WiiBoy Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei Vurderer en tur på 15-16 dager til Bangkok. Har aldri vært i Asia (bortsett fra Sharm El Sheik) og treger noen råd. Jeg reiser alene. Lyst til å bruke mye tid på dykking. Det jeg vurderer nå er å fly til Bangkok og ta toget nedover (mulig helt til singapor) og tilbake til Bangkok. dykke og sløve underveis. Noen som har noe å dele? Noen som har tips? Kjenner til dykkeforum og tripadvisor Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Alt du trenger om tog: http://seat61.com/ Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Melder meg på denne tråden selv, da jeg skal til Bangkok i sommer. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Har vært innom Bangkok et par ganger... Lurer på om du ikke har en litt misvisende tittel på tråden. Du spør om Bangkok i overskriften, men spør om tog og dykking i selve innlegget. Tog og dykking er det lite av i Bangkok. Sørover mot Malaysia er det vel ikke anbefalt å reise. "Utenriksdepartementet fraråder reise til eller opphold i provinsene Pattani, Yala, Narathiwat og Songkhla" pga. muslimsk milits. Om du virkelig skal sløve i Bangkok anbefaler jeg bassengområdet ved Sheraton Grande Sukhumvit som er en fredelig oase. Det er imidlertid langt fra det billigste stedet man kan bo. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Lurer på om du ikke har en litt misvisende tittel på tråden. Du spør om Bangkok i overskriften, men spør om tog og dykking i selve innlegget. Tog og dykking er det lite av i Bangkok. tja.. mulig tittelen er feil, men Bangkok blir utgangspunktet og da er tips derfra kjekt. Sørover mot Malaysia er det vel ikke anbefalt å reise. "Utenriksdepartementet fraråder reise til eller opphold i provinsene Pattani, Yala, Narathiwat og Songkhla" pga. muslimsk milits. Det var jeg ikke klar over.. hmmm.. takk for tips Om du virkelig skal sløve i Bangkok anbefaler jeg bassengområdet ved Sheraton Grande Sukhumvit som er en fredelig oase. Det er imidlertid langt fra det billigste stedet man kan bo. Reiser ganske mye, så pris er nok noe som spiller inn.. Har du noe å dele fra Bangkok da? Jeg, og sikkert mcHansern, er absolutt interessert i å få noen tanker, tips og råd Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg bor og jobber i Bangkok. Hva vil du/dere vite? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg bor og jobber i Bangkok. Hva vil du/dere vite? Skal bo 1-2 netter på dette hotellet http://www.bangkokcentrehotel.com/ Vet du noe om distriktet det ligger i? PS: Hva bør jeg kjøpe i Bangkok? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Er tog til å stole på når det gjelder punktlighet eller kommer de når de kommer? Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg bor og jobber i Bangkok. Hva vil du/dere vite? Skal bo 1-2 netter på dette hotellet http://www.bangkokcentrehotel.com/ Vet du noe om distriktet det ligger i? PS: Hva bør jeg kjøpe i Bangkok? Hotellet ligger faktisk ikke så langt unna stedet hvor jeg bor (Silom), så dvs. et litt kjedelig forretningspreg over bydelen. Men det ligger ikke så avskrekkende langt fra Siam (shopping), Lumpini (sport, rekreasjon) og Chinatown (gull, shopping). Tja, hva kjøper man i Bangkok. Klær, både ekte og fake. Shoppingsenteret MBK i Siam har tusenvis av små butikker som selger det meste innen fake klær, elektronikk, souvenirer og annet tral. Nattlivet i Bangkok må oppleves. Enten man drar til Nana Plaza, Patpong 1,2 eller 3, Siam Square, Soi Cowboy eller Kao San Road. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Er tog til å stole på når det gjelder punktlighet eller kommer de når de kommer? Nå tar jeg svært sjeldent tog i Thailand, men på de få togreisene jeg har tatt så har toget gått mer eller mindre presist fra avreisemålet, og så blir det mindre og mindre til å stole på jo nærmere ankomststedet du kommer. Ikke glem at det stor forskjell på thaitid og vestlig tid. I vesten hvor man er opptatt av å holde tidspunkter, så er man i Thailand litt mer laidback. Å irritere seg grønn over at bussen eller toget skulle dukket opp for 1 time siden er det stort sett vestlige turister som gjør. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 da er det som i araberlandene med andre ord Lenke til kommentar
wailer Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 jeg har hvert i bangkok 10ganger saa langt i aar, er ikke spesielt glad i byen men bruker den som basse for og reise rundt. er akuratt naa i Koh Toa og dykker, er helt ok her. har tatt en del tog i thailand, saa og si alle tog reiser fra bangkok tidsnok men saa og si ingen tog kommer inn til stasjonen de skal til tidsnok. toga er veldig bra her, 2klasse ac, er veldig veldig bra og ikke dyrt heller i grunn. prov og hold deg unna alle turist busser, de er ukonfletable og tar ogfte veldig lang tid i forhold til og ta lokal transport. og reise ned til malaysia med tog er ikke noe problem, buss funker ogsaa fint. Lenke til kommentar
Suksessfull Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ta en tur innom chatuchak, verdens største marked : -) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå