snartenkt Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hvilke partier er mer liberalistisk enn FPU? Liberalistisk Ungdom? (fra DLF) Tror faktisk de er det minste ungdomspartiet, med kun et fåtalls medlemmer, ifølge rykter Er LU også klimanektere? DLF sier litt om klima fra cirka 1:03, vil tippe at LU har noe av de samme meningene. http://www.youtube.com/watch?v=6Zm7f46Fns8 Jeg er klar over at DLF er klimanektere (i denne videoen gulper vedkommende opp gode gamle klimanekterfloskler, som forventet, og blander politiske budskap med anti-vitenskapelig vrøvl). Men ungdomspartiene har ofte noe avvikende meninger fra moderpartiet på mange områder. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Way 2 go, trodde folk skaffet damer på kleine eventer på opera bar/Stardust osv... Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei! Jeg vet ikke hvordan det er med jenter i resten av landet, men i Rogaland finnes de på ingen måte i FpU! Da hadde jeg heller sikta på pappajentene i Unge Høyre, som jeg også opplever som litt lettere å få seg med. AUF har en del ok og ok+ jenter, men ingenting store greier. UV har bare gutter og noen spesielle jenter, SU har en del skumle jenter, men også et par med WOW-faktor. RU har mye gutter, men det er mye bra jenter å finne i RU! Spesielt i Oslo. HAPPY HUNTING! Syns forresten du skal vurdere noe annet enn FpU. Gjerne Unge Høyre, som er mye flinkere på skolering og har en del tilbud, type elitekurset, som ingen andre ungdomsparti har. 1 Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Syns forresten du skal vurdere noe annet enn FpU. Gjerne Unge Høyre, som er mye flinkere på skolering og har en del tilbud, type elitekurset, som ingen andre ungdomsparti har. FpU har også elitekurs. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Åh? Jeg har i alle fall ikke lagt merke til at FpUerne rundt om er så skolerte som det UH er. Men for all del, kan godt være. Hadde uansett holdt en knapp på UH jentene. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Vet ikke hvordan det er med FPU og skolering pga jeg ikke har tilhørighet i den organisasjonen, men dette er da skoleringen til UH; Grunnskolering i skatt, skole og ideologi Ideologi Media Leserinnlegg Taleskolering Radiodebattskolering Muntlig eksamensskolering Organisasjonsskolering Lokalpolitikk Internasjonal politikk Utenrikspolitiske virkemidler Krigsskolering Innvandring og integrering Så har du landskonferansen, debatt camp og elitekurset. Vært å legge merke til er at dette er tilbudet Unge Høyre har, om lokallagene bruker og følger dette tilbudet er noe helt annet.. Edit: Skriveleif Endret 26. desember 2010 av ole_marius Lenke til kommentar
sandbobla Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Det skal aldri være godtatt å være kriminell, men jeg synes at hensikten bør være å rehablitere og være tilgivende på svært mange områder. Pri 1 børr ikke være å rehabilitere, tilgi og sy puter under armene på de kriminelle. Pri 1 er å bure dem inne slik at vi som respekterer andre mennesker kan leve i et trygt samfunn. Prinsippet "din frihet slutter der andres begynner" er akkurat det jeg mener bør legge til grunn for regulering av rusmidler som alkohol og tobakk. Passiv røyking og bråk som følge av alkohol går utover andre og koster samfunnet mye - derfor synes jeg høye avgifter er rimelige. Veldig mange klarer å bruke disse midlene uten at det går utover andre, og da er det urimelig at de skal betale mer. Det riktige er å la de som ikke klarer å kontrollere seg i fylla betale for skadene de gjør. Når det gjelder passiv røyking er jo dette noe man selv velger å utsette seg for. Hva miljø angår så går FpU inn for mer oljeboring, bygging av atomkraftverk i tillegg til at de ikke legger vekt på en god miljøpolitikk. De grunnene alene mener jeg er nok til å konkludere med at FpU ikke er særlig opptatt av å fære en bærekraftig miljøpolitikk. Hva er galt med oljeboring og atomkraftverk? Nei, olja varer ikke evig, men når det begynner å bli lite igjen av den, da finner vi på nye ting. Om klimaet: FPU sier at CO2-kvoter kan godtas dersom det kan bevises at konsekvensene av CO2-utslipp er verre enn konsekvensene av kvotesystemet. Men nå er uansett stadig færre nordmenn klimareligiøse, så da blir det ganske udemokratisk å ha alle disse reguleringene. Endret 27. desember 2010 av sandbobla Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Vil heller anbefale trådstarter om å melde seg rett inn i Fremskrittspartiet. Jeg er personlig FrP-er, men jeg kjenner meg ikke igjen i FpUs politikk på flere områder. Mye av selve politikken er lik, men flerfoldige av utspillene og meningene fra FpU finner jeg rett og slett merkelige og lite gjennomtenkte. Årsakene til en del av poltikken FpU ønsker seg er altså forskjellige enn årsakene til den lignende politikken som FrP ønsker seg. 2 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Om klimaet: FPU sier at CO2-kvoter kan godtas dersom det kan bevises at konsekvensene av CO2-utslipp er verre enn konsekvensene av kvotesystemet. Men nå er uansett stadig færre nordmenn klimareligiøse, så da blir det ganske udemokratisk å ha alle disse reguleringene. Er det virkelig slik at Frp/Fpu ikke klarer å holde politikk og vitenskap separat? At menneskelige utslipp har medført en global oppvarming er jo det vitenskapen sier. Så får man forme sin politikk basert på det, og ikke på religiøst vis forkaste vitenskapelige fakta fordi man ikke liker dem. Lenke til kommentar
sandbobla Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Er det virkelig slik at Frp/Fpu ikke klarer å holde politikk og vitenskap separat? Som om SV gjør det? Nevn ett parti som ikke vil gi støtte til forskning! At menneskelige utslipp har medført en global oppvarming er jo det vitenskapen sier. Nå må du gi deg. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) At menneskelige utslipp har medført en global oppvarming er jo det vitenskapen sier. Nå må du gi deg. Ja, det er akkurat det vitenskapen sier: http://climate.nasa.gov/causes/ "Most scientists agree the main cause of the current global warming trend is human expansion of the "greenhouse effect" -- warming that results when the atmosphere traps heat radiating from Earth toward space." NASA vet selvsagt hva som er konsensus innenfor vitenskapsfeltene de selv forsker på. Endret 2. januar 2011 av Spenol Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Det finns inget bättre parti än FRP förutom Dansk folkeparti. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Om man skal finne seg et ungdomsparti, så kan man i det minste finne seg et parti som ikke er skrullete og populistisk. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Er ikke alle partier populistiske? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Det er forskjell på å høre på folket enn å skrike! "NED MED ALKOHOL-AVGIFT", for å så trekke det tilbake rett før valget. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Det er forskjell på å høre på folket enn å skrike! "NED MED ALKOHOL-AVGIFT", for å så trekke det tilbake rett før valget. Noe alà AP sine kampsaker før valget som vektlegger alt som er på agendaen til folket for å deretter gjøre akkurat som de ønsker? Der alle kontroversielle avgjørelser skal innføres så langt unna valget og så stille som mulig? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Som om jeg liker AP? Edit: Hva skjedde med "Ned med alle skatter og avgifter", samt "Ja til dyre motorveier, gull og grønne skoger"? Endret 2. januar 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Som om jeg liker AP? Du kan gjerne erstatte AP med hvilket som helst parti i regjering (eller på tinget for den saks skyld) og situasjonen vil være det samme. Hvorfor står FrP i særstilling? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Fordi jeg oppfatter ikke politikken til alle andre som en direkte løgn. Greit nok at det med alkohol-avgift kunne vært hvem som helst, men andre partier er ihvertfall mer jordnære når det kommer til skatter og avgifter, samt ikke trykker like på alkohol-,tobakk- og bensin-knappene som det FrP gjør. Endret 2. januar 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 alkoholavgiften sank med 25% under Bondevik regjeringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå