TheWankership Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Hei Har alltid vært enig i og stemte ved forrige valg på FRP. Er enig i det de står for å har tenkt å kanskje bli med i FPU, ungdomsgruppe dem har. Men lurer litt på erfaringer med dette? Det er klart det blir litt rart å bare se på sidene dems, da de seff vektlegger det beste. Gjerne si hav dere mener og om noen vet hva man gjør som medlem/ kan gjøre? På forhånd takk Endret 21. desember 2010 av Simon Aldra Tråden er flyttet til oppslagstavlen av moderator. Lenke til kommentar
Populært innlegg Tå. Skrevet 21. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Ungdomspolitikk er for personer som har alt for høye tanker om seg selv samt ser ut til å ha mentale problemer og har null evne til å tenke kritisk. Og nei, jeg tuller ikke. Protip: Stay away! Edit: For ordens skyld, prøvde å være delaktig i et lokallag i FPU en gang i tiden. Var med på et møte og konkluderte med at jeg ikke ønsket å være relatert til disse menneskene. Men for all del, kanskje det er noe for deg. Who knows. Og som medlem så går man jo rundt og sprer ordet når det er valg og sånt. Så er det sikkert landstreff og andre treff med politikksnakk og annen "moro", kanskje Søviknes dukker opp også. Endret 21. desember 2010 av Tå. 21 Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Haha, støttes Tå. Er lite som er verre enn å krangle med småpolitikerne. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg tror det er dumt å binde seg til et parti på den måten, med mindre du faktisk er en politiker. Du risikerer å få forhold til partiet utover det at du er enig i politikken deres til enhver tid, og kan føle at du er bundet til partiet fordi du allerede har bestemt deg for at det partiet er det beste. 1 Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg har ikke selv vært aktiv i FpU, men ryktene sier at de skal ha en svært god skolering av medlemmer, med kursing i alt fra liberalisme til debattering og organisasjonsteori. Vær imidlertid oppmerksom på at FpU er langt mer liberale enn moderpartiet. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Men det er bra med damer der eller? 6 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Tror det er en del bra damer der ja;) Jeg meldte meg ut for en liten stund siden, ettersom jeg ble flau på gruppens vegne da de anmeldte SV- ungdommen for å speile WikiLeaks. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Melder meg inn jeg, damer som ikke synes meningene mine er rare 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 For meg blir ungdomspartier i stor grad en form for indoktrinering. 3 Lenke til kommentar
supersterk Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Men det er bra med damer der eller? De beste damene er i SU. Dvs. de SER best ut, men personligheten er en annen sak... For meg blir ungdomspartier i stor grad en form for indoktrinering. Blir fort det, ja. Men i FPU er det nok større takhøyde for selvstendige tanker enn i de andre partiene. Endret 21. desember 2010 av supersterk Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det er bra at du ønsker å engasjere deg, men jeg oppfordrer å se til andre ungdomspartier. Min personlige oppfatning er at partiet er useriøst, lite liberalistisk (selv om de påstår de er det) og populistisk. 1 Lenke til kommentar
supersterk Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det er bra at du ønsker å engasjere deg, men jeg oppfordrer å se til andre ungdomspartier. Min personlige oppfatning er at partiet er useriøst, lite liberalistisk (selv om de påstår de er det) og populistisk. Hvilke partier er mer liberalistisk enn FPU? Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det er bra at du ønsker å engasjere deg, men jeg oppfordrer å se til andre ungdomspartier. Min personlige oppfatning er at partiet er useriøst, lite liberalistisk (selv om de påstår de er det) og populistisk. Hvilke partier er mer liberalistisk enn FPU? Jeg synes FpU ikke er veldig konsekvent liberalistiske fordi de er sosialt konservative på mange områder, for eksempel i straffe- og innvandringspolitikken. I tillegg ønsker de jo en politikk på blant annet tobakk, alkohol og fartsgrenser som er direkte kynisk - en persons frihet er en annens skade. Det kan jo også nevnes det samme med miljøet. FpU sin politikk vil godta skade på miljøet - noe som går utover fellesskapet. Hvilke partier som er mer liberalistiske kan selvfølgelig alltid diskuteres, så jeg bare begrunner hvorfor jeg mener FpU ikke er liberalistisk. 3 Lenke til kommentar
sandbobla Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det er bra at du ønsker å engasjere deg, men jeg oppfordrer å se til andre ungdomspartier. Min personlige oppfatning er at partiet er useriøst, lite liberalistisk (selv om de påstår de er det) og populistisk. Hvilke partier er mer liberalistisk enn FPU? Jeg synes FpU ikke er veldig konsekvent liberalistiske fordi de er sosialt konservative på mange områder, for eksempel i straffe- og innvandringspolitikken. I tillegg ønsker de jo en politikk på blant annet tobakk, alkohol og fartsgrenser som er direkte kynisk - en persons frihet er en annens skade. Det kan jo også nevnes det samme med miljøet. FpU sin politikk vil godta skade på miljøet - noe som går utover fellesskapet. Hvilke partier som er mer liberalistiske kan selvfølgelig alltid diskuteres, så jeg bare begrunner hvorfor jeg mener FpU ikke er liberalistisk. Jeg tror ikke du vet hva liberalisme er. 1. det er ikke liberalistisk med milde straffer. Din frihet slutter der andres frihet begynner. Det er altså ikke uliberalistisk å straffe kriminelle. 2. liberalismen sier at du eier din egen kropp. Det er derfor ikke statens oppgave å beskytte deg mot selvpåførte skader ved å heve prisene på tobakk og alkohol. 3. FPU vil ikke godta skade på miljøet. 1 Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Det er bra at du ønsker å engasjere deg, men jeg oppfordrer å se til andre ungdomspartier. Min personlige oppfatning er at partiet er useriøst, lite liberalistisk (selv om de påstår de er det) og populistisk. Hvilke partier er mer liberalistisk enn FPU? Jeg synes FpU ikke er veldig konsekvent liberalistiske fordi de er sosialt konservative på mange områder, for eksempel i straffe- og innvandringspolitikken. I tillegg ønsker de jo en politikk på blant annet tobakk, alkohol og fartsgrenser som er direkte kynisk - en persons frihet er en annens skade. Det kan jo også nevnes det samme med miljøet. FpU sin politikk vil godta skade på miljøet - noe som går utover fellesskapet. Hvilke partier som er mer liberalistiske kan selvfølgelig alltid diskuteres, så jeg bare begrunner hvorfor jeg mener FpU ikke er liberalistisk. Jeg tror ikke du vet hva liberalisme er. 1. det er ikke liberalistisk med milde straffer. Din frihet slutter der andres frihet begynner. Det er altså ikke uliberalistisk å straffe kriminelle. 2. liberalismen sier at du eier din egen kropp. Det er derfor ikke statens oppgave å beskytte deg mot selvpåførte skader ved å heve prisene på tobakk og alkohol. 3. FPU vil ikke godta skade på miljøet. Det skal aldri være godtatt å være kriminell, men jeg synes at hensikten bør være å rehablitere og være tilgivende på svært mange områder. Jeg mener at det er galt av staten å hevne et offer for å rettferdiggjøre det som har skjedd mest mulig, når det innebærer at risikioen for å bli mer kriminell øker, pluss at det heller ikke endrer det som har skjedd på noen måte. Prinsippet "din frihet slutter der andres begynner" er akkurat det jeg mener bør legge til grunn for regulering av rusmidler som alkohol og tobakk. Passiv røyking og bråk som følge av alkohol går utover andre og koster samfunnet mye - derfor synes jeg høye avgifter er rimelige. Hva miljø angår så går FpU inn for mer oljeboring, bygging av atomkraftverk i tillegg til at de ikke legger vekt på en god miljøpolitikk. De grunnene alene mener jeg er nok til å konkludere med at FpU ikke er særlig opptatt av å fære en bærekraftig miljøpolitikk. 4 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hvilke partier er mer liberalistisk enn FPU? Liberalistisk Ungdom? (fra DLF) Tror faktisk de er det minste ungdomspartiet, med kun et fåtalls medlemmer, ifølge rykter Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hvilke partier er mer liberalistisk enn FPU? Liberalistisk Ungdom? (fra DLF) Tror faktisk de er det minste ungdomspartiet, med kun et fåtalls medlemmer, ifølge rykter Er LU også klimanektere? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hvilke partier er mer liberalistisk enn FPU? Liberalistisk Ungdom? (fra DLF) Tror faktisk de er det minste ungdomspartiet, med kun et fåtalls medlemmer, ifølge rykter Er LU også klimanektere? Du kan i alle fall finne DLFs forslag til statsbudsjett her. Under miljøverndepartementet (side 24 i dokumentet) foreslår moderpartiet kutt på 4.6 milliarder i miljøverndepartementets budsjett, noe som tilsvarer 100 prosent av budsjettet. Partiets redegjørelse for dette er følgende: "DLF foreslår å legge ned Miljøverndepartementet. Ingen av de oppgaver som det i dag har er oppgaver som rettmessig tilhører staten, og ingen av dem er nødvendige oppgaver som man ikke kan klare seg uten. Det er ikke å si at ingen av de oppgavene som departementet driver og støtter i dag har verdi. Men de som har verdi kan helt fint drives frivillig. Eksempler på dette er slike organisa-sjoner som Den Norske Turistforening og Norges Jeger- og fiskeforbund, som i dag får støtte fra Miljøverndepartementet. Et annet eksempel er bekjempelse av reell miljøkriminalitet – men departementet driver ikke i noen særlig grad med dette i dag, og denne oppgaven faller langt mer naturlig inn under Justis- og politidepartementet. Men de aller fleste aktiviteter til Miljøverndepartementet er direkte miljøfiendtlig. Departementet krenker den private eiendomsrett, saboterer miljøet for borgerne, og hindrer forbedringer i miljøet. Eksempler på slikt er Riksantikvaren, som hindrer eieren i å forbedre sin eiendom, Statens naturoppsyn og Direktoratet for naturforvaltning, som handler i strid med den rettmessi-ge grunneiers ønske og viten, med mer. Såkalt «fredning» av slikt som vekster, dyrearter (for eksempel rovdyr) og bygninger tar ikke hensyn til de mennesker som bor, arbeider og bruker det miljøet hvor disse fredete ting skulle befinne seg. Derved blir miljøet for disse menneskene til dels eller helt ødelagt, og på grunn av fredningen får de ikke lengre noen verdi ut av dette miljøet. Slik miljøfiendtlighet bør det bli en slutt på, og derfor foreslår DLF å legge ned hele departementet." Partiet sier her ingenting direkte om klimaendringer, men de kutter som sagt alle overføringer til miljøverndepartementet. Det skal dog nevnes at DLFs holdning til klimaendringer ikke har så mye å si innen deres tenkte samfunn, siden det ikke vil være statens oppgave å bruke tvang for å gjennomføre tiltak mot eventuelle klimaendringer, men at dette vil være opp til den enkelte person. Dette er min tolkning, basert på de tiltak de foreslår og generell kunnskap rundt tenkemåten partiets ideologiske grunntanke fører til. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 De rødgrønne har ikke pene jenter nei! btw, angående de i fpu 1 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hvilke partier er mer liberalistisk enn FPU? Liberalistisk Ungdom? (fra DLF) Tror faktisk de er det minste ungdomspartiet, med kun et fåtalls medlemmer, ifølge rykter Er LU også klimanektere? DLF sier litt om klima fra cirka 1:03, vil tippe at LU har noe av de samme meningene. http://www.youtube.com/watch?v=6Zm7f46Fns8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå