Ronny M Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Jeg har kjøpt ny mobil, Samsung Galaxy S som jeg kobler til PC'en med USB kabel. Kabelen er plugget i maskina hele tiden, og den ligger bare på skrivebordet klar til å plugge i telefonen. Noen ganger kommer jeg borti metallet i enden av kabelen, og da får jeg støt. PC-skjermen slår seg av, og maskinen reagerer ikke lenger. Jeg må slå av maskinen ved å holde inne knappen på kabinettet. Det virker ikke som den tar noe skade av dette, men det er irriterende. Jeg regner med at en jordet kontak hadde løst problemet, men det har jeg ikke i stua. Er det noen andre triks jeg kan gjøre for å få bukt med dette? Endret 21. desember 2010 av Ronny M Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Får du støt hver gang du tar på den? Tenker på muligheten for at det kan være statisk utladning. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Får du støt hver gang du tar på den? Tenker på muligheten for at det kan være statisk utladning. Ikke hver gang. Jeg får ikke støt hvis jeg tar på den igjen rett etterpå. Det må gå litt tid, og det skjer ofte etter jeg har vært på rusletur rundt i huset og kommer tilbake til PC'en. Jeg oppdaget nettopp at jeg også får støt når jeg tar i telefonen når den er koblet til usb-kabelen. Endret 21. desember 2010 av Ronny M Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Høres definitivt ut som statisk utladning. Det rimer med at PC 'går i svart'. Det ville ikke hjelpe å jorde PC. Det er du som er ladet, du må lades ut. Det gjør du ved å ta på et eller annet som ikke er så veldig isolerende. Det som gjør at man blir statisk oppladet kan være teppegulv, ullsokker, etc. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Regnet egentlig med at det kunne være det... Men jeg går ikke på teppe, og ikke med ullsokker. Men jeg bruker som regel ikke tøymykner når jeg vasker klær, kun til håndklær, kan det hjelpe å begynne å bruke det på klærne også? Det skal vel gi en antistatisk effekt, eller? Prøvde forresten kabelen i en annen usb-port. Får like mye støt, men PC går ikke i svart lenger... Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Det finnes jo sånn armbånd som tar opp statisk elektrisitet. Har hørt om dem men vet ikke hvor man får kjøpt slike. De som bygger PC`er bruker noen ganger sånne, slik at de ikke ødelegger noen komponenter siden dem selv er elektrisk ladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå