Gå til innhold

Nokia E7 4" amoled. full qwerty, 8mpixel, GPS,minihdmi, usb leser.

Hvilken farge skal du ha på din E7?  

30 stemmer

1. 1. Farge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig usikker på hvilken mobil jeg skal velge, hvis ryktene stemmer og at N9 kommer ut i midten av 2011, så blir det nok E7, men jeg er usikker på hvordan Symbian 3 er. Er det noen som har prøvd det? Og vil gi en liten review av Symbian :)

Edit; Vil Symbian også støtte Spotify, det ER et must for meg!

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar

Jeg er veldig usikker på hvilken mobil jeg skal velge, hvis ryktene stemmer og at N9 kommer ut i midten av 2011, så blir det nok E7, men jeg er usikker på hvordan Symbian 3 er. Er det noen som har prøvd det? Og vil gi en liten review av Symbian :)

Edit; Vil Symbian også støtte Spotify, det ER et must for meg!

Nokia n8 kjører Symbian 3^ (samme som e7 vil kjøre). Symbian 3 har støtte for spotify.

Her er en review av nokia c7 (som også kjører symbian3):

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne telefonen skal jeg ha. Det blir nok i fargen svart da denne fargen vil komme først. De andre kommer etter, etter det jeg har hørt.

Februar er nok mnd for release. Gleder meg som en unge.

Jeg har ikke mye peiling på meego, men ville vært halvskeptisk til å kjøre på en mobilprodusents første telefon med helt nytt operativsystem.

Hvordan er forresten støtten til grafikk akselrasjon i Meego? Mener å ha hørt at det det må kjøre på cpu kontra dedikert grafikk som med E7... Dvs. mao trenger meego produktene så mye cpu kraft som mulig. Mulig dette er helt bak mål, men leste om det her om dagen.

Foreløpig tror jeg S^3 vil være det beste alternativet.

E7 ser helt rå ut og kommer til å få gjort nytta si hos meg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne telefonen skal jeg ha. Det blir nok i fargen svart da denne fargen vil komme først. De andre kommer etter, etter det jeg har hørt.

Februar er nok mnd for release. Gleder meg som en unge.

Jeg har ikke mye peiling på meego, men ville vært halvskeptisk til å kjøre på en mobilprodusents første telefon med helt nytt operativsystem.

Hvordan er forresten støtten til grafikk akselrasjon i Meego? Mener å ha hørt at det det må kjøre på cpu kontra dedikert grafikk som med E7... Dvs. mao trenger meego produktene så mye cpu kraft som mulig. Mulig dette er helt bak mål, men leste om det her om dagen.

Foreløpig tror jeg S^3 vil være det beste alternativet.

E7 ser helt rå ut og kommer til å få gjort nytta si hos meg!

Det jeg har lest meg til (husker ikke kilder, og er ikke sikre kilder). Så har ikke meego gpu aks nei. Derfor blir det kraftigere cpu. Hvordan dette vil spille inn blir spennende.

Jeg har fortsatt ikke bestilt e7en. Venter på at noen skal få på lager. Jeg er heller ikke bundet til noen operatør, så kan se om det kommer noen bra tilbud med abo. også :)

Lenke til kommentar

ja, sjekket ut hva gjelder meego og flere som er litt skeptisk. Dvs, 1 ghz eller 1,2 ghz cpu som det går rykter om at n9 vil ha, er faktisk ikke helt rått, men bortimot nødvendig!

Men for all del, n9 blir sikkert veldig bra og gir nok superbrukerne noe mer å leke med, men E7 tror jeg er et godt alternativ som vil tilfredsstille de fleste.

Nokia har også endret taktikk og vil gå bort i fra operativsystemet som "definert" og heller kalle det system som hele tiden er i endring. Dvs, at man ikke må kjøpe en ny telefon for å få nytt operativsystem, men at man hele tiden vil kunne laste ned å isntallere nye funksjoner/endringer. Før så måtte man f. eks kjøpe ny telefon om man ville oppgradere til Symbian s.60 5th edition. Men Nokia har jo bommet før, så vanskelig å si hva dette vil bety for oss forbrukere til slutt. Men det som er sagt offisielt fra Nokia er at det ikke blir noe S^4 men at oppdateringer vil komme fortløpende som gjør mer med systemet til forskjell fra de tidligere firmware oppdateringene til Nokia som begrenset seg til samme definerte operativsystem.

Jeg krysser fingrene for dette! Jeg får forøvrig telefonen, så noe stor klaging blir det uansett ikke! :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt fingrene på både N8 og C7 en del og må si at etter noen år nå med mest IOS og android 2.1 og 2.2 så var det faktisk litt ålreit å vende tilbake til symbian.

Har egentlig alltid likt symbian fordi de blant annet ikke "jukser" med multitasking, men får det til å kjøre ganske bra likevel uten for mye systemsluking og batterispising.

Symbian 3 er ikke akkurat en enorm oppgradering fra 5th edition eller 3rd edition sånn utseendemessig. Og fortsatt begrenses det til 3 homescreens.

På en annen side er det noe "koselig" og "trivelig" med UIet på symbian (i den grad et UI kan være koselig) ;)

Du kjenner deg straks igjen og jeg opplever at det gjør akkurat det det skal gjøre.

Nokia kommer blant annet til å slippe en større oppdatering for i hvertfall N8 etter hvert. Q1 2011 er sagt. Det er visstnok en del småting som skal fikses i og at man vil kunne forvente seg flere større forbedringer i systemet.

Tipper dette vil gjelde både c7 og E7 også. Godt mulig de slipper E7 ved lanseringen av oppdateringen ( eller lanserer E7 når de slipper oppdateringen.) Dette er det vel strengt tatt bare noen i Nokia som vet, og de er som de fleste andre selskapene, gode til å spille med korta tett inntil brystet.

Hva gjelder utseende, skjermstørrelse, skjermkvalitet og generell byggekvalitet, så tror jeg denne vil være en 100% score.

Internminnet er også økt slik at man ikke vil få de samme problemene som med N97/mini/5800 og ellers mange andre telefoner.

256 mb ram låter kanskje ikke sinnsykt i dagens RAM/CPU- race, men blir operativsystemet bra nok, så skal ikke dette ha så mye og si. Tror dette vil holde.

Derimot skuffer OVI store fortsatt stort. Få applikasjoner fordelt på masse forskjellige telefoner hvor kun noen apps funker på noen telefoner. Helt og holdent ræva i forhold til apple og google.

TIl mitt bruk så vil jeg få dekket mitt app-behov med det de har. Forøvrig vil nok S3 være satsingen fremover, slik at man ikke skal bekymre seg for mye om dette.

Det som har vært litt kjedelig, men forøvrig egentlig nok er bra, er utsettelsen.

Nokia utsatte releasen av E7 grunnet at de ikke var fornøyd nok med den. - Hva problemene var er ikke gjort kjent for oss. Mulig den Nokiaansatte her vet noe om det.

Jeg vil tro det gjelder både software og hardware. Godt mulig at de har gjort noen endringer i forhold til at en del telefoner fra for mange opplag slet med at de slo seg av plutselig og ikke lot seg starte igjen. Kan fort være defekter ved hovedkortet da jeg antar at RAM og diverse er loddet til det.

Så forhåpentligvis vil det være lite med feil og man i motsetning til med n97, faktisk kan være tryggere når man velger å kjøpe et produkt som nettopp er blitt sluppet. Dette har jeg vært jævlig skeptisk til etter å ha kjøpt N97 dagen etter den kom, men føler meg relativt trygg på at E7 vil være milevis bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt fingrene på både N8 og C7 en del og må si at etter noen år nå med mest IOS og android 2.1 og 2.2 så var det faktisk litt ålreit å vende tilbake til symbian.

.............

Hurra for et kjempefint innlegg. Apps er ikke jeg spessielt nervøs for heller. Har hatt sony x10, men kan ikke si jeg lastet ned så alt for mange apps til den..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker! Hva gjelder applikasjoner, så er jeg av typen som holder meg til "need to have" og ved enkelte anledninger installerer noen "nice to have" også. Ellers så holder jeg meg borte fra det å laste ned rått og røti.

Jeg bruker også å lese noen få reviews og se på andre vurderingsformer på ulike apps før jeg plukker ut den eller de som har mest potensiale. Deretter bruker jeg de heftig en liten stund for å se på stabilitet. Fungerer de bra og ikke "tuller" med resten av telefonen, så beholder jeg dem. Er mao. ganske selektiv.

Ellers har jeg tro på at E7 kommer til å få en helt annen support og oppfølging enn det N97 fikk. Problemet med denne telefonen er i størst grad knyttet til store begrensninger hardware-messig. Man kan ikke gjøre gull av gråstein, selv med godt software.

- Knøttlite NAND-minne, 128mb ram, 434 ghz Arm cpu og manglende grafikkakselrasjon. - Løpet var egentlig kjørt fra start. Nokia slipper jo en del applikasjoner og oppdateringer til applikasjoner gjennom SW updater appen på telefonen. Det artige med disse er at de kun kan installeres på internminnet og ikke det store lagringsminnet på 32 gb (eller minnekort for den saks skyld). Når man så har installert alt Nokia har sluppet i SW updater appen, så sitter man igjen med null plass på internminnet. - Dette er ofte dårlig business.

Nå blir det andre saker, og jeg har stor tro på at E7 blir en vinner for de fleste. Dyr ja, men jeg håper og tror den er verdt pengene.

Den anbefales forøvrig først og fremst for foretningsmennesker og andre som er avhengig av en god telefon i en travel jobbhverdag. Likevel så ser vi jo at forskjellen på Nokias E serie og N serie har litt forsvinnende liten i det siste.

Det er klart at kameraet til N8 er overlegent E7 sitt, men samtidig er ikke 8mpx og forhåpentlig vis dugelig optikk (til telefon å være), noen dårlig investering det heller. Skjermen er jo faktisk større!

Til tross for alle feil og mangler på n97, så falt jeg helt pladask for selve konseptet.

Tror E7 blir det Nokia ønsket N9 skulle ha vært og mulig mer til.

Gleder meg til å få muligheten til å velge mellom en stor touchskjerm og et godt fysisk tastatur slik at jeg orker å skrive selv lengre mails på telefonen. - Sparer ofte tid hvis jeg kan gjøre det hvor som helst, når som helst.

Håper jeg slipper å bite i meg all forventningen og lovordene, men ved å ta en rask titt på N8, så ser dette lovende ut.

Nokia kommer også med en oppdatering til internettleseren som visstnok skal gjøre mye. Nettleseren til Nokia har vært både og de senere årene. Den er ofte blant de raskere på enkelte nettsider, men sliter med andre. Ofte force close ved større og mer avanserte nettsider. - Dette problemet har jeg ikke hatt med min HTC desire i det hele tatt. Håper Nokia klarer å ta igjen litt der.

Uansett finnes det mange andre gode alternativer som Opera, Skyfire (mulig de har begynt å begrense seg en del, blant annet i forhold til full flash-støtte), Bolt etc

Krysser fingerene! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

En liten sammenligning med Desire Z:

Ikke veldig spennende men jeg må som vanlig få advart folk mot å kjøpe Symbian, det er fascinerende å se hvor mange år folk er villige til å vente på at ting skal fikses, vi snakker fortsatt om den samme softwaren som kjører på N95 på noen små justeringer for touch og litt annet småplukk.

Nokia har nå begynt å "lekke" ut info om at det ikke blir flere oppdateringer til N97, de har rett og slett gitt opp å få telefonen til å funke, så oppgraderte versjoner av denne (N8, E7 osv) ville jeg holdt meg langt unna.

Kamera får man kjøpt i fotobutikken. ;-)

Lenke til kommentar

Klarer ikke å vente til den kommer ut i butikken :) Ble stuppforelska da æ leste om den i oktober 2010. Men jeg er litt usikker om Symbian¨3 er noe bra. Tenke da på anskaffelse av alle mulige programmer til den.. Liksom man finner alt mulig til Iphoe og Android..

• Liker 1
Lenke til kommentar

vi snakker fortsatt om den samme softwaren som kjører på N95 på noen små justeringer for touch og litt annet småplukk.

Og der røk din troverdighet fullstendig.

Deg om det... du kan jo liste opp alt du mener er nytt i forhold til S60 utgaven. Menysystemet? Multitask? Minnebruk? Jeg venter i spenning...

Lenke til kommentar

Deg om det... du kan jo liste opp alt du mener er nytt i forhold til S60 utgaven. Menysystemet? Multitask? Minnebruk? Jeg venter i spenning...

Det er ikke alltid nytt/forandringer er bra. Vi er Nokia elskere, simple as that.

Kan ikke si at jeg er en nokia "elsker" men jeg synes nokia e7 og n8 er kjempetelefoner!

Det har skjedd mye i Nokia leiern i det siste. GPU akslerasjon i s60 3^, skal være lettere og lage programmer med mindre minne. Mye bedre HW. Får håpe de virkelig slår til med nokia e7.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt utsagnet til Sterkola sett opp i mot videoen han postet til...

Skulle videoen vise at Desire Z var bedre på noen som helst måte?

Uansett. At ting ikke ser like fancy ut som med ios og android har jeg ingen som helst problemer med. Jeg synes det faktisk var litt trivelig å vende tilbake til velkjente menyer.

Symbian er etter min menin et fantastisk operativsystem, men som har slitt litt med at Nokia har servert det på telefoner med noe jeg vil kalle "minimumsspesifikasjoner".

Hver sin smak da dette her er og forblir helt subjektivt.

Nå har jeg hatt både HTC Desire og Galaxy SGS, og har vært veldig fornøyd med Android. Noe jeg ikke liker er et ekstremt strøm-slukende operativsystem, samt at jeg mener det er enkelte ting i menyene som kunne vært gjort noe med og endret til noe lettere. Men ekstremt bra telefoner.

Mener likevel at Nokia E7 her kan bli en vinner i forhold til en "totalpakke" som går på utseende, byggekvalitet, skjermstørrelse, skjermvalg, operativsystem etc.

Har forøvrig også hatt både Iphone 3g og 3gs som jeg har vært veldig fornøyd med, men kjente stadig at jeg savnet friheten symbian gir.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...