Gå til innhold

Harddisken lager egne filmer..

Anbefalte innlegg

Jeg har et "lite" problem..

Ofte når jeg laster ned filmer skjer det noe rart med filene.

Jeg laster ofte ned til os-disken for så å se filmen og overføre den til 2 disker jeg har i raid 0. Når jeg da skal se filmen eller bare sjekker filmen senere har den da "mixet" seg sammen med andre filmer på denne disken.

Jeg får da feks se 24 mixet med smallville og en eller annen musikkvideo.

Dette er forbanna irriterende og jeg gikk igjennom alle filmer her for litt siden og måtte slette 40-50gb med filmer som enten var corrupted eller "mixet", og jeg hadde sett alle de filmene før og da fungerte de normalt.

Oppsettet mitt er enkelt, 1 41gb disk til os koblet i IDE1. 2x120gb koblet på samme IDE-kabel til RAIDslot 1, 2x200gb koblet til RAIDslot 2. Begge "diskene" er da satt opp i RAID 0. Jeg har hørt med andre og de mente kanskje det var IDE-kablene det var noe med, men disse kablene har jeg hatt i snart et år og det har ikke vært sånne problemer før, btw har rundkabler fra microplex om det skulle ha noe å si :wink: . Håper noen har noe slags svar på hva dette kan være, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde korrupte musikkfiler for noen år tilbake, når jeg drev å flyttet filer fra min bærbare til min stasjonære. Ble en del interessante mixtapes av det da =) Fant aldri ut grunnen til korrupsjonen, men jeg antar at det var noe med kopieringen som gikk galt.

Jeg vil ikke tro at dette kommer som resultat av hverken RAID oppsett eller IDE kabler.

Hva slags disker har du? Det er nok muligens der problemet ligger.

Lenke til kommentar

jeg har 2x120gb Wd 8mb i raid 0, 2x200gb Wd 8mb i raid 0, 1x41gb Ibm.

Altså IBM disken er OS disk, de andre har jeg div apps spill filmer tv-serier.

Det blir ofte krøll når jeg flytter fra OS-disk til 2x200 diskene... :/ Vet ikke hva det kan være, men tror heller ikke på IDE-kabel teorien.

Lenke til kommentar

Hvilket OS, og bruker du NTFS eller FAT? På hvilken måte er de mikset sammen? Lange partier fra en og så lange partier fra en annen, eller veldig ofte miks av korte sekvenser?

Er jo litt nærliggende å mistenke RAID kontroller, siden RAID0 jo deler opp en fil i biter på hver sin disk. En annen mulighet er filhåndteringen i OS, men det ville være meget merkelig uansett hvilket OS du bruker. Eller noe midt i mellom, som RAID driveren.

Hadde et lignende problem for et par år siden med en Nokia 9902 satelittmottager med harddisk. Da ble opptakene ødelagt ved at det ble en miks, en time ut i filmen kom det plutselig Dagsrevyen! Det var en bug de hadde i sitt OS, når man slettet filer så ble det problemer med å holde styr på allokering av ledige cluster.

Lenke til kommentar

bruker windowsXP med sp1, diskene er alle NTFS.

Jeg kan ikke tro det er noe virus som gjør dette, iallefall ikke på min maskin fordi jeg har northon med auto-update og den scanner pc'n en gang i uka. Kan hende det har noe me RAID-0 å gjøre, men hvorfor har jeg da ikke opplevd disse problemene før? Kanskje jeg bare må formatere å se? :shrug:

Lenke til kommentar

Det er et nok et virus ja. Man kan jo stille spørsmål til hvorfor det ellers skulle skje.... :shrug: Har selv opplevd at har fått korupte filer under flytting og kan plutselig ikke slettes og masse tullball :( Måtte reformatere til slutt. Brant ut alle filmene som fremdeles var upåvirket. Fint pr. idag. kazza og andre enkle share programmer er virus magneter. Hold dere til DC++ huber :p

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har samme hk som deg og det samme skjer med ham. Det er rett og slett den integrerte raid kontrollerern som kødder med filene når du bruke alle kanalene.

Har ikke funnet noen fix på det ennå dessverre. Men kanskje det har kommet en ny bios ver som fikser det?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe virus som sagt, det hadde jeg da klart å få med meg.

Hårek filmene blir mixet på den måten at de viser ca 2-5 sek fra den ene filmen, så 2-5 sek fra andre filmen og spiller av lyd som mest sannsynlig er fra orginalfilmen. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...