Alt annet ble regnet som off topic. Den gangen hadde vi ikke noen plussfunksjon eller slikt, så det var bare to ting som ga en bruker cred i nye brukeres øyne: Fartstid og antall poster. Om en som hadde 5000 poster svarte deg på ditt spørsmål om skjermkort, så var det et tegn på at han var en erfaren bruker. Men det var mange nok brukere som hadde "alle" sine 5000 poster i SO (Siste ordet, og senere forumkafeen), og man mente at det var misvisende om slike poster skulle gi cred i on topic emner. Så forandret forumet seg litt. Det ble en del off topic som ble forfremmet til on topic, uten at det hadde redaksjonelle sider bak (eller foran) seg, slik som politikk og helse. Der var det brukere som "fortjente" cred for sin posting også, så disse regnes også med på posttelleren. Samtidig åpnet vi en egen lekeplass for rene telletråder, der folk kan bygge seg en nær sagt uendelig postcount av helt intetsigende poster. (Og hvor plusser ironisk nok er aktivisert, slik at de som har flest plusser idag har fått det for å skrive tall fra 1 og oppover i en tråd. Om det i det hele tatt er relevant lenger kan diskuteres. Ta det gjerne opp i en egen tråd under tilbakemeldinger. Geir 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Nei, nei er ikke så big deal liksom, men greit å han liten oversikt over hvor aktiv man er, eller andre er for den saks skyld. Er ikke verdens undergang liksom ser bare ikke helt poenget i at innlegg fra Ot-baren ikke skal telles. Hvis det er noen trøst, så telles innlegg fra OT-baren med i statistikken over antall innlegg pr. måned. Den statistikken kan finnes her. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Innleggsteljaren i profilen tel òg med OT-baren, det er berre den under avataren som ikkje gjer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå