Fender77 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Konge! Gleder meg vanvittig til å få en telefon jeg endelig kan skrive lange eposter igjen med. Synes touchscreen er helt fantastisk for naviering i menyer, web etc, men tar fort lang, lang tid å skrive mails etc. 2 Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Dere får bare blir grinete på meg men dette er en seriøs advarsel, N8 og E7 er ikke telefoner Nokia kommer til å følge opp i det lange løp hvis man skal ta direktøren sine ord for god fisk; http://www.engadget.com/2011/02/08/nokia-ceo-stephen-elop-rallies-troops-in-brutally-honest-burnin/ Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Neida Sterkola. Det du linker til er absolutt nyheter av interesse. Det er godt mulig at Nokia vil kjøre på med Android til eksempel da Nokia sliter skikkelig i Nord Amerika. Samtidig så har Nokia brukt ufattelig mye penger på Symbian gjennom årenes løp, slik at jeg ikke uten videre tror at vi kommer til å miste support for disse telefonene. Men sånn Nokia vingler om dagen, så er det vanskelig å si eksakt, men det ligger fortsatt mye penger i Symbian. De nyhetene er mest sannsynlig et pr stunt for å skape blest rundt seg. Slike PR stunt selger i spesielt USA og det blir mye spkulasjoner og medieoppmerksomhet for Nokia. Å "lekke" litt informasjon som tilsynelatende skulle være hemmelig er big business. - Jeg regner med at vi får vite resten i løpet av morgendagen. Hva gjelder E7, så tror jeg denne likevel blir bra. Etter å ha lest utallige omtaler, så ser telefonen meget lovende ut og jeg tror den kommer til å selge i bøtter og spann til tross for prislappen. 1 Lenke til kommentar
Rosa_ Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Sterkola, du burte kanskje lese denne artikkelen også... http://www.dagensit.no/article2078738.ece Jeg tror E7-00 blir en fantastisk telefon. Den har sikkert sine feil og mangler, men det har alle de andre merkene også. Ingen telefoner er perfekte for alle. Endret 10. februar 2011 av Rosa_ 1 Lenke til kommentar
Ski-man Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Her kommer noen nyheter som vi må kjenne til (det har jo ligget "i luften" noen dager): Open Letter from CEO Stephen Elop, Nokia and CEO Steve Ballmer, Microsoft: http://conversations.nokia.com/2011/02/11/open-letter-from-ceo-stephen-elop-nokia-and-ceo-steve-ballmer-microsoft/ Kan foreløpig ikke finne informasjon om hva dette betyr for Symbian^3 og oppfølging av alle de som har kjøpt N8 og E7 som kommer til forbrukerene om få dager. Tenker her bl.a på programvareoppdateringer og oppfølging av S^3. Dette er viktige momenter for meg i vurderingen om jeg skal kanselere min ordre på E7. Det vil i så fall være synd, da jeg fortsatt synes E7 er en feiende flott mobiltelefon! Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Sterkola, du burte kanskje lese denne artikkelen også... http://www.dagensit.no/article2078738.ece Hvorfor skal jeg lese hva en tulling som bare prøver å skape blest om seg selv mener? ;-) Selvom han nok burde spart seg bedreviterkommentarene sine denne gangen.. http://e24.no/it/nokia-og-microsoft-skal-lage-mobiltelefoner/20023014 Endret 11. februar 2011 av Sterkola Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Her kommer noen nyheter som vi må kjenne til (det har jo ligget "i luften" noen dager): Open Letter from CEO Stephen Elop, Nokia and CEO Steve Ballmer, Microsoft: http://conversations.nokia.com/2011/02/11/open-letter-from-ceo-stephen-elop-nokia-and-ceo-steve-ballmer-microsoft/ Kan foreløpig ikke finne informasjon om hva dette betyr for Symbian^3 og oppfølging av alle de som har kjøpt N8 og E7 som kommer til forbrukerene om få dager. Tenker her bl.a på programvareoppdateringer og oppfølging av S^3. Dette er viktige momenter for meg i vurderingen om jeg skal kanselere min ordre på E7. Det vil i så fall være synd, da jeg fortsatt synes E7 er en feiende flott mobiltelefon! Kommer til å ta en god del tid før de virkelig får lansert en mobil med windows fra microsoft. Og med tanke på oppdatering av n8 og e7, som er mye av det samme. Vil oppdateringen fortsette, det er de eneste mobilene som Nokia har hatt suksess med. Gir Nokia opp dette, er det ingenting igjen for dem. Sterkola, du burte kanskje lese denne artikkelen også... http://www.dagensit.no/article2078738.ece Hvorfor skal jeg lese hva en tulling som bare prøver å skape blest om seg selv mener? ;-) Selvom han nok burde spart seg bedreviterkommentarene sine denne gangen.. http://e24.no/it/nokia-og-microsoft-skal-lage-mobiltelefoner/20023048 tulling er du, fiks opp linken din.. Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Link fikset, flotte kommentarer du kommer med.. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Litt ekstra info: http://e24.no/it/det-blir-betydelige-oppsigelser-i-nokia/20023102 http://digital.vgb.no/2011/02/11/nokia-og-microsoft-stifter-ettern%C3%B8lernes-parti/ http://lucas.vgb.no/2011/02/11/derfor-er-nokias-valg-av-microsoft-som-partner-et-smart-valg/ Lenke til kommentar
Ski-man Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Det ble stille på tråden etter fredagens nyheter. Jeg har i løpet av helgen og i dag fulgt med på hva som har blitt sagt og skrevet om Symbians fremtid både fra Nokia, samt fra ulike eksperter og analytikere. Meningene spriker litt. Kanskje ikke så rart, da det kan være mange som har ulike interesser og agendaer å ivareta. Med tanke på at det vil være en overgangsperiode på 12-24 måneder velger jeg å fortsatt gå for E7. Nokia oppgir i dag at det fortsatt vil skje utvikling på Symbian i overgangsperioden, og at programvareoppdateringer vil komme. Det gjenstår jo så klart å se....... det er noe med et "synkende skip", og mange kan forlate "skuta". Skal kanskje ikke ha for store forhåpninger til utvikling av nye applikasjoner til Symbian? Til tross for dette ser jeg altså frem til E7 kommer!!!!! Jeg regner med at den for meg vil ha en brukstid på 12-18 måneder. Som et appropos kan jeg nevne at kapitalmarkedet foreløpig har reagert negativt på Nokias strategiske samarbeid med Microsoft. Nokia-aksjen har sunket 20% siden samarbeidet ble offentliggjort på fredag. Endret 14. februar 2011 av Ski-man 1 Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Tror ikke det blir like ille som folk først forventet da "bomben" ble sluppet fredag. Hvis Nokia holder ord så får vi nok god support ut levetiden (2 år) på telefonene våre. Vi får vente å se. Gleder meg fortsatt som en unge og telefonen har fått gode krittiker av flere ved all about symbian, som til tross for at de driver den nettsiden, er rimelig objektive (over all forventning faktisk). Den bør dukke opp hos meg i løpet av uka. Skal gi et lite "initial thoughts review" så fort jeg får den. 1 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 I det minste kan vi være stolt av å ha den siste Nokia mobilen med Symbian, er ikke det verdt noen kroner ? Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Hehe, kjenner en som samler på Nokia telefoner og har omtrent alt som har blitt gitt ut med smart phone os. E7 blir nok ikke siste telefonen med Symbian ettersom Nokia gav klart uttrykk for at det ville dukke opp noen symbian telefoner med 1ghz cup etc i løpet av året. Så får vi bare se om det stemmer, men Nokia regnet med å selge nye 150mill symbian telefoner i de to neste årene. Men artig blir det likevel å få fatt i E7'en. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 haha, det kaller jeg virkelig for en Nokia Fan Tror dere det i senere anledning blir mulig å oppgradere fra symbian til en annen operativsystem? Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Nei, det blir det ikke. Du må nok belage deg på å kjøpe en ny telefon hvis du ønsker meego eller WP. Sitter og venter på DHL nå. De har hatt telefonen i en utleveringsbil siden kl 10 i dag, men forstatt ikke kommet. Ringte DHL i sted og det var visst stor pågang i dag så det var umulig å si noe om den kom i dag... Så da har de kjørt rundt på telefonen min en hel dag da... Men fortsatt en time + igjen... Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Nei, det blir det ikke. Du må nok belage deg på å kjøpe en ny telefon hvis du ønsker meego eller WP. Sitter og venter på DHL nå. De har hatt telefonen i en utleveringsbil siden kl 10 i dag, men forstatt ikke kommet. Ringte DHL i sted og det var visst stor pågang i dag så det var umulig å si noe om den kom i dag... Så da har de kjørt rundt på telefonen min en hel dag da... Men fortsatt en time + igjen... HELDIG! Hvor bestilte du mobilen fra? Netcom har enda ikke fått den:(! Og en annen ting, det ser ut som det er mange folk som ikke er fornøyd med symbian. Og en god grunn til dette kan skyldes at operativsystemet er stengt/låst. Kan ikke Nokia få gjort noe med dette? Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg vant telefonen jeg;) Har fortsatt ikke fått den. Budet som skulle levere pakken min fra DHL har løyet. Har vært hjemme i hele dagen og pakken har stått som ute med bud til levering. Har sittet med telefonen ved siden av meg. Oppdaterte statusen flere ganger blant annet kl 1900 hvor den fortsatt sto som ute til levering. Kl 1935 oppdaterte jeg igjen. Da sto det at pakken var forsøkt levert kl 1910, men ingen hjemme. Dette er løgn og bedrag fra DHL. Ingen har ringt meg, ringt på eller banket på. Dypt skuffet. Har sendt mail nå og ringer i morgen tidlig. Sjanseløst fra DHL. Men tilbake til topic:) Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Da var nettopp DHL her med telefonen. Et stykk Nokia E7 i fargen Dark Grey! Har foreløpig kun satt den til lading da jeg spiser, men telefonen ser og kjennes helt fantastisk ut. Oser kvalitet! Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Da var nettopp DHL her med telefonen. Et stykk Nokia E7 i fargen Dark Grey! Har foreløpig kun satt den til lading da jeg spiser, men telefonen ser og kjennes helt fantastisk ut. Oser kvalitet! Må si du er heldig!! Må nok vente en uke til jeg! Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Ja, en gratis E7 er ikke å forakte. Driver og setter opp telefonen nå. Til å komme med PR1 så virker alt veldig bra. Syncing med Ovi suite, som jeg egentlig aldri har likt, går veldig raskt og greit. Lagt over kontakter, kart, stemmstyring, musikk, bilder. Foreløpig ser dette veldig bra ut. Menyene etc virker snappy og fine. Står ikke tilbake for min HTC desire! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå