Gå til innhold

Nokia E7 4" amoled. full qwerty, 8mpixel, GPS,minihdmi, usb leser.

Hvilken farge skal du ha på din E7?  

30 stemmer

1. 1. Farge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi oi oi.. Nå ble jeg veldig usikker. Har bestilt telefonen, men etter å lest om de første erfaringene med E7 vurderer jeg å bare avbestille den igjen. Alle telefoner har jo sine svakheter, så er E7 egentlig værre enn andre, eller er det bare de aller mest kresne som syns denne er gammeldags og treg? Jeg er ikke veldig kresen, har ikke hatt smarttelefon før og syns denne ser knallbra ut. Vil jeg angre på dette kjøpet??

Lenke til kommentar

Oi oi oi.. Nå ble jeg veldig usikker. Har bestilt telefonen, men etter å lest om de første erfaringene med E7 vurderer jeg å bare avbestille den igjen. Alle telefoner har jo sine svakheter, så er E7 egentlig værre enn andre, eller er det bare de aller mest kresne som syns denne er gammeldags og treg? Jeg er ikke veldig kresen, har ikke hatt smarttelefon før og syns denne ser knallbra ut. Vil jeg angre på dette kjøpet??

I forhold til Android og iOS, er Symbian gammeldags og treg! (desverre)

Om du vil angre på kjøpet er det bare du som kan finne ut av...

Endret av Infinity
Lenke til kommentar

Den er nok hakket tregere enn enkelte andoid modeller samt iphone, men samtidig er den langt i fra treig.

Man bør se hvilket behov man har og Nokia leverer en totalpakke med utsøkt hardware og tilleggstjenester som ingen andre gjør. For eksempel snakker vi gratis kart til å laste inn på telefonen med gratis stemmestyring etc. Samtalekvalitet er noe av det beste jeg har hørt, gpsen fungerer bra, skjermen er helt fantastisk å se på samt ekstremt repsonsiv. UIet henger desverre litt etter, men vi snakker nok en del hastighetsforbedring ved kommende oppdateringer. Ja, den virker litt treigere enn min htc desire, men er generellt kjappere enn galaxy s'en jeg hadde, selv om galaxy'n var bedre til spill. De billigere android telefonene som Xperia mini, Htc wildfire etc virker treigere enn E7'en.

Trenger du en knallgod skjerm, god telefonfunksjoner og et overlegent tastatur samt byggekvalitet og gratisk kart etc så er telefonen for deg, er du mer spillbasert etc så går du får iphone eller Android.

Symbian gir den ultimate plug and play opplevelsen med andre enheter samt at vi snakker skikkelig multitasking og ikke "freeze to ram" som android og Ios.

Men jeg kjenner at jeg godt kunne tenkt meg en andorid telefon igjen (solgte de ovennenvte), men dette er kun pga nettsurfing. Der er den overlegen Nokia.

Nokia skal slippe en stor browser oppdatering snart, ryktet sier mars- april, og det tror jeg på ettersom de har holdt på en stund med den. Om det blir så bra som Androids nettleser må sees først, men bedre blir det.

I mens bruker jeg Opera mobile som er en knallfin browser og er dønn stabil på E7 (Opera mobile 10.1), men den mangler pinch to zoom som er et lite drawback, men zooming fungerer ekstremt raskt og browseren er helt superb ellers.

Jeg anbefaler deg å ta en tur i et par butikker for å sjekke telefonene selv.

Hvis jeg skulle kjøpt meg en telefon nå så ville det vært Desire HD pga skjermstørrelse og nettleser som jeg setter høyt. Desire Z kjentes "Billig" ut og tastaturer var ikke helt på nett som med E7.

Smak og behag, samt man bør også vurdere totalpakka.

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende og godt svar. :) Føler meg definitivt tryggere på at jeg har gjort et riktig valg nå. Jeg har også vurdert Desire HD, men vil ha fulltastatur, og Desire Z syns jeg virker litt slerkete i utførelsen. Har også bekymret meg litt for nettleseren til E7, men ser flere som sier de bruker Opera og at det funker bra. Tror dette er en bra tlf til mitt bruk jeg. Gleder meg! :D

Lenke til kommentar

Skal kladde på en E7 neste uke, mulig jeg ser om noen vil bytte min iPhone 4 med deres E7 dersom de er missfornøyde. Kommer an på hvor godt E7 syncer med google calendar og google contacts, samt browser- og batteriopplevelse. Eneste buzzkillen med denne telefonen er den horrible oppløsningen :( Gi meg 800x640 så bytter jeg med en gang.

Lenke til kommentar

Har fått telefonen i dag! Syns den er nydelig!

Men jeg har et problem da, jeg kommer ikke på nett. :( Eller, dvs jeg får koblet meg på nettet mitt og sånn, men når jeg går inn i nettleseren er skjermen helt hvit og beskjeden "ugyldig servernavn" popper opp.

Går jeg inn på Ovi store står det bare "kan ikke koble til tjenesten".

Noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Skal jeg prøve på en reset av noe slag?

Har sittet å endret alle tenkelige innstillinger frem og tilbake i hele kveld, men ingenting skjer..

Lenke til kommentar

Mye mulig at det er routeren din som tuller litt. Hva slags kryptering har du på den og hvilken kanal sender den på?

Tror ikke det har noe med routeren å gjøre, har prøvd på jobben i dag også, men det samme skjer der. Tok den med til Expert, men de skjønte heller ikke hva det var. Fikk sjekket at det i alle fall ikke har med abonementet mitt å gjøre, og lastet ned alle oppdateringer på nytt gjennom Ovi Suite uten at det hjalp. Så nå har jeg tatt kontakt med Expert kundeservice (kunne ikke levere den i butikk når den er kjøpt på nett) så får de ta den inn og se på den. Fortsettelse følger.. ;)

Lenke til kommentar

Fikk denne som jobbtelefon for en ukes tid siden nå...

Den er helt grei, men jeg synes den er litt treig jeg.. menyer, sliden mellom skjermene osv..

For ikke å snakke om internett... treigeste nettlesern jeg har vært borti noen sinne..

Kameraet er heller ikke noe å snakkNe om... skuffende...

Hadde jeg ikke fått denne på jobben, da hadde jeg aldri kjøpt den selv iallefall...

Nei takke meg til for Iphone4ern min! ;)

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om internett... treigeste nettlesern jeg har vært borti noen sinne..

Nettleseren er ikke fantastisk, installer Opera og bli flummoxed. Ellers skjønner jeg ikke hva du har gjort, for hos meg så flyter menyene svært godt, selv med IM/SSH/IRC i bakgrunnen.

Fikk denne som jobbtelefon for en ukes tid siden nå...

Synd, de skulle gitt den til noen som kunne oppskattet den... Sant nok, telefonen krever et noe annerledes bruksmønster enn en iPhone, men for oss som synes dette er greit, så har Symbian vært fantastisk og vil fortsette å være på høyde med andre mobil-os i alle fall et halvår til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synd, de skulle gitt den til noen som kunne oppskattet den... Sant nok, telefonen krever et noe annerledes bruksmønster enn en iPhone, men for oss som synes dette er greit, så har Symbian vært fantastisk og vil fortsette å være på høyde med andre mobil-os i alle fall et halvår til.

Litt sånn; er du førnøyd med Lada hvorfor iallverden skal du kjøre Mercedes... :!:

Ex Lada

Lenke til kommentar

Spørsmål om dekselinnstillinger til E7. Jeg har justert dette, men når jeg åpner tastaturdekselet vil jeg at skjermtastatur skal være på. Tror det var slik før jeg begynnte å justere dette. Hvordan endrer jeg dette tilbake, har prøvd mange forskjellige innstillinger, men ikke funnet ut av det. Det at jeg vil ha det slik er at når jeg åpner tastaurdekslet så har jeg litt lett for å berøer startskjermen samtidg og da åpner jeg programmer som jeg ikke skal åpne.

Utenom det fungerer tlf utmerket til mitt behov, er egentlig veldig, veldig fornøyd med tlf.

Så jeg skjønner ikke helt hvorfor denne bare skal få ternigskast 3!

Lenke til kommentar

Det er nå en mindre oppdatering ute til E7 (PR 1.1). Foreløpig har jeg ikke sett noen rapportere synlige forandringer, men vi snakker nok en del bug fixes.

Noen som har fått den her?

Jeg har en Norsk country variant (CV) slik at mest sannsynlig snakker vi 1-2 uker før jeg får denne oppdateringen.

Endret av Fender77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå hatt E7 i to dager, og må si meg veldig fornøyd. Jeg liker det meste med den.

Noen sier den er treg, men det har ikke jeg merket selvom jeg har lastet ned endel programmer. Skjermen er superskarp og tydlig, selv i sterkt solskinn. Det eneste jeg sliter med er å få den til å parre seg med bluetooth-handsfree'en (Nokia) i bilen. Er det noen som har noen tips?

Nettleseren til Nokia vet jo alle er treg, men jeg lastet ned Opera, og den fungerer fint. Har også innstallert Handy Taskman for å få kontroll med åpne programmer.

Endret av Rosa_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøvde en kamerat sin E7 her forleden. For å være ærlig er jeg glad for at jeg ikke ventet 4 måneder på den, og heller kjøpte iPhone 4 istedenfor. Savner såklart fulltastatur slik jeg hadde på E71, men iPhonen gjør opp for det med mye bra tilgjengelig programvare (og en brukbar nettleser.

Skjermoppløsningen var også et problem, selv om det ikke var så stort som jeg hadde trodd. Byggekvaliteten var utmerket, helt fantastisk! Om det er mulig å få lagt in et annet OS enn Symbian hadde det vært en killertelefon (nei jeg hater ikke Symbian, men kunne aldri gått tilbake etter iOS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...