Gå til innhold

Varmgang i Olympus C-750

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg testet fornøyd mitt splitternye Olympus c-750 i går. Etter en stund ble bakstykket, særlig på et punkt, meget varmt. Med "meget varmt" mener jeg betydelig varmere enn lunkent, men ikke problematisk å ta på. Batteriene gikk etter hvert ut også. Tror de varte ca 2 timer, det var vanlig ikke-oppladbar alkaline type. Da jeg tok dem ut var de også varme. Kameraet oppførte seg helt normalt hele tiden.

Er det vanlig at et digitalkamera blir såpass varmt? Jeg er klar over at det sitter en mikroprosessor inni der, men har den virkelig så mye å gjøre at den løper skikkelig varm? Jeg tok bilder med ujevne melllomrom, men ikke oftere enn hvert 3 minutt. Blitzen ble brukt enda sjeldnere. Håper på snarlig svar siden jeg vurderer å ta med kameraet tilbake til butikken.

Lars Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg ser at mitt G3 blir varmt også. Det virker som om det er lcd-skjermen som blir varm, men i teorien skulle jo ikke det skje.(?)

Hva som er svaret på spørsmålet ditt er jeg ikke helt sikker på. Kan jo hende det står noe i brukermanualen din om varme?

Lenke til kommentar

Har hatt et C-730 tidligere og har ikke lagt merke til at det har blitt unormalt varmt. Jeg har riktignok bare brukt oppladbare batterier. Kanskje du bør teste oppladbare før du leverer tilbake.

PS. Hvor kjøpte du dette :roll:

Lenke til kommentar
Har hatt et C-730 tidligere og har ikke lagt merke til at det har blitt unormalt varmt.  Jeg har riktignok bare brukt oppladbare batterier. Kanskje du bør teste oppladbare før du leverer tilbake.

PS. Hvor kjøpte du dette :roll:

Jeg kjøpte det hos Fotohuset i Oslo, på Karl Johan like ved Egertorget. Jeg hadde reservert det første kameraet de fikk inn. De visste lite om når de fikk flere eksemplarer på lager. Olympus er visst trege med levering. Mange sto på liste etter meg i den samme butikken for å få akkurat dette kameraet, så jeg måtte bestemme meg på dagen for om jeg ville ha det eller ei.

Skal teste oppladbare batterier nå etterpå!

Lars Eirik

Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg testet fornøyd mitt splitternye Olympus c-750 i går. Etter en stund ble bakstykket, særlig på et punkt, meget varmt. Med "meget varmt" mener jeg betydelig varmere enn lunkent, men ikke problematisk å ta på. Batteriene gikk etter hvert ut også. Tror de varte ca 2 timer, det var vanlig ikke-oppladbar alkaline type. Da jeg tok dem ut var de også varme. Kameraet oppførte seg helt normalt hele tiden.

Er det vanlig at et digitalkamera blir såpass varmt? Jeg er klar over at det sitter en mikroprosessor inni der, men har den virkelig så mye å gjøre at den løper skikkelig varm? Jeg tok bilder med ujevne melllomrom, men ikke oftere enn hvert 3 minutt. Blitzen ble brukt enda sjeldnere. Håper på snarlig svar siden jeg vurderer å ta med kameraet tilbake til butikken.

Lars Eirik

C730 har aldri blitt så varm ihvertfall. Aner ikke hvorfor du får det problemet.

P.S. Du burde titte innom C730-gruppa på yahoo, der kommer det stadig drøssevis med tips også for ditt kamera.. Blant annet tips til hvordan du får best bilder, og hvilket ekstrautstyr som kan være verdt å se på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...