DaddyYankee Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Nice!! Åssen har E7 opplevelsen vært frem til nå? Damn, gjett om netcom er treig! Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Den har gjevnt over vært bra. Telefonen er er stykke godt arbeid. qwerty keyboardet er det beste jeg noen gang har prøvd samt at skjermen er fin å se på og veldig responsiv. Telefonen er generelt rask og fin samt at lydkvalitet på tale er særdeles bra. Loudspeakeren for musikk og ringetoner er også meget god. Så den hadde fått kritikk for litt "tynn" lyd etc, men den overgår n97en sin på alle måter. Gpsen fungerer utmerket. I og med at jeg vant min så kom den med ekstremt mye preloaded. Etter å ha satt den opp første gang så krasjet den totalt og ville ikke på igjen. Jeg ble da nødt til å kjøre en hard reset. Problemet er da at den fjerner noe fra telefonen (antagelig QT basert) slik at man ikke får installert Ovi store igjen. Det er ikke mulig enda. Den må da inn igjen til et Nokia service verksted for full reflash. Heldigvis hadde jeg sis filene til de fleste applikasjonen på pc'en slik at jeg fikk installert det jeg trenger (inkludert maps som også blir borte). Telefonen fungerer nå helt supert og er noe av det bedre jeg har hatt, men desverre må jeg enten til et service verksted eller vente på at nokia fikser dette. Jeg har snakket med en Nokia ansatt som sier de jobber med problemet som også gjelder N8 og C7 og forhåpentlig vis blir dette fikset med en fw oppdatering eller evt via SW updater applikasjonen i nær framtid. Så sånn sett kan jeg fint leve med telefonen intill da. Jeg har det jeg trenger. Så litt start problemer, men telefonen kjører helt utmerket og er generellt jævlig fornøyd. Litt dumt med ovi store men. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det stemmer da ikke? Jeg har kjørt en hard reset på min N8, og installerte OviStore igjen via ovistore.com i nettleseren på telefonen Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det stemmer da ikke? Jeg har kjørt en hard reset på min N8, og installerte OviStore igjen via ovistore.com i nettleseren på telefonen Det stemmer det. Kjørte du hard reset ved å holde meny+kamera+volum ned inne ved boot eller kjørte du *#7370# ? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det stemmer da ikke? Jeg har kjørt en hard reset på min N8, og installerte OviStore igjen via ovistore.com i nettleseren på telefonen Det stemmer det. Kjørte du hard reset ved å holde meny+kamera+volum ned inne ved boot eller kjørte du *#7370# ? *#7370# brukte jeg. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det stemmer. Det er forskjell på hvilken av de du bruker. *#7370# er en soft reset mens *#7780# er en revert settings to factory default. Siden Ovi store er QT basert så er det vel da snakk om at telefonen manlger et eller annet som følge av resetten eller at noe har blitt korrupt etterpå. Ovi store lar seg ikke installere da. Har du kun gjort soft resetten som du, så går det meste. SKal inneom et Nokia service verksted på mandag og få det fikset. De må reflashe hele RM-626 Pr1. CV norway - bildet på telefonen. En reinstall av fw via ovi suite hjelper ikke da selve romen ikke inneholder det nødvendige. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 noenandresomharfåtte7 1 Lenke til kommentar
maxbo Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 noenandresomharfåtte7 Venter og venter,(er bestillt) det blir stadig senere datoer, kanskje den 28 feb. Var litt skeptisk med alt rotet til Nokia med nytt operativsystem, men har bestemt meg for å prøve denne. Jeg har alltid likt symbian med alle egne valgmulighter det gir. Har en sliten 5800 nå. Og det siste er at Android programmer kan kjøres på symbian, gjelder dog bare for utviklere med det åpner seg da flere mulighter etterhvert og flere apps. Det er ikke mengden apps som er viktig for meg, men kvaliteten. Og etter førsteinntrykket til Fender77 så er jeg sikker på at dette er mobilen for meg. 1 Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Leverte inn telefonen hos tkp i Oslo (autorisert for Nokia service aka Nokia care point) og fikk telefonen tilbake dagen etterpå med alt installert igjen. Har nå satt den opp på nytt med kontakter, mail kontoer, musikk, bilder - kontaktbilder - bakgrunnsbilder, gravity (twitter), social network (facbook), nimbuzz, opera mobile, whatsapp (gratis sms over wlan/3g/gprs), ovi maps med kart og stemmestyring. Telefonen fungerer utmerket og er en fryd å bruke. Til å være release software er Pr1 (013 etc) meget bra og ting fungerer overraskende godt. Talekvaliteten er god, lyden høy nok, gps funker som bare rakkeren med nyeste maps (3.06) og keyboardet er bare til å elske. Flotte saker. Etter et par ladinger/batterikalibreringer synes den å holde greit. Kan komme tilbake med mer eksakt tider etterhvert. Tipper dette blir enda bedre i kommende oppdateringer. Det er det gode muligheter for. Det eneste som er crap er Nokias nettleser. Den er fult brukanes, men er i overkant treig i forhold til android eller Ios' sin. Har som nevnt over installert Opera mobile som skurer og går som bare det. Nettleseren skal vistnok få en dugelig overhaling i Pr2/oppdatering. Skjermen er sykt bra og clear black teknologien til Nokia gjør bare amoledskjermen bedre. Den reflekterer med andre ord mindre lys og er knuser så til de grader Desiren min med SLCD ute i sollys. Kameraet er dugelig, men ikke noe å selge sjela si for. Da går du for N8 i stedet. Kameramodulen i E7 er derimot meget god til video-opptak og lyden som taes opp er upåklagelig. Faktis veldig bra! Alt i alt, meget fornøyd og mest sannsynlig blir dette bare bedre. Kjempetelefon i helstøpt jønn;) 2 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Noen som vet om E7 kan oppgraderes til WP7 når dette en gang kommer til Nokia-telefoner? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 noenandresomharfåtte7 Fikk min i går. Såvidt testet den ut. Tastaturet føles veldig bra, og telefonen føles generelt ganske rask. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 noenandresomharfåtte7 Fikk min i går. Såvidt testet den ut. Tastaturet føles veldig bra, og telefonen føles generelt ganske rask. Må si meg at det finnes virkelig noen heldige folk der ute! Har enda ikke fått min! Hvilken leverandør bestilte du ifra? Eller vant du din også? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Fikk den av jobben Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Fikk den av jobben hahaha.. hvor lenge tror du jeg må vente?.. begynner å miste tålmodigheten snart Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Noen som vet om E7 kan oppgraderes til WP7 når dette en gang kommer til Nokia-telefoner? Over all sannsynlighet ikke, men hvem vet. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Nokia har ingen tradisjon for å gjøre slikt mellom de ulike symbian versjonene. Og jeg tror ikke værken Nokia eller Microsoft er interessert i å gi oss WP på telefonen uten at vi kjøper en ny en. Men for all del, godt mulig det dukker opp en eller annen på xda dev forumet som kan klare noe sånt. - Har forøvrig ikke sjekket om E7 innehar de nødvendige specs. Godt mulig at den har potensiale, men tviler at noen gidder å sy en tilpasset versjon til E7. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Fikk den av jobben hahaha.. hvor lenge tror du jeg må vente?.. begynner å miste tålmodigheten snart Tror den skal være på vei til butikkene as we speak.. Men det spørs kanskje litt på hvor du har bestilt. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hørte at Expert skulle få inn telefonen her om dagen. Mye mulig flere butikker får den nå. Mente at jeg så elkjøp hadde den på en av sine expressbutikker i Oslo forleden dag. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ohh! Gjett om Netcom skal saksøkes!! Ny forventes dato 03.03! Helvete, rett og slett! Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Min er sendt i dag, så regner med å få den levert på jobben i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå