MatseMats Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 God kveld. For snart 2 år siden så kjøpte jeg et 4870 kort, der minnefrekvensen var på 1GHz og kjernefrekvensen på grafikkprosessoren var på 750MHz Alt har fungert knirkefritt intill de siste dagene, da jeg installerte den nye catalyst fra ATI/AMD. Nå har frekvensene blitt endret, NEDOVER! Minnefrekvensen var stilt ned til 950MHz, mens kjernefrekvensen har blitt presset ned til stusslige 500MHz! Jeg har vert inne på den nye (og bedre designede) catalysten, for å sjekke ut om det var noen løsninger der, men ingenting ser ut til å kunne påvirke klokkefrekvensen en eneste MHz! Uansett hva jeg velger inne på ATI overdrive så blir det tilbakestilt. Noen som har en løsning på problemet? Skal se om jeg kan få installert ny driver til selve kortet i skrivende øyeblikk. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Normalt! Når du ikke benytter deg av skjermkortet klokker det seg selv ned , ved belastning økes det igjen, dette kan du lett se via feks Rivatuner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå