n900 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 hei. jeg hadde opprinnelig lyst på e7 da den har litt større skjerm enn nokia n8, men det ble til at jeg kjøpte nokia n8,eneste jeg kan si er at jeg angrer på kjøpet av n8,og etter det som står her,å ser det ut som e7 er like treg som n8. symbian^3 er faktisk veldig treg og laggete,uansett hva noen synes og mener. har hatt n8 siden den kom og har prøvd den uten mye installerte programmer,og med mye programmer,men den er like treg uansett. nettleseren er sinnsykt treg,facebook appen om man f.eks ser bilder er også sinnsykt treg. de telefonene jeg har sammenlignet med er nokia n900,htc desire og iphone 3gs og de er allesammen mye raskere og har et bedre OS, jeg har hatt nokia i alle år,og "liker" nokia telefonene, men nå har jeg prøvd nesten alle andre OS og innser at nokia har tapt. det eneste jeg håper på er at nokia kommer med en stor forbedring av OSet til E7 og N8 noe jeg ikke tror de klarer, oppdateringen var lovet tidlig i februar. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Prøvde en kamerat sin E7 her forleden. For å være ærlig er jeg glad for at jeg ikke ventet 4 måneder på den, og heller kjøpte iPhone 4 istedenfor. Savner såklart fulltastatur slik jeg hadde på E71, men iPhonen gjør opp for det med mye bra tilgjengelig programvare (og en brukbar nettleser. Skjermoppløsningen var også et problem, selv om det ikke var så stort som jeg hadde trodd. Byggekvaliteten var utmerket, helt fantastisk! Om det er mulig å få lagt in et annet OS enn Symbian hadde det vært en killertelefon (nei jeg hater ikke Symbian, men kunne aldri gått tilbake etter iOS). Det eneste som gjør Iphone bedre enn E7/Nokia er apps. Nettleser kan du lett laste ned. For å være ærlig så synes jeg Iphone er det kjedeligste som finnes. Den har ingen meny, man bare bytter siden ved å scrolle til høyre, eller venstre. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 hei. jeg hadde opprinnelig lyst på e7 da den har litt større skjerm enn nokia n8, men det ble til at jeg kjøpte nokia n8,eneste jeg kan si er at jeg angrer på kjøpet av n8,og etter det som står her,å ser det ut som e7 er like treg som n8. symbian^3 er faktisk veldig treg og laggete,uansett hva noen synes og mener. har hatt n8 siden den kom og har prøvd den uten mye installerte programmer,og med mye programmer,men den er like treg uansett. nettleseren er sinnsykt treg,facebook appen om man f.eks ser bilder er også sinnsykt treg. de telefonene jeg har sammenlignet med er nokia n900,htc desire og iphone 3gs og de er allesammen mye raskere og har et bedre OS, jeg har hatt nokia i alle år,og "liker" nokia telefonene, men nå har jeg prøvd nesten alle andre OS og innser at nokia har tapt. det eneste jeg håper på er at nokia kommer med en stor forbedring av OSet til E7 og N8 noe jeg ikke tror de klarer, oppdateringen var lovet tidlig i februar. Skjønner faktisk ikke hvorfor mange nevner om hvor treig den er. Har aldri slitet med noe, det fungerer helt fint, og har flere apps åpne samtidig alltid. Tror dere er mislykka litt;P Lenke til kommentar
n900 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 For ikke å snakke om internett... treigeste nettlesern jeg har vært borti noen sinne.. Nettleseren er ikke fantastisk, installer Opera og bli flummoxed. Ellers skjønner jeg ikke hva du har gjort, for hos meg så flyter menyene svært godt, selv med IM/SSH/IRC i bakgrunnen. Fikk denne som jobbtelefon for en ukes tid siden nå... Synd, de skulle gitt den til noen som kunne oppskattet den... Sant nok, telefonen krever et noe annerledes bruksmønster enn en iPhone, men for oss som synes dette er greit, så har Symbian vært fantastisk og vil fortsette å være på høyde med andre mobil-os i alle fall et halvår til. på høyde med andre mobil os er virkelig ikke symbian^3 sorry,har alltid likt symbian fremfor alt annet, men nå som andre raskere,mer brukervennlige,lettere å finne fram i os er kommet,så må ingen si at symbian er på høyde med andre mobil os idag. tilogmed nokia selv har innsett at løpet er kjørt for symbian^3 når det gjelder dagens smartmobiler. til nokia n95 syntes jeg symbian var perfekt,men nå er vi langt forbi den tid. Lenke til kommentar
n900 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 hei. jeg hadde opprinnelig lyst på e7 da den har litt større skjerm enn nokia n8, men det ble til at jeg kjøpte nokia n8,eneste jeg kan si er at jeg angrer på kjøpet av n8,og etter det som står her,å ser det ut som e7 er like treg som n8. symbian^3 er faktisk veldig treg og laggete,uansett hva noen synes og mener. har hatt n8 siden den kom og har prøvd den uten mye installerte programmer,og med mye programmer,men den er like treg uansett. nettleseren er sinnsykt treg,facebook appen om man f.eks ser bilder er også sinnsykt treg. de telefonene jeg har sammenlignet med er nokia n900,htc desire og iphone 3gs og de er allesammen mye raskere og har et bedre OS, jeg har hatt nokia i alle år,og "liker" nokia telefonene, men nå har jeg prøvd nesten alle andre OS og innser at nokia har tapt. det eneste jeg håper på er at nokia kommer med en stor forbedring av OSet til E7 og N8 noe jeg ikke tror de klarer, oppdateringen var lovet tidlig i februar. Skjønner faktisk ikke hvorfor mange nevner om hvor treig den er. Har aldri slitet med noe, det fungerer helt fint, og har flere apps åpne samtidig alltid. Tror dere er mislykka litt;P hvilke andre telefoner har du sammenlignet med når du sier oset ikke er tregt? for tregt er det. prøv og trykk på "programmer" ikonet, hos meg går det noen ganger 20sekunder før menyen åpner,men andre ganger kan det ta 1sekund. det er for dårlig,da det som oftest henger når jeg skal åpne apps eller programmer eller noe. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 hei. jeg hadde opprinnelig lyst på e7 da den har litt større skjerm enn nokia n8, men det ble til at jeg kjøpte nokia n8,eneste jeg kan si er at jeg angrer på kjøpet av n8,og etter det som står her,å ser det ut som e7 er like treg som n8. symbian^3 er faktisk veldig treg og laggete,uansett hva noen synes og mener. har hatt n8 siden den kom og har prøvd den uten mye installerte programmer,og med mye programmer,men den er like treg uansett. nettleseren er sinnsykt treg,facebook appen om man f.eks ser bilder er også sinnsykt treg. de telefonene jeg har sammenlignet med er nokia n900,htc desire og iphone 3gs og de er allesammen mye raskere og har et bedre OS, jeg har hatt nokia i alle år,og "liker" nokia telefonene, men nå har jeg prøvd nesten alle andre OS og innser at nokia har tapt. det eneste jeg håper på er at nokia kommer med en stor forbedring av OSet til E7 og N8 noe jeg ikke tror de klarer, oppdateringen var lovet tidlig i februar. Skjønner faktisk ikke hvorfor mange nevner om hvor treig den er. Har aldri slitet med noe, det fungerer helt fint, og har flere apps åpne samtidig alltid. Tror dere er mislykka litt;P hvilke andre telefoner har du sammenlignet med når du sier oset ikke er tregt? for tregt er det. prøv og trykk på "programmer" ikonet, hos meg går det noen ganger 20sekunder før menyen åpner,men andre ganger kan det ta 1sekund. det er for dårlig,da det som oftest henger når jeg skal åpne apps eller programmer eller noe. Hvorfor skal den sammenlignes med andre telefoner? Med engang jeg trykker på programmer, så går den inn i mappen. Ingen problem, skjønner ikke hvorfor den skal ta 20 sekunder??! Har du alt for mange apps i mobilen kanskje? Lenke til kommentar
n900 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Prøvde en kamerat sin E7 her forleden. For å være ærlig er jeg glad for at jeg ikke ventet 4 måneder på den, og heller kjøpte iPhone 4 istedenfor. Savner såklart fulltastatur slik jeg hadde på E71, men iPhonen gjør opp for det med mye bra tilgjengelig programvare (og en brukbar nettleser. Skjermoppløsningen var også et problem, selv om det ikke var så stort som jeg hadde trodd. Byggekvaliteten var utmerket, helt fantastisk! Om det er mulig å få lagt in et annet OS enn Symbian hadde det vært en killertelefon (nei jeg hater ikke Symbian, men kunne aldri gått tilbake etter iOS). Det eneste som gjør Iphone bedre enn E7/Nokia er apps. Nettleser kan du lett laste ned. For å være ærlig så synes jeg Iphone er det kjedeligste som finnes. Den har ingen meny, man bare bytter siden ved å scrolle til høyre, eller venstre. nettleser har jeg prøvd både firefox og opera,men kan ikke si dem er noe bedre. opera er "noe" bedre,men så lite at jeg endte opp med og bruke den orginale.. skal være enig med deg at iphone er kjedelig, men ikke kom og si at det ikke er brukervennlig og raskt os,for det er det,og samme er android,og det endte med at det er android telefonen jeg bruker ennå jeg ikke liker selve telefonen. Lenke til kommentar
n900 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 hei. jeg hadde opprinnelig lyst på e7 da den har litt større skjerm enn nokia n8, men det ble til at jeg kjøpte nokia n8,eneste jeg kan si er at jeg angrer på kjøpet av n8,og etter det som står her,å ser det ut som e7 er like treg som n8. symbian^3 er faktisk veldig treg og laggete,uansett hva noen synes og mener. har hatt n8 siden den kom og har prøvd den uten mye installerte programmer,og med mye programmer,men den er like treg uansett. nettleseren er sinnsykt treg,facebook appen om man f.eks ser bilder er også sinnsykt treg. de telefonene jeg har sammenlignet med er nokia n900,htc desire og iphone 3gs og de er allesammen mye raskere og har et bedre OS, jeg har hatt nokia i alle år,og "liker" nokia telefonene, men nå har jeg prøvd nesten alle andre OS og innser at nokia har tapt. det eneste jeg håper på er at nokia kommer med en stor forbedring av OSet til E7 og N8 noe jeg ikke tror de klarer, oppdateringen var lovet tidlig i februar. Skjønner faktisk ikke hvorfor mange nevner om hvor treig den er. Har aldri slitet med noe, det fungerer helt fint, og har flere apps åpne samtidig alltid. Tror dere er mislykka litt;P hvilke andre telefoner har du sammenlignet med når du sier oset ikke er tregt? for tregt er det. prøv og trykk på "programmer" ikonet, hos meg går det noen ganger 20sekunder før menyen åpner,men andre ganger kan det ta 1sekund. det er for dårlig,da det som oftest henger når jeg skal åpne apps eller programmer eller noe. Hvorfor skal den sammenlignes med andre telefoner? Med engang jeg trykker på programmer, så går den inn i mappen. Ingen problem, skjønner ikke hvorfor den skal ta 20 sekunder??! Har du alt for mange apps i mobilen kanskje? for mange apps? hvor står det hvor mange apps den er begrenset til?? men om du kjører med mange programmer åpne,så skjønner jeg godt den går inn i mappen mengang du trykker,da mappen egentlig er åpen.. selvfølgelig må den sammenlignes med andre telefoner,da det finnes mye annet som er bedre. hadde aldri blitt noe utvikling om man alltid skulle vært fornøyd med ting som ikke egentlig fungerer. andre os får jo til mye bedre,dvs at nokia ikke henger med lengre.. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Tror ikke iphone kan kjøre to apps samtidig engang. Det sier seg hvor mange apps den er begrenset til sammenlignet med iphone. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) PR 1.1 er sluppet for den Norske CV'en i dag. En liten oppdatering, men dog en oppdatering. Lastes ned via FOTA ( *#0000# ) Endret 28. mars 2011 av Fender77 Lenke til kommentar
Rosa_ Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Nå har jeg hatt E7 i tre uker og er fornøyd, ingen treghet (bortsett fra nettleseren, men kjører Opera istedet), ingen frysing, ingen restart. Jeg har testet de fleste programmer og finner få feil eller mangler. Har 5 E-postkontoer, og alle virker som de skal. Tilkobling til tråløst nettverk går som det skal og når det skal. Navigasjonen er som den skal være. Alt dette også i utlandet (S,DK,D,F og GB). Det eneste lille problemet er at jeg ikke får sendt MMS, men kan motta. Det viser seg å være et problem hos Tele2, som gjør dette. Regner med at det blir fikset snart. Jeg ser at det er få innlegg på E7-tråden, er det fordi de fleste er fornøyd eller er det at ingen gidder å skrive? 2 Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg er i alle fall fornøyd. Skjønner ikke hvordan folk får sine telefoner til å gå så tregt. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg er i alle fall fornøyd. Skjønner ikke hvordan folk får sine telefoner til å gå så tregt. Fornøøøøøøyd Lenke til kommentar
Rosa_ Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Hmm... Folk "MÅ" jo tydeligvis være storfornøyde med E7, siden ingen andre enn fornøyde har skrevet noe i tråden siden 28 mars. Det er jo possitivt! Jeg er enig med "Turtlefence" i at jeg ikke skjønner det med treghet. Nå har jeg brukt den aktivt i over en mnd. og aldri opplevd at den er treg. Endret 12. april 2011 av Rosa_ Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Er kjempefornøyd jeg! Den første ble stjålet av en tulling inne på Oslo S, etter 1 uke, men med forsikringen gikk det glatt! Marker ingen treghet, men har skjedd 1 - 2 ganger iløpet av de 3 ukene jeg har hatt den at den fryser? Stort sett så tar det 10 - 15 sekunder til den er back to normal! Det skjer stort sett etter noen timer med youtube, fruit ninja og 250sms 8.5/10 til E7 (: Trekk for en smålig treg standard nettleser (opera ligger i Ovi-Store, og er free. I dont see the problem?) og enda et trekk for batteritiden. Med mye bruk og en hel del sms/epost er det fort du må lade den hver dag. Lenke til kommentar
aleksander01 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 vel den er ikke så veldig rask da, ivertfall i forhold til prisen, er nok mye bedre å kjøpe htd desire z hvis du virkelig må ha tastatur. ja, selve mobilen n8 er bedre en iphone 4 men, ikke symbian, det blir bare for tregt, og det tar nesten 5 sekunder fra du trykker på skjermen i menyene til den er ferdig med å opne en mappe. og ios er rask og veldig brukervenlig og i tilleg har man app store. hvis man ikke vil ha apps eller nett, og vil ha en bra mobil kan man liksågodt kjøpe huawei u8800 titan Lenke til kommentar
Rosa_ Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 vel den er ikke så veldig rask da, ivertfall i forhold til prisen, er nok mye bedre å kjøpe htd desire z hvis du virkelig må ha tastatur. ja, selve mobilen n8 er bedre en iphone 4 men, ikke symbian, det blir bare for tregt, og det tar nesten 5 sekunder fra du trykker på skjermen i menyene til den er ferdig med å opne en mappe. og ios er rask og veldig brukervenlig og i tilleg har man app store. hvis man ikke vil ha apps eller nett, og vil ha en bra mobil kan man liksågodt kjøpe huawei u8800 titan Jeg har aldri opplevd at min E7 har vært så treg (bortsett fra nettleseren). Jeg har flere programmer gående i bakgrunnen og opplever allikevel ikke treghet. Jeg har også prøvd Iphone3, men ble ikke veldig imponert. Når det gjelder app's, så les denne artikkelen: http://www.mobilen.no/artikler/eksplosjon_i_nedlasting_av_nokia-apps/93834 Lenke til kommentar
Stig73 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Min E7 fryser og restarter typisk 1-2 ganger i døgnet... Er dette vanlig, altså et firmware problem? Eller uvanlig, altså et hardware problem? Da blir det vel innsendelse 3 ganger og så ny tlf. Skjer sikkert ikke når en eller annen servicemann bruker 30 min på den. Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Min E7 fryser og restarter typisk 1-2 ganger i døgnet... Er dette vanlig, altså et firmware problem? Eller uvanlig, altså et hardware problem? Da blir det vel innsendelse 3 ganger og så ny tlf. Skjer sikkert ikke når en eller annen servicemann bruker 30 min på den. Min har vært på siden jeg kjøpte den. Om du har et hardware eller software problem er umulig å si, men du får sende inn telefonen din til reparasjon for det er noe feil med den... Lykke til. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Her er en link til en ålreit pakke (for å si det mildt) med mods for våre E7. http://geekifynokia.blogspot.com/2011/04/symbian3-mods-v700.html Hvis du ikke vet hvordan du signer selv, så kontakt fyren og du får tilsendt en ferdig signet fil. Når du så kjører installasjonen så får du en liste hvor du kan merke av for hvilke mods du ikke vil installere. - By default så er alle modsa merket for med hake, så bare haker du av for de du ikke vil ha. Jeg har installert kun et fåtall: nr. 01,03,06,12,25,45,55,56. Telefonen er blitt merkbart raskere i Ui'et blant annet. Ikke opplevd noe ustabilitet eller andre ulumskheter. Bryter den garantien? Mulig, men er bare å avinstallere før evt reparasjon. Ikke noen type flashing av fw/product code som trengs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå