Gå til innhold

Tenkte å melde meg inn i FPU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor kommer pengene fra da? Hvis alle inntektene forsvinner og det kommer løfter om flere utgifter? Jeg hører ikke andre partier snakke om å ta bort inntekter, mer om å formidle utgiftene annerledes.

Konkurranseutsetting gir betraktelig større inntekter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi jeg oppfatter ikke politikken til alle andre som en direkte løgn. Greit nok at det med alkohol-avgift kunne vært hvem som helst, men andre partier er ihvertfall mer jordnære når det kommer til skatter og avgifter, samt ikke trykker like på alkohol-,tobakk- og bensin-knappene som det FrP gjør.

Slik som når den rød-grønne regjeringen hevder å ha 100% barnehageplass, noe som man fikk til ved å slenge unger inn i skolen tidligere fordi det var billigere og at mange av barnehageplassene er nesten umulig å ta i bruk sammen med heltidsarbeid fordi de er såpass langt ifra? For all del, berømmer forsøket, men å påstå at man har full barnehagedekning er løgn. Likeledes så kjører man sterkt på med eldreomsorg og folk i arbeid som hovedmål samtidig som man beholder eller øker skattene som hindrer økonomisk vekst og arbeidsplasser og nekter mange private aktører å delta på helsemarkedet slik at man har privat kapasitet som staten ikke ønsker å benytte seg av.

Problemet mitt med FrP er at de vil føre en ekspansiv politikk på høykunjunktur (og at de er konservative selvfølgelig), problemet mitt med AP og gjengen er at "staten skal løse alt" og nekter å senke skattene for å stimulere økonomien. En "jordnær tilnærming" er ikke å skatte hardt, løse problemer med å skatte de enda mer samtidig som man snakker om å heve økonomien og skape flere jobber og eldreomsorg, som man "oppnår" ved å eliminere jobbmuligheter i det private og ikke benytte en kapasitet som kan være der. "Det er bare de rike som får det hvis man slipper til private aktører", men idag slipper man allerede til private aktører (dvs betaler for at de tar over oppgaver), mens de man ikke er villig til å outsource til er det bare rike som har råd til å benytte seg av.

Du snakket noe om løgner? De er alle populister.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Konkurranseutsetting gir betraktelig større inntekter.

Skulle likt å sett hvor mange prosenter av skattene og avgiftene som forsvinner fordi markedet blir konkurranseutsatt.

*snip*

Jeg skal ikke benekte at privatisering kan være bra, og at AP gjør mye feil. Men "alle andre" gir ikke et inntrykk om at det skal komme flere penger ut enn inn på samme måte som FrP. Jeg skal ikke begynne å spytte ut sitat og kilder, men jeg synes at FrP fremstiller seg selv mye mer populistisk enn andre liberalistiske partier. Jeg får rett og slett en følelse av at de ikke er seriøse, men presser på alle de populistiske knappene de kan finne, for å så trekke alt tilbake før et valg. Høyre synes jeg er et mye bedre alternativ til FrP, fordi de kan love en blå regjering uten å begynne med "billigere alkohol", "flere store veier" eller "Ned med bensinprisene".

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget var vel mer at alle partiene hevder ting de ikke kan holde og kommer med store sannhetsmodifikasjoner i forhold til politikken deres og andres politikk. Samtidig spiller de alle på hva folket ønsker, uten å nødvendigvis kunne eller ville etterfølge det.

Lenke til kommentar

Fordi jeg oppfatter ikke politikken til alle andre som en direkte løgn. Greit nok at det med alkohol-avgift kunne vært hvem som helst, men andre partier er ihvertfall mer jordnære når det kommer til skatter og avgifter, samt ikke trykker like på alkohol-,tobakk- og bensin-knappene som det FrP gjør.

Hva er det med deg og frp? Klarer du ikke å rakke ned på andre partier?

Det er noe som skurrer her...

Lenke til kommentar
Er det virkelig slik at Frp/Fpu ikke klarer å holde politikk og vitenskap separat?

Som om SV gjør det? Nevn ett parti som ikke vil gi støtte til forskning!

At menneskelige utslipp har medført en global oppvarming er jo det vitenskapen sier.

Nå må du gi deg.

Jeg snakker ikke om støtte til forskning, men om direkte benektelse av forskningsresultater.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv tenkt på å melde meg inn i FPU men jeg siden jeg bor i et AP hus orker jeg ikke all diskusjonen som kommer til å komme, Moren min sitter i kommunestyre for AP og resten av familien er også veldig politisk aktive.

Faren min henter posten og ser "gratulerer med å melde deg inn i FPU" eller hva enn det står og da er krangelen i gang.

Lenke til kommentar

On a serious note: FpU er sinnsykt sinnsykt populistisk. Det er veldig useriøst. Selv om unge Høyre også er alt for populistisk er de hakket bedre.

Alle ungdomspartiene er useriøse.

Jeg støtter forslaget om å finne andre måter å treffe damer på.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Heisann!

Jeg er medlem i FpU, mitt inntrykk:

- Skolering: Masse, det er store muligheter for skolering i alt mellom himmel og jord (politikkens himmel og jord), tale og debatt-teknikk kurs er noe jeg selv har deltatt på. Jeg kom idag hjem fra et helgekurs, hvor vi lærte om FpUs oppbygging, verving og andre organisatoriske ting.

Man vil få foredrag av mange forskjellige karakterer, fra både kjente politikere og ukjente.

- At det er useriøst har ikke jeg opplevd, isåfall er det bare noen ytterst få.

Hvis du liker FRPs politikk, er det ingenting som er i veien for å melde seg inn FpU. Du velger jo helt selv hvor aktiv du vil være, men det er jo til fordel for deg og laget at du er aktiv :thumbup:

Håper jeg besvarte noen spørsmål, hvis ikke er det bare å spørre :)

PS: Hvis du vil inn i ett parti for å komme i buksa på jenter, er muligvis ikke SU eller RU noe for deg, da det er mye feminist-tanker der. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...