Gå til innhold

Dekningsproblemer med LG P500 Optimus One?

DDT

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at telefonen fort mister dekningen hvis signalene er litt svake. Min gamle Nokia klarer å holde kontakten på samme sted.

Noen som har samme erfaring, evt. funnet en SW-oppdatering el.l. som fikser det? Har ikke funnet noe på LG-nettsidene.

Hender også at den viser bra dekning, men sending av SMS mislykkes. Når man så slår flymodus på og av viser den null dekning. Litt klønete at den viser dekning når den ikke har det(?)

Endret av DDT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også opplevd dekningsproblemer. Ser ut til å resultere i dårlig samtalekvalitet og stadig avbrudd av samtaler. Spesielt innkommende av en eller annen grunn? Utrolig irriterende. Trodde kanskje det kunne være et program jeg hadde installert men etter resetting til fabrikk innstillinger ser det ikke ut til å være dette heller. Har lest litt om antenneproblem på enkelte mobiltelefoner men uansett hvordan en holder mobilen opplever jeg de samme problemene. Finner ikke noe hjelp på nettet. Kun bruk via 2G nettet gir noe bedre mottagerforhold men faller fremdeles ofte ut.Sending av SMS går smertefritt. Har også sammenlignet med billigste Nokia telefonen for samme nettverksleverandøren. Den fungerer fint sammenlignet med Optimusen. Er det virkelig ikke andre som opplever dette problemet?

Endret av CSF
Lenke til kommentar

Har også hatt problemer med dekningen (særlig nå i julen). Opplever veldig ofte at jeg ikke har dekning i det hele tatt (klarte f.eks. ikke ringe inne fra et kjøpesenter). Utrolig slitsomt å måtte ta hensyn til hele tiden. Har heller ikke funnet noen tips eller triks for å bedre dekningen...gi et pip om noen finner noe lurt...

Lenke til kommentar

Fikk også abonnementet resatt hos Chess/netcom, men problemene vedvarte. Mulig ikke i samme grad som tidligere (kanskje noe jeg innbiller meg) men nå har også et annet problem oppstått, og det er at innringer av og til ikke oppnår annet enn telefonsvar eller får null respons. Og dekningstyrken sier alt fra rundt 70dBm/Edge (god) til 100/3G (laber) ved disse tilfellene. Vet heller ikke om det kommer noen fix på dette i nær framtid, derfor sender jeg inn telefonen til Moobi/Chess og håper jeg får telefonen tilbake før påske :no:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå hatt telefonen til reparasjon. Iflge servicelogg er ny firmware lagt inn. Telefonen er testa og funnet i orden sier dem. Jeg kan ikke se at ny firmware er installert. Identisk med den opprinnelige. Alt er som før. Fremdeles kutter samtaler i både 2G og 3G. Dekningstyrken er det ingenting å si på. Telefonen går nå i retur igjen til ny "reparasjon", og jeg har mistet troa på at dette lar seg fixe. Dette er helt klart en mandagstelefon.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Telefonen har vært inne til reparasjon 2 ganger. Serviceverkstedet påstår den er helt uten feil, men problemene mine vedvarer og i byen jeg befinner meg i faller samtalen stadig vekk ut og samtalekvaliteten er fremdeles dårlig på Netcom nettverket. Den er med andre ord helt ubrukelig som telefon. Nå vil de ha den inn til reparasjon for 3 gang. De henviser til produsents retningslinjer om at så lenge de ikke finner feil så er det heller ingen reklamasjon. Men iflge Norsk forbrukerkjøpslov har de krav på 2 forsøk på avhjelp/feilrettinger, så jeg aksepterer ikke annet enn bytte av telefon eller heving av kjøp. Slik jeg forstår loven må vel produsent/selger forholde seg til norsk forbrukerkjøpslov. Og ikke pokker om jeg gir meg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk ny telefon etter 3 gangs innsendelse. Foreløpig ser ny telefon ut til å fungere bedre. Ingen problemer lengre med konsekvent kutt av samtale, men samtalen kan i korte perioder falle ut og komme tilbake igjen hvis dekningen er dårlig. Holder da med å bevege meg litt i rommet, så ser det ut til å bli bedre. En annen grunn til bedringen kan også være at ny 3G basestasjon er satt opp i området nå nylig. Batterikapasiteten er bra. Etter 2,5 døgn med litt samtale , litt datatrafikk, installasjon av 3-4 apps og litt sms er det fremdeles 40% kapasitet på batteriet :thumbup:

Endret av CSF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...