Anterialis Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Da det ligger lignende tråder ute allerede, legger jeg ut denne nye tråden med noe dårlig samvittighet selv om jeg ikke føler de øvrige har klart å besvare mine spm godt nok.... Jeg er altså ute etter en ny stor ekstern hdd til min MacBookPro. Jeg har USB og FireWire800 inngang, og vil helst bruke sistnevnte port. Jeg har hørt såppass mye forskjellig om de ledende merkene, at jeg ikke ser hensikten med å sette meg inn i alt dette nå før jul =) I den anledning lurer jeg på om det er noen der ute med erfaring/kunnskaper rundt dette markedet, og som kan peke meg i retningen av den "beste hdd for prisen"? Ønsker: 1.5 - 2TB FW800 tilkobling God CACHE (om dette er viktig for høy ytelse?) Rask lese og skrivehastighet (om det er individuelle ting som affiserer dette) Pris: opp til 1500kr (i alle fall ikke mye over 1500) Håper på god førjulshjelp =) På forhånd takk, og God Jul! EDIT: Noen eksempler på hva jeg har snubla over: WESTERN DIGITAL Harddisk 2TB MyBook Studio Edition WESTERN DIGITAL Mybook Studio EditionII 2TB Endret 21. desember 2010 av Anterialis Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Ingen svar her? (aka bump...) Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Håper ikke det gjør noe om jeg bumper enda en gang, men informer meg er du/dere grei om dette ikke er lov! Bare vanskelig å tro at ingen på dette forumet eier en ekstern harddisk på mellom 1,5 og 2TB... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Problemet er FW800 tilkobling. Ikkje så mange som har det. E-sata derimot er raskere og det finnes mange flere tilgjengelig. Men om du ikkje har e-sata, så er det synn for deg. Er det ikkje bare å kjøpe en fw800 harddisk da? Er jo som sagt ikkje så mange å velge i. Er også begrenset hvor mye forskjell det er på hastigheten på de eksterne harddiskene. WD green er den aller treigeste da, og anbefales IKKE! Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Takk for svar! Jeg visste ikke det ikke var så mange å velge imellom, now i do. Nei har en MBP så har vel kun usb 2 og fw800 utganger, og orker ikke holde på med overganger... Noen andre som vet eller har andre anbefalninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå